Aviseringar
Rensa alla

Jag är jättekort!


Ämnesstartare

Hejhej! Jag har ett problem, jag har alltid varit ett och ett halv huvud kortare än alla mina kompisar. Är 145 cm nu och alla mina tjej kompis är ungefär 160-170!! Fick min mens för ett år sen. Mår jättedåligt för att jag antagligen inte kommer bli längre än 150 cm! ;( Har alltid varit kort och min mamma är 158 och min pappa var typ 167! Jag har alltid drömt om att vara "medellängd" och slippa få höra don hära jobbiga kommentarerna " oj vad kort du är"  "kommer du alltid vara så kort?".  Jag tränar,stretchar,sover och äter väldigt bra. Jag går på gympa pass varannan dag och stretchar en timma varannan dag. Jag äter inget skitmat! Jag sover 8-10 timmar. Jag var allergisk, hade astma, och hade mycket eksem när jag var liten. Så det kan också påverkat min längd lite, jag föddes också 5 veckor för tidigt. Min skolsköterska säger att jag bara kommer att bli 150!! Vill helst nå 160.. 🙁  tror ni att det finns någon chans att bli längre?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

operation 


   
SvaraCitera
penja

Hur gammal är du? kanske växer du lite till! 
men, vill bara poängtera att du nog komma lära dig gilla din längd. eller åtminstone känna dig okej med den. hade mycket komplex över min längd förut, men nu trivs jag rätt bra 🙂 


   
SvaraCitera

Logan2b.jpg


   
SvaraCitera

Jag är nästan två meter lång och tycker ibland att de kan vara en nackdel i livet. Men man vänjer sig så bli inte orolig:)


   
SvaraCitera

du är iallafall hundrafyrtiofem centimeter, klaga inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har ändå två år till på dig att växa, ät mkt proteiner o sånt så ska du se att det blir nåt. o om det nt funkar så har du alltid högklackat åtkomligtTumme upp 

jag är också kort men det gör att jag sticker ut ur mängden o det ser jag som nåt bra!! var glad för det!


   
SvaraCitera

 Högklackat.

Ps. Stretching hjälper ju inte ett skit, inte så att din benstomme töjer ut sig..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När man föds består benen i kroppen till stor del av brosk vävnad och inte ben. På mitten av benen är det brosk. Med tiden växer brosket bort och ersätts av benvävnad och till slut växer ändarna där ben och brosk möts (sk. epifyszonerna) ihop. Endast brosket kan växa nämnvärt så när epifyszonerna slutits kan man inte växa mer. Kanske menar din skolsköterdka att detta har hänt. I så fall är det tyvärr inte möjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gick en kille i min klass på gymnasiet som var 143. Så du behöver inte känna dig ensam menar jag. Söt


   
SvaraCitera