Aviseringar
Rensa alla

Jävligt vass kille som löser Rubiks Kub


Hela om något.


   
SvaraCitera
Gifted

Äh, bara att analysera gruppstrukturen, och sedan uttrycka kuben mha gruppens generatorer, och därefter applicera inverserna...


   
SvaraCitera
elinc

zIGGE:

Min definition av "bra"

Bra är alltså att förstå kuben och/eller att vara bättre än andra? Vad är att vara bättre än andra? Att ens kunna lösa kuben? För det kan ju inte de flesta.
Förstår hur du tycker. Tycker dock själv att speedcubing är det roligaste och mest värda att vara bra i.


   
SvaraCitera
zIGGE

elinc:

Bra är alltså att förstå kuben och/eller att vara bättre än andra?

Nej, det beror på situation. Trådskaparen kopplade det till speedcubing, då förstog jag att bra här handlar om speedcubing. Varför gör inte du det? De diskussioner som skapas på internet är oftast pågrund av bara en speciell anledning.

Vara bättre än andra är att vara bätre än majoriteten som är dåligare på det, jag sätter den gränsen vid 50%.

Speedcubing är ju det vanligaste som du sa i din tidigare post. Dom flesta tycker det är roligare och det spelar också in i varför jag tycker "bra" är som det är, jag har svårt att förklara varför ;_;

Men när du säger i just det här sammanhanget att dom flesta inte kan det, så har du rätt. Att lösa kuben överhuvudtaget kanske är bra.

Du lärde mig allt du skrev om speedcubing i ditt svar emot mig iaf 🙂


   
SvaraCitera
elinc

Jaja, förstår vad du menar.

zIGGE:

Att lösa kuben överhuvudtaget kanske är bra.

Kan du lösa kuben?


   
SvaraCitera

inte så vasst.


   
SvaraCitera
zIGGE

elinc:

Kan du lösa kuben?

Jag hade en 4x4 kub när jag var mindre som jag koncentrerade mig med ibland och löste flera gånger. Använder den inte längre, så idag vet jag inte.. Men jag vet att är man riktigt bra på någonting så är det en färdighet och mer än bara kunskap. Alla är speciellt överlägsna inom vissa områden, det svåra är hur man ska kunna utnyttja och ta reda på vad man är speciellt bra på.


   
SvaraCitera
zIGGE

elinc:

Kan du lösa kuben?

Kan du lösa kuben?


   
SvaraCitera
elinc

zIGGE:

Alla är speciellt överlägsna inom vissa områden

Jo det är klart. Är ju bra om man vet vad bara.

zIGGE:

Kan du lösa kuben?

Jajo det kan jag. 3x3 är med mig i väskan i princip hela tiden. Har också löst en 4x4 några få gånger, men den är en skitkub som bara faller isär, och den är INTE rolig att pussla ihop igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elinc:

Jajo det kan jag. 3x3 är med mig i väskan i princip hela tiden. Har också löst en 4x4 några få gånger, men den är en skitkub som bara faller isär, och den är INTE rolig att pussla ihop igen.

Jag svor åt en 5x5 i min ungdom. Men det var också en skitkub, den var ihopsatt enbart med magneter. Jag undrar vart den tog vägen.


   
SvaraCitera

Jag löser den snabbare. [confused]


   
SvaraCitera
zIGGE

elinc:

och den är INTE rolig att pussla ihop igen.

Haha, det är ju bra träning för dig. Du övar inte bara på att lösa pusslet Elin, utan också på att öva genom att bygga ihop den så att du KAN lösa den. [tard]


   
SvaraCitera

stainless:

Sjukt bra

Dödsfärd:

Vass kille? En sida på nästan en minut?

Håller med, det är säkert du(TS) i videon och du vill ha några fler views. Du är verkligen inte särskilt bra, jag har en kompis som är betydligt mycket bättre, tror han kan lösa hela på runt 1 minut.


   
SvaraCitera
elinc

EmperorNero:

magneter

Haha, åhfyfan. Så jävla mycket bitar när de väl går isär..! Då har man plötsligt ett nytt pussel att lösa [sad]


   
SvaraCitera
elinc

zIGGE:

Haha, det är ju bra träning för dig. Du övar inte bara på att lösa pusslet Elin, utan också på att öva genom att bygga ihop den så att du KAN lösa den. [tard]

Jo det krävs ju en hel kub för att lösa den..


   
SvaraCitera