Aviseringar
Rensa alla

jag är gravid


Ämnesstartare

amsi:

ok men vf tar du upp så banala grejer om du inte säger att just jag skulle resonera på det här viset?

vem har sagt den ska ha en far? 

fattar inte om du svarade på mitt inlägg eller ej :PPpPppP


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

isola:

Tycker att ett barn ska vara önskat och ha alla möjliga förutsättningar när hn föds, inte vara ngt man behåller bara för att man inte vill göra abort eller tycker att bebisar är söta (säger ej att just du resonerar på det viset utan tänker på unga i allmänhet).

Detta gjorde mig ledsen i själen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

ja det är en hemsk situation att vara helt ensam med det här och inte ha någon att prata med, det är för jävligt. min mage är svullen, mina bröst är svullna, jag mår illa och vet att jag har ngt i magen som växer på mig, pappan är en idiot och jag kan inte ens prata med min mamma om det eftersom hon är bortrest. har ingen vuxen som bara kramar om mig och säger att allt är bra, och det är en hemsk jävla situation. tycker att du borde ha någon slags förståelse för d och om du inte kan hålla dig trevlig ber jag dig att inte skriva någonting, för det sista jag behöver nu är moralkakor och uppläxande. 

Allt detta blir ju bara ännu jobbigare om du lägger till ett barn till denna situation, men jag ber om ursäkt för min bryska ton. Förstår att allt känns hemskt och läskigt. Har de erbjudit dig att prata med  kurator om detta? Om du varit till ungdomsmott. alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

ja, det var taskigt, mest taskigt att du antar att jag kommer att vara en sådan förälder. om du minns det så jobbar jag inom förskolan och har samma åsikter om det där som dig, jag är ingen hemsk människa. 

det är klart att du får ha åsikter, men du väljer själv hur du lägger fram dom. 

Men då borde du ju inte vara osäker, men ja jag ber om ursäkt. Ser bara så mkt skit hela tiden och blir hasfhauiohfa när det handlar om barn och djur.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

isola: Vill ej se fler ettåringar på förskolor som får gå nästan åtta timmar långa dagar för att deras föräldrar jobbar dubbla städjobb etc.

Detta leder dock in på en annan diskussion. Politik. Men dit ska vi inte. "jobbar dubbla städjobb" - tycker det var ett väldigt dåligt exempel eller man kanske ska behöva vara rik bankman för att skaffa barn och vara en bra förälder? Hoppas verkligen att du hade en vänlig avsikt men att det hela bara gick fel - för det gör vi alla då och då. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ens förmåga att vara en bra förälder sitter inte i ens arbetssituation eller plånbok. Visst kan en bra sådan underlätta, men det är inte en nödvändighet, och många jag känner som har rika välbärgade familjer har blivit behandlade som rövhål av sina föräldrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Allt detta blir ju bara ännu jobbigare om du lägger till ett barn till denna situation, men jag ber om ursäkt för min bryska ton. Förstår att allt känns hemskt och läskigt. Har de erbjudit dig att prata med  kurator om detta? Om du varit till ungdomsmott. alltså.

det är ju hemskt för att jag inte kan prata med någonting. tack för ursäkten. ska till kk och prata med barnmorska om två veckor så kmr vara gravid i minst två veckor till.

isola:

Men då borde du ju inte vara osäker, men ja jag ber om ursäkt. Ser bara så mkt skit hela tiden och blir hasfhauiohfa när det handlar om barn och djur.

ja jag är ju likadan på d planet 


   
SvaraCitera

amsi: abort

Barn är inget man bör skaffa om man inte är 110% säker på att man vill och är redo för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: vem har sagt den ska ha en far?

Så du ska ta hand om och försörja barnet helt själv?
Men vill du ha barn?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:

Så du ska ta hand om och försörja barnet helt själv?

ja kmr ju finnas folk som hjälper mig med att ta hand om han kan ändå inte bidra med något 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:
Men vill du ha barn?

har du läst tråden vf skulle jag fråga om vad jag skulle göra om jag var helt säker?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

ja kmr ju finnas folk som hjälper mig med att ta hand om han kan ändå inte bidra med något 

Okej. Men du ska bara ha barn om du känner att det verkligen är något du vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

har du läst tråden vf skulle jag fråga om vad jag skulle göra om jag var helt säker?

Tjohej:

Okej. Men du ska bara ha barn om du känner att det verkligen är något du vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vet ju inte vad jag vill


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
jag vet ju inte vad jag vill

Men om du inte vet, hur ska vi då veta? Sånt här måste du bestämma själv.


   
SvaraCitera