Aviseringar
Rensa alla

Jag är förvirrad


Ämnesstartare

Jag är 14 år och har en pojkvän sen 14 månader tillbaka. Jag älskar honom djupt och gråter av tanken att förlora honom.
Men när det kommer till sex... Jag blir knappt upphetsad alls och har fejkat alldeles för många gånger. Jag blir helt crazy däremot om jag ser tjejer på tex en reklam för en porrsida och så.
Är jag lesbisk eller vad är det? det är jättejobbigt att behöva ljuga för min pojkvän...

Kram


   
Citera
time
 time

yeuify:

Är jag lesbisk eller vad är det?

yeuify:

ag älskar honom djupt och gråter av tanken att förlora honom.

Att vara lesbisk innebär bland annat att man inte blir kär i killar. Det har du ju uppenbarligen blivit. Har du någonsin känt romantiska känslor för en tjej, eller är det bara när du sett tjejer i sexuella situationer? Har du känt romantiska känslor för en tjej så kan du vara bisexuell. Det låter lite knepigt det här, men mitt bästa råd är att du ska vara öppen för din pojkvän och berätta om det här, för 90% av ett förhållande är, åtminstone enligt mig, kommunikation, och fungerar inte den så mår man inte så bra som man skulle kunna göra.

Du ska ju verkligen inte ljuga för din pojkvän, menar jag.


   
SvaraCitera

Det vet väl bara du själv, vill du sluta ligga med honom? Är det något han gör fel som inte vet hur han ska hetsa upp dig? Tror du att du skulle bli upphetsad om han gjorde rätt (testa genom att vägleda honom)? Vill du hellre vara i en relation med en tjej än med honom/en kille?

Jag känner väl igen mig lite, tycker tjejer är heta, föredrar lesbiskt porr (antagligen förståeligt om man är tjej, heteroporr är tråkigt som fan) men jag har aldrig blivit kär i/kan inte tänka mig vara i ett förhållande med en tjej. Men jag anser mig inte vara lesbisk, och intimitet med killar är upphetsande. Så, ja..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Har du känt romantiska känslor för en tjej så kan du vara bisexuell.

När jag har tänkt på saken ett par gånger så skulle jag inte kunna tänka mig att ha ett förhållande med en tjej...

honolulu:

Det vet väl bara du själv, vill du sluta ligga med honom? Är det något han gör fel som inte vet hur han ska hetsa upp dig? Tror du att du skulle bli upphetsad om han gjorde rätt (testa genom att vägleda honom)? Vill du hellre vara i en relation med en tjej än med honom/en kille?

Jag vet väl knappt själv vad jag tycker om.. jag är 14 år och känner inte min kropp så bra sexuellt.
Han vill prova analt men jag blir för nervös varje gång vi är på gång så jag avviker.. Kanske borde testa det iallafal...


   
SvaraCitera
time
 time

yeuify:

Kanske borde testa det iallafal...

Du ska inte testa det förrän du vill. Blir du nervös och rädd av tanken så är du helt enkelt inte redo. Gör det istället om du en dag upptäcker att det skulle vara spännande att pröva. Annars kommer du bara må dåligt, jag lovar, har gjort samma sak.

yeuify:

När jag har tänkt på saken ett par gånger så skulle jag inte kunna tänka mig att ha ett förhållande med en tjej...

Då är du varken lesbisk eller bisexuell.

yeuify:

jag är 14 år och känner inte min kropp så bra sexuellt.

Onani är ett bra hjälpmedel vad gäller att lära känna sin kropp bättre.


   
SvaraCitera
smisk

yeuify:

Han vill prova analt men jag blir för nervös varje gång vi är på gång så jag avviker.. Kanske borde testa det iallafal...

Nämen skärp dig, gör inte saker du inte vill. Du är 14, du är ett barn, sluta ha sex och upptäck andra saker först!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Då är du varken lesbisk eller bisexuell.

Det är därför jag blir så förvirrad.. Jag måste ju ha nån läggning.. eller?


   
SvaraCitera

yeuify:

Han vill prova analt men jag blir för nervös varje gång vi är på gång så jag avviker.. Kanske borde testa det iallafal...

Hm.. Analt ska du inte testa om du känner dig nervös eller spänd, det blir bara obehagligt och om inte ringmuskeln är avslappnad så blir det svårt att komma förbi. Så jag skulle inte råda dig att testa det när du är nervös, speciellt inte om du (ni) är så ung(a) och inte är kunniga inom det.

Jag tycker, som time föreslår, att du ska berätta för honom att du tänder på tjejer. Men gör det efter att du har försökt "vägleda" honom under sexet, styr hans hand lite om han pullar dig, instruera muntligt vad han ska göra, berätta för honom när det är skönt och sånt. Ibland kan man tända på båda könen, men när ens partner inte vet hur man vill ha det så tror man att man inte alls tänder på det motsatta könet, när det inte behöver vara så egentligen.

Men funkar det inte så kan du vara säker när du pratar med honom om det, att du inte blir upphetsad och att det inte är hans fel.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Att vara lesbisk innebär bland annat att man inte blir kär i killar.

Kärek och sexualitet är inte samma sak, du kan ju bli "kär" i personer av samma kön även om du inte känner sexuell dragning till dom.

yeuify:

Jag vet väl knappt själv vad jag tycker om.. jag är 14 år och känner inte min kropp så bra sexuellt.

Dra fram bilder på nakna fruntimmer och se om det ringer några klockor, om du känner dragning till tjejer så är ju det en stark indikator.
Men det är ingen idé att ha för bråttom, ta det lugnt med din kille och försök att hitta vad som känns rätt för dig.


   
SvaraCitera
time
 time

yeuify:

Jag måste ju ha nån läggning.. eller?

Ja, du är högst antagligen heterosexuell eftersom du blir kär i killar. Att du inte blir upphetsad vid sex kan också bero på att du inte är redo att ha sex än, vissa kan inleda sexlivet redan då och andra mår bättre av att lära känna sig själva först, som med onani, som jag föreslog tidigare. Att tända på lesbisk porr eller nakna tjejer är inte ovanligt trots att man inte är homo- eller bisexuell.

Jag tycker att du ska prata med din pojkvän om det här. Det är inte meningen att sex ska vara obehagligt eller inte kännas bra, det ska vara härligt, man ska längta efter det och ha roligt med sin partner medan man håller på. Och står allt rätt till så njuter man då också, man behöver inte fejka en orgasm.

Vill du inte vara den som börjar diskutera problemet föreslår jag att du åtminstone slutar fejka orgasm, eller slutar ha sex tills du vill ha det, för din pojkvän kommer förmodligen då fråga vad som inte står rätt till, då. Var beredd på att han kan bli arg och känna sig lurad om du berättar att du fejkat.


   
SvaraCitera
time
 time

Dan_the_ironman:

du kan ju bli "kär" i personer av samma kön även om du inte känner sexuell dragning till dom.

Dan_the_ironman:

Kärek och sexualitet är inte samma sak

Ändock krävs nog både kärlek och sexuell dragning till samma kön eller båda, för att du ska kunna kalla dig homo- eller bisexuell. Hör det till ens sexuella identitet så ska man, åtminstone enligt mig, kunna tänka sig ett romantiskt förhållande med könet det handlar om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Och står allt rätt till så njuter man då också, man behöver inte fejka en orgasm.

Jag har inte gjort det på en tid nu och jag har besämt mig för att sluta helt. Jag ska lära känna min kropp och vägleda honom.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

kunna tänka sig ett romantiskt förhållande med könet det handlar om.

Det håller jag med om, men känslan av att älska någon och inte vilja bli av med den kan ju infrias ändå.


   
SvaraCitera
time
 time

Dan_the_ironman:

men känslan av att älska någon och inte vilja bli av med den kan ju infrias ändå.

Jo, men det kan ju appliceras på vanlig vänskap, och det har ingenting med sexualiteten att göra. Därav mitt påstående 1: både kärlek OCH sexuell attraktion krävs för att det ska vara en sexuell läggning.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Därav mitt påstående 1: både kärlek OCH sexuell attraktion krävs för att det ska vara en sexuell läggning.

Och eftersom kärlek handlar om individen och sexualitet om kön så menar jag att det som gör en upphetsad är nyckeln till att hitta sin sexualitet, jag har dock en känsla av att vi missförstått varandra. [wink]


   
SvaraCitera