Aviseringar
Rensa alla

Jag är kär i två


Ämnesstartare

Jag är en kille, 17 år, har aldrig varit i en relation, oskuld, inte ens varit kär tidigare...Jag har lärt känna och flirtat med en tjej i ett bra tag, jag fick senare reda på att hon redan var i en relation.Killen hon är ihop med fick jag träffa och blev snabbt kompis med. Vi tre har nu spenderat mycket tid med varandra och jag har blivit kär i båda två... båda flirtar med mig.Trevägs relationer är inte vanligt kan jag förstå, men nu så ligger jag på kanten att hamna i en.Jag är rädd. Jag som sakt har aldrig tidigare ens varit kär i en annan människa och nu så är jag kär i två. Jag är också rädd på grund av att dom redan har varit tillsammans i ett år, och älskar varandra mycket, så jag har svårt att förstå vad dom vill ha med mig att göra. Jag är rädd att jag bara är en tillfällig leksak för dom.Jag vet inte vad jag ska ta mig till, de här två personerna gör mig så lycklig att jag direkt hittar sätt att få mig själv deprimerad och rädd...


   
Citera

Vem blev du först kär i?
Du borde välja den du blev kär i sist eftersom skulle du varit kär i den första skulle du inte älskar den andra så mycket.
🙂


   
SvaraCitera
time
 time

Det är okej att vara kär i flera! Det låter som att du är polyamorös helt enkelt. Om de vill inkludera dig i sin relation och du är okej med detta så finns det inget hinder. Sedan låter det som att du behöver få hjälp med att jobba på din självkänsla och ditt självförtroende, för du ska såklart inte känna dig deprimerad och rädd.


   
SvaraCitera

Du skall ikke ha begär till din nästas hustru!
Ett äktenskap är menat till att delas mellan två personer.
Anledningen till detta är många, fler än vad man kan räkna.
Jag skulle inte kalla dig polyamorös, som time gör, du tillhör ingen kategori på det viset, kolla men det finns en sak jag tror hänt i ditt fall..
Du tror att känslor alltid är logiska... OOOOoh. Det stämmer INTE.
Följ inte känslor och impulser broder, utan ta dig ett LÅÅNGT och hälsosamt steg tillbaka!
Se på situationen ifrån ett stort perspektiv.
Vill du ha barn?
Vill du introducera din partner till din familj så att ni kan vara en del av en större helhet, en släkt?
Vill du att din fru ska respektera dig, tala högt om dig och se dig som mannen i sitt liv?
Vill du att dina barn ska tycka att du är den starkaste mannen i världen?
Tänk på hurvida någonting alls skulle fungera i längden om du nu hamnade i djupare i detta trassel.
Bara för att någonting känns häftigt, eller coolt, eller att det känns som att du är kär i två människor så betyder inte det att det är stabilt, kom ihåg att alla förhållanden börjar kärleksfullt men blir beprövat och den första kärleken försvinner alltid, då måste man stå på en stabil grund.
Så basera nu inte hela ditt liv på en känsla du har.
Det finns män som känner sig attraherade till kvinnor som dom inte är gifta med, ska dessa då lämna sin fru och sina barn och förstöra flera flera liv för att dom "känner sig kära"?
Nej, var nu logisk, Logisk LOGISK...


   
SvaraCitera