Aviseringar
Rensa alla

Jag är en 15 årig kill på 15 år som inte har något självförtroende pga min skelning.


Ämnesstartare

Är en kille på 15 år som skelar lite med vänstra ögat och på grund av detta är mitt självförtroende ett sandkorn i öknen. Jag vågar inte prata med tjejer för jag är rädd att dem ska tycka illa om mig. Vågar inte ha riktig ögonkontakt. Jag har hört att personer snackat bakom min rygg och sagt att jag är bland annat: misslyckad, inte värd att leva och så vidare...
Jag mår sjukt dåligt när jag hör personer som snackar om min skelning eller något om mig som är negativt. Har mått så dåligt så jag funderat på att ta självmord (låter hemskt) men inte vågat då jag är sjukt rädd för döden. Har stannat hemma från skolan då jag inte kan hålla tårarna inne. Vad är era funderingar kring detta? Känns nu som jag kommer sluta ensam i en lägenhet i gränden utan hopp.


   
Citera

Derek49:
Är en kille på 15 år som skelar lite med vänstra ögat och på grund av detta är mitt självförtroende ett sandkorn i öknen. Jag vågar inte prata med tjejer för jag är rädd att dem ska tycka illa om mig. Vågar inte ha riktig ögonkontakt. Jag har hört att personer snackat bakom min rygg och sagt att jag är bland annat: misslyckad, inte värd att leva och så vidare...
Jag mår sjukt dåligt när jag hör personer som snackar om min skelning eller något om mig som är negativt. Har mått så dåligt så jag funderat på att ta självmord (låter hemskt) men inte vågat då jag är sjukt rädd för döden. Har stannat hemma från skolan då jag inte kan hålla tårarna inne. Vad är era funderingar kring detta? Känns nu som jag kommer sluta ensam i en lägenhet i gränden utan hopp.

känner likadant fan


   
SvaraCitera

Det finns människor som inte beter sig så illa. Låt dig inte tryckas ner av de som är så otrevliga mot dig.

Har du någon att prata med om det här? Kurator eller skolsyster borde finnas om du går i skolan.


   
SvaraCitera

Jag vet en tjej som hade vääldigt skelande ögon, sen fick hon någon behandling (ingen aning om vad för sorts behandling) och vips så var ögonen vanliga. Antingen kan du ju kolla upp om du kan göra något åt det eller så får du försöka komma över ditt komplex. Ingen är perfekt. Så vidrigt av dessa personer som säger att du inte är värd att leva, pga ett skelande öga?!? Arg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hört att det går och operera på vissa skelningar men man måste vara 18 år innan man opererar helst 19 år sa dom för att vara på säkraste sidan. Men vad fått veta är att det kanske går med 10% chans. Ja visst har jag pratat med skolpersonal som en kurator med händer inte mycket mer än att dem säger till personen som beter sig illa om att jag mår dåligt av allt snack osv.. men det hjälper inte dem fortsätter endån


   
SvaraCitera
leiz
 leiz

LYSSNA NU. Låt inte skitsnacket trycka ner dig. Det finns idioter därute, jajjemän. Absolut. Vidriga rövhål som inte har något bättre för sig än att få andra att må dåligt. Men antingen så börjar du bara ignorera deras snack: gå förbi med ett leende och få dom bli häpna och tänka: "Vafan, vad håller han på med? Vi är elaka och han ler? Hur fan tänker han?"
Och hur roligt är det för en mobbare att mobba om offret inte bryr sig? Inte kul alls. De kommer så småning om sluta. Men grunden i att kunna hantera sånt här ligger i hur pass självsäker man är, och hur bra man kan stå på sig. Du berättar att du mår jättedåligt pga ditt skelande öga: gör inte det. Du är säkert en jättefin kille med bra personlighet, men du måste acceptera att ögat är en del av dig och gör dig till vem du är. (Väldigt poetiskt, i know Glad) Som tidigare nämnt i tråden så finns det operationer att göra eller liknande, och om det känns rätt för dig så go for it. Men kom till grund och botten med att tjejer, bra tjejer, bryr sig i slutändan inte om ditt skelande öga, för det visar inte vad din insida har att erbjuda.
Hoppas detta hjälpte på något sätt 🙂 stort lycka till med allt !


   
SvaraCitera

:((((( Hjärta

Du kan kolla upp med vården istället för skolpersonalen. De har oftast större koll  ch mer uppdated info. Prata med kurator om dina tankar!

Högstadiefolket är oftast dumma i huvudet, det brukar  bli bättre när man lämnar den perioden!


   
SvaraCitera

Att man skelar är att din ögonmuskel antigen är för stark eller för svag. Glasögon/linser kan hjälpa alt. en operation. Våga prata, det är ingen fara


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

   
SvaraCitera