Aviseringar
Rensa alla

Jag är ful som stryk


Inside
Ämnesstartare

Jag är så ful att jag inte vill kolla mig själv i spegeln. Nästan alla jag känner har kallat mig ful, eller påpekar mina komplex. Jag förstår inte varför, jag är snäll mot alla men får ändå höra en massa saker.
jag vågar inte visa mig för folk, alla glor på mig när jag går ut.

Så jag undrar om det finns nån åldersgräns för plastikoperation?
Jag skulle vilja fylla mina läppar, operera min näsa, ta bort påsar under ögonen, operera öronen och mina bröst.

är det olika åldersgräns för alla? I sånna fall vad?

ÄNDRAT 2012-01-29 00:15


   
Citera

jag tror att det du skrev alldeles nyss bara var en massa strunt. försök fokusera på dina fina sidor och var nöjd över dem. till slut kommer du förstå att du faktiskt är fin. du måste stärka ditt självförtroende, och inse att du är bra som du är.


   
SvaraCitera

Tror dig ej och operationer är för losers


   
SvaraCitera

tror bup är lämpligt ställe för dig ifall du undrar över undre åldersgränser frö plastikoperationer


   
SvaraCitera

De kanske tittar på dig för att de finner dig intressant. Visste du att modellen paulina blev mobbad för att hon såg annorlunda ut? Och hon fick höra att hon hade fel etc. Exempel hennes tänder.

Well, skratta sist. Hon är modell nu och jävligt känd.

Image


   
SvaraCitera

jag vet inte hur ung resp. gammal du är. men om du är ung finns det risk för att du växer ut den betrodda fulheten.

och folk är mer bekväma med att kritisera någon som är snäll för det utgör ingen fara för dem. dessutom så har snäll omotiverat blivit förknippat med självsäkerhet. spela människans spel.


   
SvaraCitera

Då är vi två, ska du med och fika? [wink]


   
SvaraCitera

Om du är ful eller inte, spelar egentligen ingen roll. Det relevanta är ditt självförtroende. Har du ett bra självförtroende, är det irrelevant för din egen del om du är ful eller ej, då du lär tycka om dig själv oavsett vilket. Att andra kollar på dig kommer också vara mindre av ett problem när du tycker om dig själv.

Skulle råda dig att tala med en psykolog eller dylikt, för att få hjälp med dina problem. Man brukar kunna boka tid hos skolpsykologen genom en skolsyster. Alternativt läsa böcker om saken och ta hjälp från familj, om det är möjligt.

Plastikoperationer är enligt lag tillåtna oavsett ålder. Det varierar lite från klinik till klinik, beroende på hur deras policys ser ut, vissa vill inte ta emot minderåriga. Men är man under 18 behöver man målsmans underskrift oavsett mottagning, för att kunna genomgå en operation. Jag skulle dock starkt vilja avråda dig från detta. Det är inte dig det är fel på, oberoende på hur du ser ut. Utan det är samhällets värderingar som det är fel på. Du är bra som du är. Jag har full förståelse för att det är otroligt svårt att ta till sig. Men jag hoppas att du vågar tro på det ändå.


   
SvaraCitera
Tyrael

Inside:

Jag förstår inte varför, jag är snäll mot alla men får ändå höra en massa saker.

Man kan bli mobbad fast man ser bra ut. Speciellt om de som mobbar dig känner sig fulare än dig, då vill de att du skall tro att du är fulare än vad du är.

Hur gammal är du? För många som är "fula" när de är barn kan bli sjukt snygga när de blir äldre.


   
SvaraCitera

Hej, du. Jag har blivit mobbad hela livet ( är 16 ) för mitt utseende. Men I don't give a shit! Det borde inte du heller. Va stolt över den du är, och hur du ser ut. Alla fjantar hackar på dig för att dem anser att du är ett offer och att det är lätt att hacka på dig. Dem vill bara må bättre.

Jag är inte snygg, långt ifrån. Men min insida är vackrare än så många människor. Tror inte att du är "ful" Finns ingen som är "ful" eller "normal" Du är vacker för att du är du. Va stolt! Operationer är för sånna människor som vill se yngre ut, och som inte vågar att visa upp sig själva. MESAR med andra ord.


   
SvaraCitera

bild


   
SvaraCitera

Om du är så ung att du frågar efter åldersgräns har du troligtvis inte ekonomin till att genomgå såna operationer. Det kostar skjortan!


   
SvaraCitera

Om du är så ung att du frågar efter åldersgräns har du troligtvis inte ekonomin till att genomgå såna operationer. Det kostar skjortan!


   
SvaraCitera

Whoever is trying to bring you down, is already below you.
Försök inte ändra på hur du ser ut, hitta istället människor som älskar dig hur du än ser ut.


   
SvaraCitera
Inside
Ämnesstartare

trubdruider:

jag tror att det du skrev alldeles nyss bara var en massa strunt. försök fokusera på dina fina sidor och var nöjd över dem. till slut kommer du förstå att du faktiskt är fin. du måste stärka ditt självförtroende, och inse att du är bra som du är.

jag önskar att jag kunde tro på sånt, men nej. jag tror inte på sånt


   
SvaraCitera