Aviseringar
Rensa alla

Jag är förvirrad


yeuify:

Jag är 14 år

Där så har vi svaret! [smile]


   
SvaraCitera

ung och kåt kallas det!


   
SvaraCitera

Du ska absolut inte ha sex om du inte trivs med det. Och att fejka är som att belöna en hund när den pinkar på mattan.


   
SvaraCitera
zazz
 zazz

timeisrunningout:

Att vara lesbisk innebär bland annat att man inte blir kär i killar.

Som Dan_... skrev så har inte sexuell läggning och kärlek nånting med varandra och göra. Ett bra bevis på det är Freddie Mercury som var bög men ändå hade ett väldigt långt förhållande med en tjej och där var det bara kärlek och inget sex. Man blir ju inte kär i det som är innanför underkläderna direkt.

timeisrunningout:

Ändock krävs nog både kärlek och sexuell dragning till samma kön eller båda, för att du ska kunna kalla dig homo- eller bisexuell. Hör det till ens sexuella identitet så ska man, åtminstone enligt mig, kunna tänka sig ett romantiskt förhållande med könet det handlar om.

Har du hört talas om asexualitet? Dom som är asexuella har ju inte sex och dom kan ha livslånga relationer med vem som helst oavsett kön utan att ha sex så sex och förhållande har egentligen inget med varandra att göra.


   
SvaraCitera
time
 time

zazz:

Har du hört talas om asexualitet?

Asexualitet har inget med det jag sa att göra, ej heller har det diskuterats i tråden tills du drog upp det. Det enda jag sa var att som homosexuell är man både romantiskt och sexuellt intresserad av det egna könet, inte det andra, och är man bisexuell är man romantiskt och sexuellt intresserad av båda könen.


   
SvaraCitera

yeuify:

Men när det kommer till sex... Jag blir knappt upphetsad alls och har fejkat alldeles för många gånger.

Det är rätta takter flicka lilla. Fortsätt med det så att han får vad han vill ha[smile]


   
SvaraCitera
zazz
 zazz

timeisrunningout:

Asexualitet har inget med det jag sa att göra, ej heller har det diskuterats i tråden tills du drog upp det. Det enda jag sa var att som homosexuell är man både romantiskt och sexuellt intresserad av det egna könet, inte det andra

Anledningen till att jag drog upp asexualitet var för att jag bara ville ge dig ett exempel på att förhållande inte betyder sex och det är samma som att om man är homo kan man vara ihop med en av motsatt kön och om man är hetero kan man vara ihop med en av samma kön och det kallas kärlek. Det vara bara dit jag ville komma.


   
SvaraCitera

zazz:

förhållande inte betyder sex och det är samma som att om man är homo kan man vara ihop med en av motsatt kön och om man är hetero kan man vara ihop med en av samma kön och det kallas kärlek. Det vara bara dit jag ville komma.

nej men ett förhållande betyder inte heller kärlek. äkta kärlek tycker jag behöver innehålla både sexuella komponenter och intellektuella komponenter...


   
SvaraCitera
time
 time

zazz:

ville ge dig ett exempel på att förhållande inte betyder sex

Men en sexuell dragning, som är diskussionsämnet i den här tråden, innebär sexuell dragningskraft mot endera könet. Förstår du vad jag försöker säga och hur asexualitet är totalt irrelevant i den här tråden? Du är välkommen att starta en egen tråd om asexualitet, men i en redan startad tråd ber jag dig att hålla dig till ämnet.


   
SvaraCitera
zazz
 zazz

timeisrunningout:

Men en sexuell dragning, som är diskussionsämnet i den här tråden, innebär sexuell dragningskraft mot endera könet. Förstår du vad jag försöker säga och hur asexualitet är totalt irrelevant i den här tråden?

Förlåt så mycket om jag retade upp dig som inte ens startade den här tråden. Och ja jag förstår vad du försöker säga, du försöker säga att heterosexuella inte kan bli kära i och vara ihop med en av samma kön och samma för homosexuella med motsatt kön för du anser att ett förhållande måste ha med sex att göra men det handlar inte om sex utan det handlar om sensuella känslor och som jag skrev innan så blir man kär i personen och inte i det innanför underkläderna.


   
SvaraCitera
zazz
 zazz

qazedctgb:

äkta kärlek tycker jag behöver innehålla både sexuella komponenter och intellektuella komponenter...

Ja men det är ju i och för säg helt upp till var och en vad man anser ett förhållande ska innehålla, och jag kan hålla med dig om att intellekt är rätt så viktigt men sex förstår jag inte. Hade en jättelång diskussion med en gammal klasskompis om just sex i förhållande. Jag tyckte att det är inte det nödvändigaste och han tyckte det var onormalt med ett sexlöst förhållande och vi kom ingen vart och det tror jag inte vi kommer göra här eller för det handlar om personliga åsikter och hur sexuellt driven man är och jag kan erkänna att sex är något jag kan klara mig utan väldigt länge så länge jag har han jag älskar(när han väl dyker upp) att mysa med. Men det är en helt annan sak när man är singel för då kan jag ha hur mycket sex som helst[bigcheers]


   
SvaraCitera
time
 time

zazz:

du anser att ett förhållande måste ha med sex

Nej, det är, för sista gången, inte det jag har sagt. Jag har inte talat om förhållanden, vi pratar om sexuell dragning. Om du inte kan förstå vad som diskuteras så är det alldeles onödigt att fortsätta konversera.

zazz:

Förlåt så mycket om jag retade upp dig som inte ens startade den här tråden.

Jag är inte överhuvudtaget uppretad. Däremot tycker jag att du går OT och gnäller över saker som saknar relevans.


   
SvaraCitera

Har du kärleks känslor (eller hur man ska säga[tard]) för din kille är du jo inte lesbisk, men du kan däremot vara bisexuell, det att du blir "crazy" utav att kolla på nakna tjej betyder inte att du är det, men det kan vara så, så det är väl bara att pröva sig fram.

Kanske lite svårt om man är med en kille som vill ha sex med dig men du inte blir upphetsad, just utav den anledningen väljer jag bort att vara med killar, men det vilket kön man blir kåt till och sånt, kan jo alltid ändras, så det är väl bara att ta det som det är och vänta på mer [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout: Sluta besserwissergnälla. Han drog en parallell till Asexualitet som var helt relevant i sammanhanget.

On topic: Sexualitet är väldigt mycket av en definitionsfråga. Känner du dig sexuellt dragen till kvinnor, helt utan krav eller tankar på förhållanden eller kärlek, kan du definiera dig som homo- eller bisexuell om du tycker det passar. Tycker du inte att du är nog dragen till det för att låta det definiera din läggning kan du kalla dig hetero eller pan om det känns bättre.

Att utgå ifrån att kärlek och sexualitet är samma sak är bara normativt och helt subjektivt.

Och nej, du behöver inte "ha" en läggning eller "vara något" om du är osäker. Du gillar den du gillar, du tänder på den du tänder på. Sexualitet är en helt frivillig etikett. Ge det lite tid.


   
SvaraCitera
time
 time

Kvarn:

timeisrunningout: Sluta besserwissergnälla. Han drog en parallell till Asexualitet som var helt relevant i sammanhanget.

För snabbare svar, eller svar överhuvudtaget, rekommenderar jag att du citerar. Nej, asexualitet var inte relevant i det här sammanhanget.

Jag citerar Wikipedia:
"Mänsklig asexualitet (ej att förväxla med asexuell reproduktion) är att leva fysiskt fullständigt utan att känna sexuell attraktion till en annan människa och betraktas som en typ av sexuell läggning."

Så var inte fallet med TS, då hon uppenbarligen blev upphetsad av lesbisk porr och därmed undrade om hon var lesbisk eller inte. Så nej, att hon skulle vara asexuell är inte att tala om.


   
SvaraCitera