Aviseringar
Rensa alla

Jävligt osjälvsäker


Ämnesstartare

Hej!

Jag är en svag person med väldigt lågt självförtrående. Jag kan dra stundtals med exempel men jag kommer bara med ett konkret exempel:

Jag gick en ensam till en pizzeria och beställde en kebabrulle och dricka för 85 kr. Jag gav dem en 200 kr lapp och fick endast tillbaks 15 kr istället för 115kr. Jag ville säga något men var för rädd så jag sket i det och förlorade 100 kr


   
Citera
Ämnesstartare

Bikaboo:
Hej!

Jag är en svag person med väldigt lågt självförtrående. Jag kan dra stundtals med exempel men jag kommer bara med ett konkret exempel:

Jag gick en ensam till en pizzeria och beställde en kebabrulle och dricka för 85 kr. Jag gav dem en 200 kr lapp och fick endast tillbaks 15 kr istället för 115kr. Jag ville säga något men var för rädd så jag sket i det och förlorade 100 kr

Jag gick ensam*


   
SvaraCitera

Varför sa du ingenting? Var det för att du inte vågade? Eller vad tänkte du kring det?

Du måste ju ha vågat berätta för dom vad du ville beställa tänker jag och då är det väl inte så jättefarligt att fråga dom om pengarna?


   
SvaraCitera

Gjorde dom det med flit eller?


   
SvaraCitera

lisalotta:
Gjorde dom det med flit eller?

Jag vet inte om det var medvetet eller omedvetet. Men jag har ätit där tidigare och detta är första gången


   
SvaraCitera

Jag är också livrädd för sånt typ. Försökte räkna ut 200kr -14x4 och hade tur! Blev stressad samtidigt om jag skulle ta påse eller om det räckte med fickan. 


   
SvaraCitera