Aviseringar
Rensa alla

Jag är adopterad och mobbas varje dag i skolan.


Ämnesstartare

Hej jag är 12 år gammal och adopterades från Kina när jag var liten. Jag bor i en liten stad i norrland med min familj.

Jag är ledsen nästan hela tiden för i skolan så retar alla andra barnen mig hela tiden, de kallar mig för guling ching chong och sneöga vilket gör mig väldigt ledsen.

Istället för att säga mitt riktiga namn så kallar de mig för guling eller ching chong bara för att vara elaka mot mig, jag har nästan inga kompisar här ingen gillar mig bara för att jag är från Kina.

En gång så tog de en bild på en apa och skrev mitt namn Oskar på den så alla skrattade åt mig och kallade mig för kinesapa, när jag kom från skolan så grinade jag resten av dagen för det...jag är nästan ledsen hela tiden!!

En annan gång så såg vi en film från världskriget som handlade om amerikanska soldater som dödade japaner och då blev alla i klassen glada när japaner dog och skrattade åt mig för de tycker jag är en av dem japanerna bara för att jag ser ut som dem. Jag blir så ledsen över att vara annorlunda från alla andra, ingen gillar mig nästan. Det finns en tjej som är snäll mot mig i klassen och bara för att hon är snäll mot mig så fryser de andra i klassen ut henne med.

Enda gången jag varit glad på sista tiden var när vi åkte till Kina på semester förra sommaren, det var skönt för det var enda gången jag inte var annorlunda ut från de andra människorna. Jag vill flytta till Kina i framtiden för jag tycker inte om att bo i Sverige för jag passar inte in här.

Ibland blir jag ledsen när jag tänker på att mina föräldrar inte ville ha mig, det känns som att det var ett misstag att jag föddes för inte ens min mamma och pappa ville ha mig, de i min klass säger att min mamma var en hora och att det är därför hon övergav mig.

Varje natt så gråter jag innan jag somnar, det känns som att nästan ingen bryr sig om mig, de verkar inte tro att jag är en människa som har känslor, det är för att jag ser annorlunda ut från de övriga barnen.

Ibland drömmer jag om att jag levde i Kina och var soldat i Kinas stora arme för då hade jag varit stark och modig nog för att kunna försvara mig själv. Nu läser jag varje dag om Kina för jag känner att jag vill bo i Kina som är mitt hemland jag vill inte bo i Sverige längre för alla säger till mig att jag borde flytta tillbaka dit jag kommer från så då vill jag göra det för jag vill inte bli mobbad och hatad längre.

Vad tycker ni jag ska göra, ska jag flytta till Kina eller stanna i Sverige? Men hur kan jag stanna i Sverige när ingen gillar mig för att jag är kines? Jag kan inte kinesiska eller någonting annat än svenska men det spelar ingen roll för de andra barnen kallar mig kines hela tiden och då är jag väl en kines.


   
Citera

Är det Danny som trollar nu igen.


   
SvaraCitera

Harpyja:

troll

Känns som det.


   
SvaraCitera

[love][love]


   
SvaraCitera

Vad bra du stavar för att vara en 12-åring.

Blir ändå ledsen, för det finns barn som får uppleva sånt [sad] Men stanna inte kvar här, om du gräver en tillräckligt djup grop i trädgården så kommer du hamna på andra sidan jorden - Kina!


   
SvaraCitera

tog mig 24sekunder att lista ut vem det är


   
SvaraCitera

TL:DR Så svar på rubrik:Sluta mobbas då


   
SvaraCitera

Oskar98:

Jag vill flytta till Kina i framtiden för jag tycker inte om att bo i Sverige för jag passar inte in här.

Vadå, kollar alla i Sverige snett på dig eller?

he he he


   
SvaraCitera

Lilla Lady:

Vadå, kollar alla i Sverige snett på dig eller?

Fnisss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vaddå troll? Varför skriver ni så till mig?

Finns det någon som kan hjälpa mig här för jag behöver någon att prata med för det finns ingen där jag bor.


   
SvaraCitera

Oskar98:

Ibland drömmer jag om att jag levde i Kina och var soldat i Kinas stora arme för då hade jag varit stark och modig nog för att kunna försvara mig själv.

[love]


   
SvaraCitera

Tloll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag fattar inte vad ni menar med era svar, jag får nog söka någon annan sida för ingen verka bry sig på det här forumet, konstigt jag trodde forumet handlade om mobbning men det verkar inte som det.


   
SvaraCitera

Oskar98:

forumet handlade om mobbning

nigga plz


   
SvaraCitera

ching chong plz* [blush]


   
SvaraCitera