Aviseringar
Rensa alla

Jag är Maskulinist - några frågor?


Ämnesstartare

Jag är Maskulinist dvs motsatsen till Feminist. Jag är för lika lön osv men eftersom jag är av manligt kön vore det ju helt fel att kalla mig Feminist. Därför kallar jag mig Maskulinist. Har du några frågor?

Egentligen skulle jag kalla mig "Equalist" eller som det stavas på svenska "Ekvivalist" men eftersom jag är stor motståndare till det könsneutrala HEN så kallar jag mig inte Ekvivalist utan Maskulinist. Tumme upp


   
Citera

ghostwriter:
Jag är Maskulinist dvs motsatsen till Feminist. Jag är för lika lön osv men eftersom jag är av manligt kön vore det ju helt fel att kalla mig Feminist. Därför kallar jag mig Maskulinist. Har du några frågor?

Egentligen skulle jag kalla mig "Equalist" eller som det stavas på svenska "Ekvivalist" men eftersom jag är stor motståndare till det könsneutrala HEN så kallar jag mig inte Ekvivalist utan Maskulinist. Tumme upp

Varför är du detta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Människism ftw 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är djurist, all makt åt kamelerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Jag är djurist, all makt åt kamelerna.

Jurist, typ advokat asså?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så om mannen har sex äpplen och kvinnan fyra, för att det ska bli lika så får mannen ett äpple till eller vadå? Fattar inte.


   
SvaraCitera
GraGo

Fingerprints:
Så om mannen har sex äpplen och kvinnan fyra, för att det ska bli lika så får mannen ett äpple till eller vadå? Fattar inte.

Så om kvinnan har sex äpplen och mannen fyra, för att det ska bli lika så får kvinnan ett äpple till eller vadå? Fattar inte.

Kasta inte sten i glashus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GraGo:

Så om kvinnan har sex äpplen och mannen fyra, för att det ska bli lika så får kvinnan ett äpple till eller vadå? Fattar inte.

Kasta inte sten i glashus.

Det har jag inte sagt. 


   
SvaraCitera

GraGo: Så om kvinnan har sex äpplen och mannen fyra, för att det ska bli lika så får kvinnan ett äpple till eller vadå? Fattar inte.

Kasta inte sten i glashus.

http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Levnadsforhallanden/Jamstalldhet/Jamstalldhetsstatistik/12252/12259/Behallare-for-Press/Pa-tal-om-kvinnor-och-man-Lathund-om-jamstalldhet-2012/


   
SvaraCitera
GraGo

Fingerprints:

Det har jag inte sagt. 

Säg inte att han säger det då.


   
SvaraCitera
GraGo

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Varför är du detta?

Vad syftar du på? Varför jag är maskulinist ELLER varför jag är motståndare till till det könsneutrala HEN?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GraGo:

Säg inte att han säger det då.

Nej men det är min fråga kring maskulinism. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Så om mannen har sex äpplen och kvinnan fyra, för att det ska bli lika så får mannen ett äpple till eller vadå? Fattar inte.

Det här trodde jag iof sig var lågstadiekunskaper.  Glad  Om mannen har sex äpplen och kvinnan fyra så för att jämlikhet ska råda mellan könen så ska naturligtvis kvinnan ha två äpplen till så att båda har sex äpplen. Var det så svårt?    Skeptisk

Så enkla matematiska frågor ställs inte ens i Vi i Femman som just börjat på SR P4.   Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ghostwriter: Det här trodde jag iof sig var lågstadiekunskaper.    Om mannen har sex äpplen och kvinnan fyra så för att jämlikhet ska råda mellan könen så ska naturligtvis kvinnan ha två äpplen till så att båda har sex äpplen. Var det så svårt?

Precis. Varför är du maskulinism om du är för jämställdhet och feminism då?


   
SvaraCitera