Aviseringar
Rensa alla

Jag är livrädd


Ämnesstartare

Hej, jag har en ät störning, anorexia/bulimi. Just nu går jag hos BUP för att få hjälp, men jag är ärligt talat helt jävla livrädd. Jag vill ha hjälp men endå inte. "jag kan klara detta på egen hand" försöker jag lura mig själv med. Jag ska få ett mat schema men jag vill verkligen inte följa den, jag är livrädd för att gå upp i vikt. Jag är inte så där supersmal som anorextiker brukar vara men dom vill tydligen stoppa det innan det går för långt.

är det nån annan som känner/ har kännt likadant, eller har gått igenom detta som har lust att berätta lite?


   
Citera
Ämnesstartare

Lycka till[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min hand har somnat [sad]


   
SvaraCitera

newborned:

Hej, jag har en ät störning, anorexia/bulimi. Just nu går jag hos BUP för att få hjälp, men jag är ärligt talat helt jävla livrädd. Jag vill ha hjälp men endå inte. "jag kan klara detta på egen hand" försöker jag lura mig själv med. Jag ska få ett mat schema men jag vill verkligen inte följa den, jag är livrädd för att gå upp i vikt. Jag är inte så där supersmal som anorextiker brukar vara men dom vill tydligen stoppa det innan det går för långt.

är det nån annan som känner/ har kännt likadant, eller har gått igenom detta som har lust att berätta lite?

Det är ju helt normalt att du är rädd för att gå upp i vikt, du har ju en ätstörning. Det kommer antagligen bli jobbigare om du "kämpar emot" hjälpen.
Om du inte är underviktig kommer dom ju antagligen försöka få upp dig i vikt. Ät den maten som de säger och motionera lagom så går du nog inte upp i alla fall.

Jag själv är antagligen påväg att "utveckla" en ätstörning. Jag brukar få väga mig hos skolsköterskan 1 gång i veckan. Och bup försökte få mig stt skriva ner i en bok hur mkt jag åt. Men "smart" som jag är/var vägrar jag det och vägrar typ ta emot hjälp från bup. Blir mkt jobbigare då.
Skicka PM om du vill prata.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

newborned:

är det nån annan som känner/ har kännt likadant, eller har gått igenom detta som har lust att berätta lite?

Ja, jag känner likadant. Fast tvärt om. Jag vill inte gå ner i vikt för då är chansen stor att hamna där du är.

Det är bara att äta en stadig frukost och sedan traska iväg till närmaste ungdomsmottagning.

Annars ser du till att bli senil. Så du hetsäter, men glömmer att spy.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

newborned:

är det nån annan som känner/ har kännt likadant, eller har gått igenom detta som har lust att berätta lite?

Jag fick diagnosen anoriexia norvosa (med kräkningar) tidigare i sommaren. Först så var jag hos BUP för vi var på landet men nu när jag kommit hem så är jag hos SCÄ.
Jag vet precis hur det känns, men jag lovar dig. Det kommer bli ett stort helvete om di strävar emot. Jag har gjort det hela sommaren. Jag får äta ca. 6 mål om dagen och dricka näringsdrycker. Jag ser inte alls mig som smal, eller ännu mindre anorektisk. Jag bara ser hur jag växer och växer. Och har sånt hat mot alla som försöker hjälpa mig.

Men skicka PM om du vill prata, så kan jag försöka hjälpa till. [love]


   
SvaraCitera

Nej, du kan inte det här på egen hand då du inte kunde svälta dig själv utan att få en ätstörning. Ta nu emot den här hjälpen. Alla kan vara livrädda men tänker man tillbaka på vad det nu än var så var det faktiskt inte så farligt.


   
SvaraCitera

Förstår hur du känner, jag har haft diagnosen Anorexia nervosa men blev friskare och gick upp i vikt, nu svälter jag mig själv igen men håller på att bearbeta det. Skicka PM om du vill snacka 🙂 och lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Precis samma här.. men försöker tänka när jag äter att jag aldrig kommer vara smal nog ändå. Så då kan jag lika gärna äta eftersom det hjälper mig att bli frisk.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera