Aviseringar
Rensa alla

Jag är jättetyst jätteofta, är jag halv deprimerad eller något?


time
 time

Men sen när har en klassisk depression någonting med stämbanden att göra? [sad] Börjar tappa humöret av alla "Är jag deprimerad"-trådar gjorda av folk som inte verkar ha kollat upp vad grundkriterierna för depression är.

De lyder så här:

Minst fem av nedanstående symtom skall ha känts av under de senaste två veckorna för att kriterierna för egentlig depression ska vara uppfyllda:

Nedstämdhet
Nedsatt intresse och glädje
Viktändring (minst 5 % ökad eller minskad vikt per månad)
Sömnstörning
Motorisk oro eller hämning
Svaghetskänsla eller brist på energi
En känsla av att vara värdelös eller skuldkänslor
Minskad koncentrations-, tankeförmåga eller obeslutsamhet
Återkommande tankar på döden eller självmord

Något av de två första måste alltid finnas med. Dessutom krävs att symtomen inte är p.g.a. sorg och de skall påverka förmågan till arbete och/eller socialt liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är likadan
gillar att observera
men kan vara pratig med, ibland


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

(tror inte det är tecken på depression)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns alldeles för många som bara maler på med en massa efterbliven smörja också, både i skolan och i tex rummet med dom 349 platserna, var glad att du inte tillhör dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du måste hitta dig själv, börja dagen bra, börja med lite GTL, se till att håret ligger bra, ät en varierad frukost som du står pall på några timmar, sen kommer flytet av sig själv!

framför allt tänk inte på det, bara gör det!

jag var lite som du en gång i tiden, blyg trist vissa trodde säkert att jag var en psykopat eller så men jag började uppskatta saker runt i kring, händelser som man började prata med folk om och sen flyter det bara, som sagt tänk inte, känn!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det där med att min röst hade någonting med att jag var deprimerad hade ingenting med det där och göra, jag råka väl tänka på något annat när jag skrev inlägget [rolleyes]

det var mest att min röst är så random..jag får oftast höra "du låter trött" men egentligen så är jag inte trött, och "jävlar vilken röst" fick jag höra en gång också, men det är inte för att det är någon "bra" röst. utan eftersom att den är väldigt "ojämn" typ som att jag inte kan kontrollera själva rösten eller någonting [tard] sedan när jag säger tex "tja" i vent så får jag ibland höra en slags härmning från nån annan hur min röst lät ;/ så jag vet ju att min röst är lite random och jag mumlar mycket ;/

går det att göra någonting åt mitt "ojämna" uttal? :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror att du är halv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Tror att du är halv.

halv? :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alla människor är sjukt olika. om man ska jämföra med hundar så är vissa (typ golden retriver) jätte sociala och hälsar på alla och lyder vem som helst, medans vissa hundar är trevliga mot andra människor men lyder och älskar endast en peron/ägaren. SEN finns det enmanshunden som endast tyr sig till en alena person och aldrig/fåtal gånger bryr sig om andra individer. tystnad är något fint.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JiNK:

halv? :p

Syftade på din särskrivning "Är jag halv deprimerad eller något?". När man läser det som du har skrivit det så blir det "Är jag halv, deprimerad eller något?"...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Syftade på din särskrivning "Är jag halv deprimerad eller något?". När man läser det som du har skrivit det så blir det "Är jag halv, deprimerad eller något?"...

derp^^


   
SvaraCitera
time
 time

Om du inte misstycker, får jag då ändra din rubrik till en mer lämplig beskrivning och göra mig av med särskrivningen? Innan den Grammatiskt Korrekta Kåren kommer och bjuder dig på bilskjuts till skogen och lämnar dig där med SAOs lilla vita? [sad]


   
SvaraCitera