Aviseringar
Rensa alla

Jag är intresserad av en 2 år yngre tjej! vad ska jag göra?


Ämnesstartare

Som rubriken lyder så har jag blivit intresserad av en 2 år yngre tjej. Jag lirar innebandy och det gör hon också. Men hon är så pass bra så att hon får lira med de som är 2 år äldre och dem har träningstid före oss så då har jag sett henne. Men men strunt samma hon är iaf sjukt söt och jag skulle vilja lära känna henne bättre. Dock så verkar hon ju ha många killar efter sig så jag känner väll att jag inte blev intresserad i den enklaste tjejen att få om man säger så.

Jag var intresserad av henne för ca 2 år sedan också, men inte så att jag försökte få henne riktigt så det blev aldrig något av det. Men hon vet vem jag är det är jag iaf helt säker på då hennes kompis och jag smsade mycket förut, och då brukade hon vara med henne medans vi smsade med varandra.

Vi går inte på samma skola, är inte vän på fb, har inte hennes nummer och vi har väll inte pratat med varandra riktigt heller mer än lite på sms och nått hej.

Så vad ska jag göra? 


   
Citera

Säg hej igen och bevänna på fb. Typ.


   
SvaraCitera

Gåååå fram och prata med henne. Vad annars kan du göra? Om ni ändå stöter på varandra så pass ofta så är väl det smidigast och naturligast. Gå fram och prata med henne. Säg nånting om nån fest/match/event ni kan snacka om och fråga om hon vill med på det, sen tar du hennes nummer. Det är ganska framåt, avslappnat och trevligt. Ge inte upp vid första taget om hon säger nej. Menar inte att du ska vara för på, utan bara fortsätta vara trevlig, fortsätt hälsa på henne, fortsätt snacka osv utan press på att hon ska ge dig hennes nummer eller så. Du märker om hon fattar intresse för dig.

Du är två år äldre så det är säkert lite coolt för henne. Även om hon har många killar omkring sig så är det kanske inte så många som har varit så framåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

Gåååå fram och prata med henne. Vad annars kan du göra? Om ni ändå stöter på varandra så pass ofta så är väl det smidigast och naturligast. Gå fram och prata med henne. Säg nånting om nån fest/match/event ni kan snacka om och fråga om hon vill med på det, sen tar du hennes nummer. Det är ganska framåt, avslappnat och trevligt. Ge inte upp vid första taget om hon säger nej. Menar inte att du ska vara för på, utan bara fortsätta vara trevlig, fortsätt hälsa på henne, fortsätt snacka osv utan press på att hon ska ge dig hennes nummer eller så. Du märker om hon fattar intresse för dig.

Du är två år äldre så det är säkert lite coolt för henne. Även om hon har många killar omkring sig så är det kanske inte så många som har varit så framåt.

Om vi säger så här. En kille i laget satt och flirta med henne, och han får mycket brudar skulle jag vilja säga. Och han fick nobben.

Så det spelar ingen roll att jag är 2 år äldre i det här läget tror jag :/


   
SvaraCitera

Gå fram till henne och börja prata med henne fråga henne  om vad hon gillar eller något . Var inte blyg 


   
SvaraCitera

Adam SHM :

Gå fram till henne och börja prata med henne fråga henne  om vad hon gillar eller något . Var inte blyg 

Var inte rädd. Säg hur gammal du är jag tror att hon tycker det är coolt av dig och säga så 


   
SvaraCitera

WinterTime:

Om vi säger så här. En kille i laget satt och flirta med henne, och han får mycket brudar skulle jag vilja säga. Och han fick nobben.

Så det spelar ingen roll att jag är 2 år äldre i det här läget tror jag :/

Men han kanske inte var hennes typ...? Även om det är lite coolt för en del tjejer när äldre killar är intresserade av dem (speciellt i grundskolan osv) så behöver det inte betyda att dem själva är intresserade av killarna. Eller att åldern ens har någon betydelse. Därför jag tycker att du ska vara dig själv och prata med henne. Det där med att göra något ihop kanske du kan vänta med till andra gången eller så, men vänta inte för länge. Du vill ju ändå lära känna henne och umgås antar jag? Visa det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Adam SHM :

Var inte rädd. Säg hur gammal du är jag tror att hon tycker det är coolt av dig och säga så 

Så du menar att hon ska bli intresserad av mig för att jag säger hur gammal jag är? 😉 hon vet redan det också 🙂


   
SvaraCitera

Adam SHM :

Var inte rädd. Säg hur gammal du är jag tror att hon tycker det är coolt av dig och säga så 

Skeptisk

OnT: Börja snacka lite med henne och se om det leder någonstans. Det enda rimliga sättet, tbh.


   
SvaraCitera

WinterTime:

Om vi säger så här. En kille i laget satt och flirta med henne, och han får mycket brudar skulle jag vilja säga. Och han fick nobben.

Så det spelar ingen roll att jag är 2 år äldre i det här läget tror jag :/

amen flirta inte då... bara prata med henne och var dig själv, försök inte göra massa saker för att imponera på henne det ser hon nog igenom ... haffa hennes nummer och hitta på nåt att göra tillsammans med henne


   
SvaraCitera

Adam SHM :

Var inte rädd. Säg hur gammal du är jag tror att hon tycker det är coolt av dig och säga så 

<3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burg:

amen flirta inte då... bara prata med henne och var dig själv, försök inte göra massa saker för att imponera på henne det ser hon nog igenom ... haffa hennes nummer och hitta på nåt att göra tillsammans med henne

Måste lära känna henne bättre innan jag helt plötsligt smsar och frågar om hon vill hitta på något nån dag. Låter ju inte helt logiskt?


   
SvaraCitera

"Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.”
~ Sören Kierkegaard


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:
"Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.”
~ Sören Kierkegaard

Mycket fint citat, dock hjälpte det inte mig direkt 😉


   
SvaraCitera

WinterTime:
Måste lära känna henne bättre innan jag helt plötsligt smsar och frågar om hon vill hitta på något nån dag. Låter ju inte helt logiskt?

precis... därför ska du bara gå snacka med henne om vad som helst... inte försöka imponera eller nåt


   
SvaraCitera