Aviseringar
Rensa alla

Jag älskar...


Ämnesstartare

att nassar å rassar som vurmar så mycket för fornstora dar osv är så pinsamt dåliga på just historia. [love]


   
Citera

rasisterna från underklassen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

utveckla


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

utveckla

obildade människor som vänder frustrationen över sin plats i samhället mot de som avviker från normen snarare än de som upprätthåller den. vad är det som ska utvecklas?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

obildade människor som vänder frustrationen över sin plats i samhället mot de som avviker från normen snarare än de som upprätthåller den. vad är det som ska utvecklas?

menade mer att ditt svar antydde att det fanns några mer typ blåblodiga rasister med mer koll


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

menade mer att ditt svar antydde att det fanns några mer typ blåblodiga rasister med mer koll

"den dominerande klassen sätter agendan". rasism är ett direkt resultat av samhälleliga orättvisor och människans tendens att skylla fel på avvikare. genom att hålla den dominerade klassen splittrad kan snedfördelningen av tillgångar och makt upprätthållas.

det hela beror på vad du lägger för värde i ordet "rasist" men ja, det finns allt bildade sådana, också. dock gapar de oftast inte högt i cybervärlden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

det hela beror på vad du lägger för värde i ordet "rasist" men ja, det finns allt bildade sådana, också. dock gapar de oftast inte högt i cybervärlden.

Rör väl sig snarare om en mer indirekt rasism då.


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Rör väl sig snarare om en mer indirekt rasism då.

det beror på.

vad är direkt rasism? vad är ens rasism? menar du strikt rasbiologiskt tänk, eller kulturell rasism?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

vad är direkt rasism? vad är ens rasism? menar du strikt rasbiologiskt tänk, eller kulturell rasism?

Jag pratar om att ha och försvara ett intresse av att tex låta invandrare förbli en underklass av ekonomiska/giriga skäl.

Med direkt rasism menar jag sån här gammal mer uttalad rasism, typ smings och peter wallenbergs variant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att det är jätteintressant att främlingsfientliga ofta är jättedåliga på sitt eget språks grammatik.


   
SvaraCitera

isola:

Tycker att det är jätteintressant att främlingsfientliga ofta är jättedåliga på sitt eget språks grammatik.

tänkte precis skriva detta[party]


   
SvaraCitera

+ stavning


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Jag pratar om att ha och försvara ett intresse av att tex låta invandrare förbli en underklass av ekonomiska/giriga skäl.

det finns ekonomiska intressen i att hålla arbetarklassen splittrad snarare än att hålla invandrare som underklass, skulle jag nog påstå. notera: "lokala avvikelser" kan förekomma.

dazed_and_confused:

Med direkt rasism menar jag sån här gammal mer uttalad rasism, typ smings och peter wallenbergs variant.

den splittrade arbetarklassen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de flesta är pinsamt dåliga på historia


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Behåll Sverige svenskt, bort med samerna[bigsmile][ops]

OF 5:

de flesta är pinsamt dåliga på historia

Bla. jag, o ändå skrattade jag åt ovanstående. O då är jag inte ens född i Sverige[confused]

Fast jag skäms inte över att suga på historia, det är ett av dom tråkigaste ämnen jag vet[blush]


   
SvaraCitera