Aviseringar
Rensa alla

Jag är en låtskrivare


Ämnesstartare

Jag har alltid älskat att skriva. Enda sen jag gick på dagiset. Jag har alltid varit motiverad till att skriva texter. Jag gav aldrig upp, även fast texterna sög och fick skriva om en miljardhundratusen gånger. Jag fortsatte och fortsatte skriva. Nu, efter alla dessa år som har passerat så har jag blivit beroende av att skriva låtar. Men jag suger på att påbörja en låt och tar bort allt som jag har skrivit i låten, allteftersom att jag vill att början ska vara perfekt. Jag menar att jag är rädd för att låten kommer gå snett, misslyckas osv med låten.

Så huvudsaken är slutligen:
Hur fan ska man påbörja en låt?

Jag skriver oftast romantiska, ledsamma låtar. Men hjälp mig med alla typer av låttexter
Jag skriver ord som min dialekt, till exempel ordet "fortsatte". Jag skriver olika angående min dialekt. Jag härstammar från norrland och föddes med en norrländsk brytning/dialekt. 


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Man kan ju börja med vilken del man vill. Börja med vers 1 eller refrängen till exemlep, och avsluta med att skapa introt. (Eller vilken del det var som du hade svårt för).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så mkt frågetecken ang detta 

på vilket sätt tänker du att "fortsatte" är dialektalt och exakt hur påverkar det låtskrivandet? Samt tvek om du föddes m dialekt men ah


   
SvaraCitera