Aviseringar
Rensa alla

jag är blyg. hjälp.


Ämnesstartare

det är en kille på min skola....
vi har gått på samma skola i snart tre år, men aldrig snackat eller haft kontakt alls.
Nu under lovet har vi snackat lite över sms.

Ska jag gå fram till honom i skolan då och snacka?
vad kan man snacka om ?
kommer bli så sjukt pinsamt känns det som.....åh [tard]


   
Citera

elinsimonsson:

Ska jag gå fram till honom i skolan då och snacka?
vad kan man snacka om ?

Ska det hända något får man faktiskt ta sig i kragen och ta första steget själv ibland. Och det verkar inte som att det behövs så mycket mer än ett "Hej, hur är det med dig?". Förhoppningsvis så dyker ett samtalsämne upp efter det, annars kan du ju bara snacka om något ni smsat om.

Planera inte för mycket. Tänk inte för mycket


   
SvaraCitera

elinsimonsson:

aldrig snackat

elinsimonsson:

snackat lite över sms

Hur gick detta till? I min värld måste en träffa någon och byta nummer innan det går.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

han skrev på facebook , vi bytte nummer..


   
SvaraCitera

elinsimonsson:

han skrev på facebook , vi bytte nummer..

Då verkar han ju lite intresserad iaf [y]


   
SvaraCitera
MastNj

Gå fram och prata med honom, han kanske gillar dig. Om han gillar dig kan det vara så, om han är lite som mig, att han är väldigt blyg att prata med dig irl och därför kanske han inte vågar prata med dig. Om du tar första steget och pratar med honom kommer du antagligen se att hans ansikte lyser upp som en sol! [cute]


   
SvaraCitera

MastNj:

Om du tar första steget och pratar med honom kommer du antagligen se att hans ansikte lyser upp som en sol!

Eller blir röd som en ros[wink] men i vilket fall så är det väl ett gott tecken[y]

Nej men jag tycker du ska prata med han. Du kan ju alltid fråga oskyldigt om hjälp med ett skolarbete (som han är duktig i men kanske inte du så mycket hehe). Då får ni något att prata om och slipper kallt småprat.... kanske
vad vet jag[smile]

Jag måste dock få fråga, nyfiken som jag är, om det kan vara som sådan att du har lite känslor för den här killen? [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har alltid kollat in honom i korridoren !

men idag i skolan snackade vi inte , vi gick förbi varandra och jag försökte verkligen!!! möta hans blick. Men han verkar skitblyg och vågar inte möta blicken......[rolleyes]


   
SvaraCitera

Att vara blyg är något man väljer att vara, välj att inte vara det.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Att vara blyg är något man väljer att vara, välj att inte vara det.

Den var faktiskt riktigt bra! [smile] sant också


   
SvaraCitera

yin1211:

Den var faktiskt riktigt bra! sant också

Det funkar bara man kommer ihåg att de enda gränserna som finns är de man själv sätter i detta sammanhanget.


   
SvaraCitera

Precis!allt kommer från huvet, för mycket logik. Sluta tänk så mycket. Var ärlig med dina intentioner.


   
SvaraCitera