Aviseringar
Rensa alla

Jag är förvirrad och UPPRÖRD!!!!!!!!


Ämnesstartare

Luther Blissett:

Tror inte på straff i sig, det fungerar uppenbarligen inte jättebra att bara försöka skrämma folk med saker, det löser inga problem.

Om en kriminell inte ska straffas, då finns det ju ingen anledning att ha lagar. Har du ett bättre alternativ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Har du ett bättre alternativ?

Hitta anledningen till varför den begått ett brott och lös den istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luther Blissett:

Hitta anledningen till varför den begått ett brott och lös den istället

För det har inte prövats särskilt länge nu menar du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sameshit:

Mmh också hört det, moderaterna med

Det är bara valfjäsk. SD har lagt fram flera motioner om hårdare straff, men alltid blivit nerröstade av de övriga partierna.

Sameshit:

. Att pojkarna som hade deltagit inte skulle fått fängelse, för det fick dem i några månader tror jag. Fängelse är ingenting som jag tror på alls, det gör oftast bara dem mer kriminella för att de får träffa andra kriminella osv.

Nej, de fick inte fängelse. De fick samhällstjänst i några veckor, dvs kratta lite löv och rensa några rabatter och sedan behöver de aldrig mer ta konsekvenserna av att ha nästintill mördat en annan människa. Ungdom, ellr inte, men är man tillräckligt gammal för att begå brott är man också tillräckligt gammal för att bli straffad för det, oavsett hur gammal man är. I detta fall hade det enda rätta straffet varit att misshandla dem så pass grovt att de i fortsättningen endast hade kunnat äta mat genom ett sugrör följt av livstids utvisning.

Gentlernen:

desto svårare är det att bli en produktiv samhällsmedborgare

Som om dessa lågliv någonsin hade varit goda samhällsmedborgare och någinsin kommer att bli det. IMO har de förverkat sin rätt att vistas i det här landet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

För det har inte prövats särskilt länge nu menar du.

jo, men tror det finns mindre beprövade vägar och vinklar att testa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

I detta fall hade det enda rätta straffet varit att misshandla dem så pass grovt att de i fortsättningen endast hade kunnat äta mat genom ett sugrör följt av livstids utvisning.

Eller göra som jag sa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sveriges rättssystem är under all kritik på många punkter, många straff är inte ens logiska eller genomtänkta på lång sikt. Men vad kan man begära av ett land som varken har vettigt styre eller politik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sameshit:

Eller göra som jag sa.

Nej, för det hade inte varit något straff. Carl-Erik får lida för resten av livet och då är det inte mer än rätt att hans förövare får lida minst tredubbelt så mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Nej, för det hade inte varit något straff. Carl-Erik får lida för resten av livet och då är det inte mer än rätt att hans förövare får lida mest tredubbelt så mycket.

Tycker det skulle vara rättvist ifall man skulle ta ett antal tusenlappar från deras lön, så att de aldrig skulle kunna bo fint och alltid behöva köpa second hand kläder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sameshit:

Tycker det skulle vara rättvist ifall man skulle ta ett antal tusenlappar från deras lön, så att de aldrig skulle kunna bo fint och alltid behöva köpa second hand kläder.

Ingen kommer att vilja anställa dessa kryp ändå så det hade inte funnits någon lön att ta av.

Dessutom satt de och flinade i rättssalen. De har imo förverkat sin rätt att leva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sameshit:

Rättvisa

Din rättvisa möjligtvis, jag ser inte att straff gör något ogjort


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

jag ser inte att straff gör något ogjort

Nej ingenting kan göra något ogjort ifall det har gjorts. Och rättvisa finns det inte heller för det finns ingenting pojkarna kan göra för gubben som skulle kunna få hans ärr att försvinna, men de kan lindras. Hans ärr, genom att de får sota så mycket som möjligt för vad de har gjort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sameshit:

Hans ärr, genom att de får sota så mycket som möjligt för vad de har gjort.

Nej, all forskning pekar på att inte ens dödsstraff hjälper de anhöriga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SD är för hårdare straff


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rättvisa är att de ska få gå igenom exakt samma sak som de utsatte offret för. Det är rent äkta rättvisa, allt annat är bara bullshit


   
SvaraCitera