Aviseringar
Rensa alla

Jag är ett problembarn.


Ämnesstartare

Mitt liv ser utsåhär.

Jag bråkar med hela min familj exakt hela tiden, röker regelbundet. Har tagit hasch och rökt weed fleraflera gånger. Jag har vart i kontakt med polisen flera gånger. Suttit på förhör för saker jag gjort. Blivit hemkörd. Jag har åkte på klassresa till england för 3 veckor sedan.
efter att jag hunnit vara där en dag så stal jag en sak och blev hemskickad ensam till sverige.
Jag är i kontakt med soc men dem hjälper ingeting.
Jag bråkar med min lärare , skäller ut dom, är allmänt kaxig. Är att alltid i centrum när det gäller slagsmål.
Jag har ADHD vilket innebär koncentrationsproblem för mig, riktigt stora, jag flyger runt i kalssrummet puttar till folk och försöker skapa bråk för ajg inte har något att göra.
Jag har fått åka ambulans till sjukhuset pga för mycket alkohol och jag dricker exakt varje helg.
Min pappa är föredetta narkoman och han bryr sig inte spec mycket. Och jag och min lillebror har fått ta en del slag från honom under vår barndom.

Kan tillägga att jag är nyss fyllda 15 år

Någon som är i min situation eller har något tips?
Föö jag orkar inte med detta mer.


   
Citera
Ämnesetiketter

erini:

Jag är i kontakt med soc men dem hjälper ingeting.

Vet social om att de ä såhär illa?

erini:

Jag bråkar med min lärare , skäller ut dom, är allmänt kaxig.

Varför skäller du ut dom?

erini:

Föö jag orkar inte med detta mer.

Tycker du för sköta dig mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aj då d låter nte bra eni
min tips: kladdkaka.


   
SvaraCitera
Tyrael

erini:

efter att jag hunnit vara där en dag så stal jag en sak och blev hemskickad ensam till sverige.

LOL!

Jag tycker synd om dig. Vad ska soc hjälpa dig med? Lära dig att bete dig? Få dig att sluta röka?

Du behöver göra en radikal ändring i ditt eget beteende och sköta dig mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men ge fan i att bete dig som en idiot då [shake]

kan ju inte vara så svårt eller har du inte fått någon uppfostran och saknar helt sunt förnuft.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du vet ju vad du gör för dåliga saker osv
prata med någon om det, som kan hjälpa dig att sluta

får du någon medicin för din adhd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Disciplin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Medicineras du mot din ADHD? Det vore nog en bra idé då du får sådana problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

psykolog? var bara med folk du gillar, man skadar ju inte de man gillar, eller? piller är inte så bra enligt mig, bättre att lösa problemen själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

men ge fan i att bete dig som en idiot då

kan ju inte vara så svårt eller har du inte fått någon uppfostran och saknar helt sunt förnuft.

1. Om jag bara hade kunnat säga till mig själv
"dags att sluta vara sånhär, nu blir jag en bättre person" så hade jag aldrig suttit där jag sitter just nu.

Det är svår, jag är helt nergrävd i det.
Jag har bara kretsar där alla är likadana eller värre än mig, och jag får inget stöd hemifrån.

2. Nej någon vidare uppfostran har jag inte fått precis..


   
SvaraCitera

erini:

Någon som är i min situation eller har något tips?
Föö jag orkar inte med detta mer.

För det första måste du sluta kalla dig själv för "problembarn", den enda du möjligtvis är ett problem för är dig själv och det är den du i första hand inte borde orsaka problem för [smile] (med andra ord. vem fan bryr sig om andra tycker man är problematisk).

Vill trösta dig lite med att många av mina bästa vänner har gått igenom liknande saker som du är i nu (har flertalet vänner som har adhd, har eventuellt adhd själv men var aldrig så utåtagerande när jag var yngre). Dessa vänner har utvecklats till de mest underbara och framförallt roliga människor.

Du verkar ju ha en sida som vill göra "dumma" saker som att ta droger och stjäla och slåss, samtidigt vill du sluta göra det.

Fundera på vad du kan göra istället som inte ställer till problem för dig. Exempel är att engagera dig politiskt, bränn biblar och filma - vad fan vet jag. Du har onekligen drivkraft och styrka, det är bara det att du använder den till saker som ställer till problem för dig.

Själv är jag en ganska destruktiv person som har hittat sätt att använda min destruktivitet till bra saker.

Något jag märkt med mina "problembarn" till vänner är att de åtminstone inte är ointelligenta. Gör din svaghet till en styrka.


   
SvaraCitera

erini:

2. Nej någon vidare uppfostran har jag inte fått precis..

uppfostra dig själv 🙂

förresten! en viktig sak:
hur vill du vara?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

erini:

Det är svår, jag är helt nergrävd i det.

det är då du går och ber om riktig hjälp från läkare och psykologer


   
SvaraCitera

Du är femton, alltså är du berättigad gratis hjälp.
http://www.bup.nu/
Här finns alla mottagningar listade.

Donald Duck:

För det första måste du sluta kalla dig själv för "problembarn

Sant! Det är en negativ tankegång som blir en självuppfyllande profetia.
KBT!!!


   
SvaraCitera