Aviseringar
Rensa alla

Jag är en missbrukare.


Tifa
 Tifa
Ämnesstartare

Hej, mitt namn är xxxx och jag bor i Uppsala. 
Jag har rökt marijuana i ungefär tre år med perioder. 

Tror ni att jag är en bättre person för att jag har precis erkänt att använder mig utav droger?

När man använder ordet knark eller droger för att definiera marijuana tycker jag att det är för strängt.
Marijuana är klassat som en drog men är mer än så för 1 av 24 personer.  
Det ger mig inspiration, känsla, aptit och en livlig värld. 

Det har gått en lång tid sen jag började röka och just då tänkte man "Fuck it, du är med umgänget rök på!".
Men nu när det har gått en ännu längre tid så undrar jag mer, är detta en livs stil? 

Alltså grejen är när ni läser detta just nu, tänker ni "Han har rökt i ett par år och är säkert värsta knarkaren"?
Eller tänker ni, "stackars lilla missbrukare, han behöver säkert hjälp"?

Fast än jag har rökt mycket så syns det inte alls på mig på grund av mina erfarenheter så kan jag fokusera mer.
Så jag får inte bi-effekterna såsom spy, huvudvärk eller den klassiska "skratt-nojan".
Får inte ens röda ögon längre, utan det har blivit som en cigg för mig. Jag rullar några stycken hemma sen röker jag dem under min vardag, utan att dra uppmärksamhet eller få en förändrar personlighet under den tid man är hög. Det luktar ju så ibland kan någon i busshållplatsen kolla snett.  Så vad jag försöker säga är att jag kan helt enkelt inte bli hög. Kroppen blivit immun mot all thc? Who knows. 

I alla fall, vad tycker ni? Tror ni att man kan leva i vårat idag svenska samhälle men vara beroende till marijuana? 


   
Citera

ja, man kan vara beroende. det fysiska beroendet är oftast lägre än hos vanliga cigaretter men det psykiska kan vara långt mycket större.

och 420 är definitivt en "livsstil". det är väl rätt mycket av ditt liv som kretsar kring weed?

även om cannabis är najs så är inte ett beroende det. försök att sluta ett tag och börja använda det mer ansvarsfull i framtiden är mitt tips.


   
SvaraCitera

ovärt när man inte längre blir hög. måttlighet gör det så mycket bättre. 

tänker att du verkar vara en ganska förvirrad person. bra att du är öppen med det. 


   
SvaraCitera
Tifa
 Tifa
Ämnesstartare

Jag håller med att jag är förvirrad, det känns som jag inte har något att sträva efter eller med andra ord, inget mål. 

Rökte under gymnasietiderna och nu har man tagit studenten. Ser ingen anledning att sluta röka för man inte blir hög. 

Brukar inte vara öppen med det eftersom jag har själv experimenterat mina kompisar/släktingars uppförande när man förklarar detta för dem. 
Det blir kallt så snabbt du säger ordet, efter åt så är det en is vägg emellan. 


   
SvaraCitera

tänker ingenting om dig. du missbrukar ev. då du antyder att du inte har kontroll över ditt intag riktigt, men jag ser dig inte som "värsta knarkaren" eller så. man kan liksom missbruka precis allt så det ordet är inte så laddat för mig.

det är klart du kan vara beroende, kanske inte fysiskt i så stor utsträckning, men psykiskt.

ovärt att inte bli hög längre, men man bygger ju upp tolerans ganska fort så det är lätt att det händer.
känns inte särskilt lyckat att du behöver cannabis för att fungera, att det blivit en del av dig såpass mycket att du känner dig otillräcklig/halv utan det. 
det är självklart upp till dig själv med jag skulle rekommendera att du pausar ett tag och sedan försöker hålla det på en rimlig nivå: sikta på att hålla toleransen nere så att du känner av varenda gång du röker och rök inte för att klara av att göra något speciellt.

Har en del i min omgivning som självmedicinerar med cannabis, är det det du gör eller har ditt "fritidsrökande" bara eskalerat? 

får dålig magkänsla när du säger att du inte har några ambitioner/mål. cannabis kan, vid långvarit bruk, göra en jävligt omotiverad till saker och ting. det är inget jag kan peka på vetenskapligt, utan något jag märkt själv. det är så jävla onödigt att kasta bort flera år av sitt liv på cannabis i de mängderna att det är det enda som gör en glad :// 
försök hitta tillbaka till gamla fritidsintressen som inte involverar berusningsmedel av något slag och sätt upp ett par kortsiktiga och ett par långsiktiga mål.
du har gymnasiekompetens vilket är asbra, men vad vill du plugga nu? eller vill du börja jobba direkt? isf, inom vilken bransch?
du kommer vara så jävla besviken på dig själv när du blir äldre om du fortsätter på den här nivån... 🙁 



   
SvaraCitera

Känner igen väldigt mycket av det du skriver hos min pojkvän. Han röker marijuana precis som om det vore en vanlig cigg, utomhus också, fast inte så att det syns så jättetydligt.. Det märks inte alls av på honom. Från början var jag väldigt emot detta, men nu när jag vant mig så är det inget jättemärkvärdigt, är väl en livsstil.. Känns som att det förekommer hos många


   
SvaraCitera

vill också göra det


   
SvaraCitera
Alexxx

När drogerna börjar påverka ditt sociala liv och dina anhöriga DÅ är det ett problem, vissa klarar av att bruka droger och samtidigt ha ett fungerande arbete/skola samt ett umgängeskrets.

Jag däremot är en person som INTE klarar av weed, jag lät det ta över hela mitt liv, svek min familj gång på gång, tappade alla mina närmsta vänner, förlorade min flickvän, åkte in på behandlingshem men forsatte att tycka att "weed är inte farligt, man dör ju inte av det"

Så är du en person som klarar av att röka samtidigt ha ett välfungerande socialt liv så säger jag Go for it! men rekomenderar dig att röka ca 2-3 ggr i månaden.


   
SvaraCitera
reben

knark e trams =)


   
SvaraCitera
Draug

marijuana är inte knark. Det är staten som satt den stämpeln. Om du röker en gång är du fast och kan lika gärna börja skjuta heroin på en gång enligt dom.
Av allt jag testat är marijuana det absolut bästa och det minst skadliga i längden.


   
SvaraCitera

*Reser mig från stolen i ringen*

-Mitt namn är S3ON and i'm an addict.


   
SvaraCitera

ingen fara

 

 

jag röker också ibland men inte ofta. det är väldigt avslappnande speciellt då man är deppit/trött/ledsen osv. kanske någon eller några gånger varje månad. det är inte lika farligt som folk tror. sprit + cigg är minst lika farligt speciellt om man brukar det ofta. klart du kan leva i svenska samhället och vara beroende men låt det inte gå överstyr.

 

 

 

 

 

 


   
SvaraCitera

Missbruk, oavsett vad det gäller, är aldrig bra. Ta hand om dig!


   
SvaraCitera
höna

Bättre att göra der sällan. Hur har di råd???


   
SvaraCitera

Bara cannabis? tss. det är knappt ett missbruk oavsett grad av överanvändning


   
SvaraCitera