Aviseringar
Rensa alla

Jag är gravid


Ämnesstartare

Okey, nu har jag kollat upp mig... Jag var som misstänkt gravid med en liten tjej 🙂 ..
Jag tror att jag tänker behålla barnet men jag är bara 15... men det känns så bra att ha ngt i som lever inom sig.. så snälla bara seriösa svar!
Ska jag behålla henne?


   
Citera
Ämnesetiketter

om du vill förstöra din framtid så Ja
om du mot all förmodan inte vill det så Nej


   
SvaraCitera

Idontloveyou:

Ska jag behålla henne?

Nej.
Och jag tror att du är fake.


   
SvaraCitera

Jag tror inte att barnet skulle må så bra att ha en sådan ung mamma, du skulle inte kunna försörja henne själv, skolan skulle bli väldigt svår att avsuta dvs du får inget jobb dvs du får ännu mindre pengar.

Du kommer hamna i någon etta, ensam utan kille och med barnet.
Och tro mig, kille kommer att lämna dig förr eller senare.

Så, GÖR DET INTE!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idontloveyou:

Ska jag behålla henne?

Nej,jag tycker verkligen inte du ska behålla henne.
Du är själv bara ett barn och jag tror att en unge skulle kunna orsaka alla världens problem just vid denna ålder.
Om du vill skaffa unge,gör det när du tagit studenten eller någonting.


   
SvaraCitera

Idontloveyou:

Ska jag behålla henne?

fråga dig istället VARFÖR ska du ha ett barn redan?

Du har inge pengar, så det blir mera som en lilla syrra, barnen kommer knappas ha någon pappa. 15år ni kommer nog inte vara ihopp länge till ;P

Sen med 1 barn blir det svårare att få jobb, söka skolor, åka ut och resa, hitta ny kille (ja som 20 åring vill jag inte vara med en tjej som har en 5årig son ;P)

Vill du ha ett barn kanske du ska vänta så det blir DITT barn och du har en pappa till den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smertesorg:

Nej,jag tycker verkligen inte du ska behålla henne.
Du är själv bara ett barn och jag tror att en unge skulle kunna orsaka alla världens problem just vid denna ålder.
Om du vill skaffa unge,gör det när du tagit studenten eller någonting.

Jaa jag vet att jag är ung men det känns å rätt

Underbarnet:

Du har inge pengar, så det blir mera som en lilla syrra, barnen kommer knappas ha någon pappa. 15år ni kommer nog inte vara ihopp länge till ;P

Jag har försökt att berätta för honom pappan asså... han bor inte ens i samma stad och när jag ringde för att säga det så la han på. så barnet kmr absolut inte att ha en pappa... men man klarar sig utan en.. jag gjorde det iaf 😛


   
SvaraCitera

Idontloveyou:

men man klarar sig utan en.. jag gjorde det iaf 😛

ja men har inte du önskat att du hadde en pappa då?
Orkar din mamma ta hand om ditt barn? du går ju bara i 9an, minst 3 år skola kvar, då du inte kan ta hand om ditt barn


   
SvaraCitera

Idontloveyou:

Jag har försökt att berätta för honom pappan asså... han bor inte ens i samma stad och när jag ringde för att säga det så la han på. så barnet kmr absolut inte att ha en pappa... men man klarar sig utan en.. jag gjorde det iaf 😛

All respekt för pappan, måste vara för jävligt och betala underhållsbidrag hela livet. Jo, du har ju inga störningar alls [rolleyes]. Klart som fan du inte kan ha ett barn när du är 15 år


   
SvaraCitera

Du måste ju vara jäkligt långt gången om du vet könet. Dock tror jag att du är fake. Hoppas det iallafall.


   
SvaraCitera

Du är på tok för ung. Du är bara 15 år. Du är fortfarande ett barn, du har inga möjligheter alls att ta hand om ett barn på rätt sätt.
Det känns kanske spännande och kul att ha något växande i magen, men du måste ju tänka längre än så. Du måste tänka på din framtid, ditt liv, och barnets liv.
Du kan omöjligt ge barnet det liv det förtjänar när du är så ung. Du är ju inte ens färdigutvecklad, varken fysiskt eller psykiskt (framförallt psykiskt).

Imoon:

Dock tror jag att du är fake. Hoppas det iallafall.


   
SvaraCitera
Hando

Vänta med barn tills du kan försörja dig själv åtminstonde.
Alltså gör abort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idontloveyou:

Jaa jag vet att jag är ung men det känns å rätt

Det är inte rätt.
Det är bara din moderinstinkt som talar till dig.
Ignorera den,


   
SvaraCitera

gud kommer straffa dig om du gör abort


   
SvaraCitera

Donbot:

gud kommer straffa dig om du gör abort

skärp dig för fan[tired]

Du ska inte behålla barnet., du är ett barn själv
Nu verkar det säkert som en mysig och gullig tanke, men du kan inte ens föreställa dig hur ditt liv kommer att se ut sen.
Ur barnets perspektiv vore det otroligt själviskt av dig att föda en unge till världen utan några som helst förutsättningar


   
SvaraCitera