Aviseringar
Rensa alla

Jag (20), Hon (15).


Ämnesstartare

Hejsan!

Tänkte höra mig för vad UG-eliten har att säga om mitt lilla "problem". Here goes...

Jag är en kille på 20 år som på senare tid haft kontakt med en tjej som är 15 år (Fyller 16 snart i år). Har nu börjat få lite känslor för henne!

Hon har från början tydligt förmedlat att hon är intresserad av mig.. snackat om att mysa tillsammans, ligga o.s.v. men jag har tagit avstånd från allt det p.g.a. hennes låga ålder. Det är ju trots allt 5 års åldersskillnad mellan oss. Nu kanske inte 5 år är sån big deal om man är 30 respektive 35 år, men i tonåren tycker iallafall jag att det är ganska mycket!

Vad tycker ni om det? Spelar det någon roll?

Jag umgås dessutom enbart med 19-25 åringar och kan ju bara tänka mig vad de skulle säga om jag började träffa en 15 åring. (Vet att man inte ska bry sig om vad andra tycker och det brukar jag normalt inte göra i de flesta situationer.. men i just den här situationen kan det inte hjälpas).

Vad skulle ni säga om er 15 åriga vän (tjej) blev tillsammans med en 20 åring (kille), eller tvärtom, om er 20 åriga vän (kille) blev tillsammans med en 15 åring (tjej)?

Endast seriösa svar tack!

Tack på förhand!


   
Citera

Knegarn:

Vad skulle ni säga om er 15 åriga vän (tjej) blev tillsammans med en 20 åring (kille),

yeah you go girlfriend do your thing

Knegarn:

om er 20 åriga vän (kille) blev tillsammans med en 15 åring (tjej)?

Att det var en dålig idé


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha! Ja kunde tänka mig nått sånt ja ... (:


   
SvaraCitera
Exner

Endast åldern är inget motargument.


   
SvaraCitera

Personligen tänder jag på kvinnor som är mellan 30-35, är själv 20..

Tycker inte det du beskriver är konstigt, är hon tillräckligt mogen enligt dig så kör på, det är ju fullt lagligt! [cheers]

Minns när jag var 10-12 nånting och tände på 20-åringar. [blush] Tycker det känns värre av någon anledning när män runt 30 tänder på 20-åriga flickor. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Personligen tänder jag på kvinnor som är mellan 30-35, är själv 20..

Jo, jag har själv haft ihop det med en 30 åring och det har jag aldrig sett som "konstigt".. men det känns på nått sätt mer tabubelagt när det handlar om 15-20


   
SvaraCitera

Knegarn:

Jo, jag har själv haft ihop det med en 30 åring och det har jag aldrig sett som "konstigt"..

Din lyckliga jävel! *avundsjuk*


   
SvaraCitera
mynona

Folk kan vara skeptiska och lätt misstänka att den äldre inte är förälskad utan bara vill ha sex av den yngre (och eftersom killar enligt tradition anses mer sexfixerade än tjejer är kombinationen äldre kille yngre tjej på det sättet mer utsatt för de misstankarna), men det är ju egentligen en fördomsfull inställning. Det är personligheten som avgör mognaden och inte åldern; känslorna kan vara uppriktiga eller falska oavsett ålderskombination; och det är ömsesidiga känslor som bör få avgöra när man ska inleda en relation.


   
SvaraCitera

Knegarn:

Haha! Ja kunde tänka mig nått sånt ja ... (:

ja men anledningen till att jag skulle säga att det var en dålig idé är för att jag vet hur jag var när jag var 15. Såg inte precis förhållanden som något seriöst då.
Men det betyder ju inte att hon är likadan


   
SvaraCitera

Knegarn:

Vad skulle ni säga om er 15 åriga vän

Skulle noja över att den äldre människan i fråga skulle ha för stor informell makt över den yngre + intressera sig för att utöva den. Om ingen sådan skit skulle föreligga skulle jag inte tycka att det var farligt alls.


   
SvaraCitera

Knegarn:

Jag umgås dessutom enbart med 19-25 åringar och kan ju bara tänka mig vad de skulle säga om jag började träffa en 15 åring

vissa 15 åringar ser faktist ut att vara mycket äldre, ser hon ut att vara 20 så tycker jag att du ska satsa på det, men om hon ser ut att vara i 14-15års åldern så är det inget vidare


   
SvaraCitera

jag (och troligtvis rätt många av dina vänner) kommer tänka:
usch

personligen tycker jag det är lite vidrigt att gilla 15-åringar när man är 20+, de är i princip bara barn...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla svar! Då har man fått sig en liten bild av vad andra tycker.. ungefär som jag trodde. (:


   
SvaraCitera

Vilket jävla kap hörrö....


   
SvaraCitera

toshiba:

ser hon ut att vara 20 så tycker jag att du ska satsa på det, men om hon ser ut att vara i 14-15års åldern så är det inget vidare

Haha[love]


   
SvaraCitera