Aviseringar
Rensa alla

jag är en arab, skulle ni fortfarande respektera mig?


Ämnesstartare

43434343:

Förstått dig på?

Jag förstår mig endast på spanska, engelska och svenska.
Att jag kommer förstå alla dessa ewjhfarhesnldzk,nksefrgaer ord är fan i mig omöjligt
eqkldfgslfednx xcnjfsd,mxc, ser ni?


   
SvaraCitera

hxiley:

Jag förstår mig endast på spanska, engelska och svenska.
Att jag kommer förstå alla dessa ewjhfarhesnldzk,nksefrgaer ord är fan i mig omöjligt
eqkldfgslfednx xcnjfsd,mxc, ser ni?

Jaha... Du menade förstå. Well, jag förstår inte franska eller tyska. Men att säga "förstå sig på" blir liksom i sammanhang som t.ex aktiviteten fotboll. Att du aldrig förstått dig på fotboll, i.e du förstår inte menaingen med att spela det. Att inte förstå sig på ett språk har jag ganska svårt att tolka. 

Detta är inte några ord som existerar. Inte ens likt uttalet. 


   
SvaraCitera

pojkenSOMärintejobbig:
Hxiley, Shit jag menade Irak aha så jag är inte utländsk men fortfarande arab tack mannen. Mumzel, Aa jag talar arabiska hemma men min svenska lärare säger att min svenska är bättre och hon sa du kanske får svenska som första språk, och nej jag skäms ej jag är glad att jag är muslim och arab men saken är det fanns inte alla som gillar araber eller andra. tack du också 

Nvm, ser profilnamnet nu.

43434343:

Ukht?

Fråga, vad menar du med att respektera Sveriges regler och lagar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

43434343:

Jaha... Du menade förstå. Well, jag förstår inte franska eller tyska. Men att säga "förstå sig på" blir liksom i sammanhang som t.ex aktiviteten fotboll. Att du aldrig förstått dig på fotboll, i.e du förstår inte menaingen med att spela det. Att inte förstå sig på ett språk har jag ganska svårt att tolka. 

Detta är inte några ord som existerar. Inte ens likt uttalet. 

jag vet, jag kan ju inga ord.


   
SvaraCitera

Du är inte svensk. Men om du som du säger följer lagarna här så tycker jag att det är okej att du bor här 


   
SvaraCitera

pojkenSOMärintejobbig:

Du nice! jag har också A  i Engelska, jag är duktigaste i klassen med A alla har C D kanske nån som hade B.  Och tack för alla respekterar 

då kan du vara vad du vill du kan vara muslim eller satanist 


   
SvaraCitera

Nä men alltså så länge man är schysst och respekterar varandra så ser jag inga problem. Det är ju jättehärligt att du har så högt betyg i svenska och att du följer lagar och är en skötsam person. Vad mer kan man säga?


   
SvaraCitera

43434343:
Sin etnicitet har inget med det att göra. De som omgillar människor med en annan etnicitet än europeisk/skandinavisk kommer inte bry som om hur svensk du skulle bli. 
På arabiska stavas det med Qaaf och ej kaaf. Så den korrekta stavningen är Iraq om du tänker på uttal (vet inte varför svenska spårket ska stavar så efterblivet). Själv stavar jag så. Om man tar ordet hjärta på arabiska t.ex, Qalb. Om du byter ut Q'et mot ett K blir det Kalb, som betyder hund. K eller Q gör stor skillnad.

Alla använder ju det svenska ordet för Irak istället för det arabiska eftersom vi talar svenska! Det är lika dumt att säga det på arabiska när vi talar svenska som att försöka få en amerikanare att säga "Sverige" istället för "Sweden" -som betyder Sverige på deras språk- när de egentligen pratar engelska. Samma gäller för andra språk som franska osv...


   
SvaraCitera

Skulle respektera dig om du är en bra medborgare och en bra person som är värd min respekt. . . Att du talar bra svenska är ett plus men jag skulle inte fundera över det om du inte var dålig på svenska.


   
SvaraCitera

Rebecca00:

Alla använder ju det svenska ordet för Irak istället för det arabiska eftersom vi talar svenska! Det är lika dumt att säga det på arabiska när vi talar svenska som att försöka få en amerikanare att säga "Sverige" istället för "Sweden" -som betyder Sverige på deras språk- när de egentligen pratar engelska. Samma gäller för andra språk som franska osv...

En amerikanare hade då sagt Sverige istället för Sweden. Att en amerikanare säger Sweden istället för Sverige är som att för Svenskar säga Irak när det heter Iraq. Sedan nämnde jag att jag inte förstår varför svenskan stavar så efterblivet. Är mycket väl medveten om att det på korrekt Svenska heter Irak. Ser dock inte poängen med att stava det så.


   
SvaraCitera
Kitkat

Eftersom att jag har växt upp med de normer som finns i dagens samhälle så skulle det nog ligga något emot dig i bakhuvudet men om du inte har gjort något som gör att jag inte skulle tycka om dig så kommer jag inte tycka illa om dig.


   
SvaraCitera
Kitkat

Rebecca00:

Alla använder ju det svenska ordet för Irak istället för det arabiska eftersom vi talar svenska! Det är lika dumt att säga det på arabiska när vi talar svenska som att försöka få en amerikanare att säga "Sverige" istället för "Sweden" -som betyder Sverige på deras språk- när de egentligen pratar engelska. Samma gäller för andra språk som franska osv...

Kanske ett bättre exempel är att vi säger ”Peking” när staden heter och uttalas ”Bejing”. Bara en tanke


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Så länge man följer svensk lag och svenska värdegrunder, så ser jag inget problem med det.


   
SvaraCitera
Listus

Om du föddes i Sverige är du svensk. Själv född i Sverige med föräldrar från olika länder.

Samt jag är ingen pajas som tycker att människor är olika värda beroende på land dem kommer ifrån.

Jag respekterar araber, turkar, afrikaner, amerikaner och så vidare.

Det ändå som är viktigt för mig är att man har respekt för varandra.

Respekt mot respekt. Ha respekt för andras olikheter 🙂


   
SvaraCitera

Listus:
Om du föddes i Sverige är du svensk. Själv född i Sverige med föräldrar från olika länder.

Inget illa menat, men man är ju liksom inte svensk bara för att man blivit född i Sverige lol, men men ;P


   
SvaraCitera