Aviseringar
Rensa alla

Jag är 16 år och långt ifrån vuxen


Ämnesstartare

Alla pratar om att man ger unga respekt om man kallar dem för "unga vuxna" etc
Jag blir jätteledsen om jag blir kallad "kvinna" eller skickad till någon vuxenavdelning. Men om jag exemplevis får barnmeny på restaurang (ja, det händer ibland) så blir jag jätteglad. Jag fyller 17 om 2 månader men känner mig verkligen inte "vuxen". Jag anser mig knappt vara en tonåring. Jag är EXAKT likadan idag som jag var när jag var 12-13. 

Blir ni glada om ni blir behandlade som vuxna eller gillar ni också att gömma er i tryggheten att vara ett barn?


   
Citera
SAAB
 SAAB

Är 18 just nu, men skulle inte ha nått emot att få bli 10-11 igen (några av de bästa åren i mitt liv) 🙂


   
SvaraCitera

Jag blir glad av att bli behandlad och respekterad för min ålder. Men även att bli behandlad som om jag vore äldre än min ålder, då jag alltid vill kunna bli tagen på allvar. Dessutom har jag aldrig riktigt känt av den här "tryggheten" av att vara ett barn då jag alltid känt ett stort ansvar för mig själv. Så att bli kallad något av de orden som erkänner ens ålder (t.ex. tonåring, ungdom)  är en artig sak, och en komplimang i mina öron. Men jag kan förstå att människor känner olika.


   
SvaraCitera

Ananas2227:
Alla pratar om att man ger unga respekt om man kallar dem för "unga vuxna" etc
Jag blir jätteledsen om jag blir kallad "kvinna" eller skickad till någon vuxenavdelning. Men om jag exemplevis får barnmeny på restaurang (ja, det händer ibland) så blir jag jätteglad. Jag fyller 17 om 2 månader men känner mig verkligen inte "vuxen". Jag anser mig knappt vara en tonåring. Jag är EXAKT likadan idag som jag var när jag var 12-13. 

Blir ni glada om ni blir behandlade som vuxna eller gillar ni också att gömma er i tryggheten att vara ett barn?

 den som har sagt att du är vuxen den ljuger man äe fan inte vuxen när man är 16  då ärman ju inte ens myndig


   
SvaraCitera

SAAB:
Är 18 just nu, men skulle inte ha nått emot att få bli 10-11 igen (några av de bästa åren i mitt liv) 🙂

00 ??


   
SvaraCitera
SAAB
 SAAB

Danneboi:

00 ??

Jupp


   
SvaraCitera

Absolut inte, jag vill inte bli behandlad som ett barn nu när jag är 21, då vill jag bli behandlad om en ung vuxen. När man var liten så var det ju härligt, för de flesta. Det är ju en sak om man vill bli behandlad som ett barn eller som vuxen.


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:
Absolut inte, jag vill inte bli behandlad som ett barn nu när jag är 21, då vill jag bli behandlad om en ung vuxen. När man var liten så var det ju härligt, för de flesta. Det är ju en sak om man vill bli behandlad som ett barn eller som vuxen.

Tumme upp


   
SvaraCitera

Danneboi:

 den som har sagt att du är vuxen den ljuger man äe fan inte vuxen när man är 16  då ärman ju inte ens myndig

finns något som heter ungvuxen det är när man är runt 16 års ålder man får mer ansvar och mer skit


   
SvaraCitera

Skåneärbäst:

finns något som heter ungvuxen det är när man är runt 16 års ålder man får mer ansvar och mer skit

aja men man är fortfarande inte myndig och inte får bestämma helt själv   


   
SvaraCitera

Skåneärbäst: finns något som heter ungvuxen det är när man är runt 16 års ålder man får mer ansvar och mer skit

Nej, ung vuxen är man från 18år och uppåt till ca 25.
Vid 16 är du fortfarande tonåring.


   
SvaraCitera

Jag är 18 men känner mig fortfarande som 15 🙂


   
SvaraCitera
Cobrak

är 18 men känner mig som 5 typ så no worries 


   
SvaraCitera

När mina föräldrar skulle köpa buffé till mig så frågade säljaren hur gammal jag var, mamma ljög och sa att jag var 11, fast då var jag 14. Jag fick billig mat.


   
SvaraCitera