Aviseringar
Rensa alla

Jag är less....!!


Ämnesstartare

Jag är less. Jag skiter i att hon kan läsa det här nu, men hon är ändå aldrig närvarande, hon har alltid massa annat hon ska göra, att man en gång i tiden kunde prata i timmar, och att hon nu för tiden inte ens har tid att avvara fem minuter för att hon är upptagen med annat. Att hon aldrig ens varit det minsta kapabel att ens säga att hon tycker om en. Att hon går in i försvarsläge så fort man ens försöker prata om det, eller att hon "måste gå och dö en stund"(tänka) när man försöker prata med henne.

Jag förstår inte ens varför jag ens orkar längre. Varför jag ens bryr mig om att ha känslor eller fortfarande bry mig om henne. Den här hösten har helt enkelt inte varit bra, den har varit mer skit än någonting annat. Hon har gått från att vara en som mår dåligt, till en som mår bra, och det är jättebra och det är jag glad över, men att hon efter det plötsligt verkar ha insett att hon inte behöver en längre, det är skit. Och det har varit så i princip sedan skolan började.

Den här hösten känns det som att jag tappat flera vänner, och det känns som att jag behöver en nystart för att ta igen allt. Men jag kan inte flytta förens jag gått ut trean. Jag verkar inte kunna fixa något av det. Alltså, gahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.


   
Citera

Du kommer att komma över henne...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter som att hon har skuldkänslor för att du fanns där för henne och därför är hon skyldig dig detsamma, samtidigt har hon ingen lust alls att dras ner av dina problem så hon kommer på ursäkter.

Vissa relationer rinner ut i sanden, och det kanske är bäst att låta dem göra det. När man går i trean börjar folk inse att man efter alla år inte kommer tvingas umgås längre, man har ett nytt liv framför sig och man kan välja sina vänner själv på ett helt annat sätt. Man kanske vet att man skall plugga i en annan stad tex.

Jag vet med mig att jag gjort lite samma sak, slutat investera i relationer med folk som jag vet att jag ändå aldrig kommer umgås eller prata med efter att skolan är slut. Det är inte riktiga vänner, de är bara en del av det sociala spelet när man går i skolan, en förutsättning för roliga fester, korplag i fotboll etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blev dumpad igår. livet suger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

för att du fanns där för henne

Fast riktigt så var det inte. Det var inte som att jag hjälpte henne, möjligtvis som en partner, men inte någon form av terapi eller så direkt.

AndyH:

Vissa relationer rinner ut i sanden, och det kanske är bäst att låta dem göra det.

Tant Brun:

Du kommer att komma över henne...

Jag kan komma över allt. Men jag blir ändå irriterad.


   
SvaraCitera

[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Jag kan komma över allt. Men jag blir ändå irriterad.

Självklart, men jag tror att du måste släppa det. Tänk inte på det nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aankan:

blev dumpad igår. livet suger

livet är magiskt, det är fascinerande, det är trollbindande, man vill dansa med det och känna att man är en del av det. När man inte är det, så suger det, men likväl finns det där och är fantastiskt och utmanar en, man får helt enkelt dansa vidare...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så är det med tjejer, bli bög istället[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Så är det med tjejer, bli bög istället[smile]

Är bi, men känner inga snygga homokillar i luleå direkt 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Är bi, men känner inga snygga homokillar i luleå direkt 😛

Knulla tjejer och ha djupare relation med killar[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Knulla tjejer och ha djupare relation med killar[smile]

Om ändå alla resonerade som du, då skulle det vara fred på jorden. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Om ändå alla resonerade som du, då skulle det vara fred på jorden.

haha[crazy]


   
SvaraCitera

Kram till dig vännen


   
SvaraCitera