Aviseringar
Rensa alla

Jävligt irriterande människa


Ämnesstartare

I min klass går det en otroligt jobbig människa.. Kan väl försöka förklara vad man stör sej på. För det första så kommer hon varje dag med en helt ny sjukdom, eller skada. Hon pratar alltid om alla sina skador hon har. Hon berättar om alla gånger hon ramlade av hästen och gjorde illa sej, klagar över att hon tydligen har minnesförlust. Klagar över att hon har problem med sina knän, har ont i ryggen. Ja, varje dag så klagar hon över någonstans hon har ont. Här om dagen påstod hon att hon hade sträckt lungan? Kan man väl förfan inte göra? Hon säger väldigt mycket konstiga grejer också, säger helt random fakta om helt ointressanta saker, ingen bryr sej. Grejen är att hon hittar på allt också, det märker man, men varför? Ibland låtsas pratar hon också i sin mobil under rasterna, man undrar ju verkligen varför. Min klass skulle aldrig frysa ut nån/eller vara dum mot nån, vi har väldigt stark sammanhållning. Men efter att ha frågat alla typ i klassen om dom tycker samma sak, så har jag fått veta att alla stör sej väldigt mycket på henne. Hon är alltid stressad också, blir superstressad när vi ska ha prov och pluggar hela tiden och går också omkring och oroar sej över att sin hund kommer dö snart då han börjar bli gammal. Ja, en jävligt irriterande människa. Hon började i min klass för lite mer än 6 månader sen, och snart står jag inte ut med henne längre. Har provat ignorera henne nån gäng, när hon har sagt nått, gick inget vidare, hon verkade inte bry sej utan fortsatte prata. Så vad ska man göra? Hur ska jag göra för att stå ut med henne? Ska man säga till henne? Ska man spela trevlig? Ska man försöka ignorera? Förstår om det är svår att ge svar på, men blir glad om nån har nått tips, för nu går hon mej verkligen på nerverna alltså.. 


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag skulle nog också behöva hjälp i den här tråden för att det är en kille i våran gäng som är skit jobbig. Först så tyckte vi att han skulle bli en ganska kul person att vara med men senare så började han gå alla oss killar i gänget på nerverna och vi har gått i våran klass i två terminer och vi hatar honom men inte visar det. Du kanske undrar varför vi hatar honom det är därför att han beter sig som en kille som går i sexårs! 


   
SvaraCitera

Kanske du ska ändra attityd? 


   
SvaraCitera

Utifrån det du skriver verkar hon inte må särskilt bra utan snarare vara väldigt ängslig av sig.

Själv brukar jag väl försöka att undvika människor jag inte gillar, har kört samma strategi under alla mina skolår. Försök att inte vara otrevlig bara och tänk på att det kan vara så att hon inte mår så bra. Pratar hon om skador och annat kan du säga något i stil med att hon kanske bör kolla upp det och sen byta ämne eller ursäkta dig och gå därifrån.


   
SvaraCitera

Det är bra om du säger till människan att hålla käften och chilla ner lite.

Även om hennes jävla hund (även om den är snäll) dör så är det för att den fucking gammal och är redo att dö, säg det till henne vetja.
Den kan ju inte heller leva hur länge som helst och om det nu är så jobbigt att den kommer dö, gå till vetrinären (när den typ är död) och låt den somna in!

Jag har också en sådan i min klass, han är väldigt irriterande, dock inte alls lika irriterande som hon i din klass!
Den killen som går i min klass klagar på maten var dag och vad han tycker är äckligt och om man pratar om det säger han uugh och usch.
Han är en Jude men han förnekar det och när jag försökte säga till honom att enligt den judiska seden (judendom ärvs igenom kvinnan) så är han en Jude (då både hans Mormor och Mamma är Judinnor (han hade vart Jude iaf) men det förnekar han.
Han pratar gärna om hur judar blir trakasserade och så men aah, han är ologisk iaf.
Han verkar vara bacillrädd och så ska han städa överallt och även fast man säger till honom så förstår han inte -.-
Det är en del av beskrivingen av den killen iaf.

Hon kanske fattar om du säger till henne att sluta klaga och att det är korkat och ologiskt att tramsa som hon gör och att hon inte behöver oro sig för proven.

De ndär killen som jag pratar om, han vill gärna ha prov men när det blir prov blir han stressad och börjar klaga Galen

Säg till henne att hela klassen stör sig på hennes beteende och att ni tycker att det inte är okej att hon gör så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 " Jag är inte intresserad av dig eller ditt prat. Sluta ta kontakt med mig såvida det inte rör något skolarbete där vi måste samsas." skulle jag sagt


   
SvaraCitera
Turbo

Kvinnor gillar att klaga på saker


   
SvaraCitera