Aviseringar
Rensa alla

Jag är Maskulinist - några frågor?


Ämnesstartare

Fingerprints: Precis. Varför är du maskulinism om du är för jämställdhet och feminism då?

Därför att feminism inte är ett jämställt namn. Ledsen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte maskulinism heller tho.. 

Människism tack.


   
SvaraCitera
GraGo

ghostwriter:

Det här trodde jag iof sig var lågstadiekunskaper.  Glad  Om mannen har sex äpplen och kvinnan fyra så för att jämlikhet ska råda mellan könen så ska naturligtvis kvinnan ha två äpplen till så att båda har sex äpplen. Var det så svårt?    Skeptisk

Så enkla matematiska frågor ställs inte ens i Vi i Femman som just börjat på SR P4.   Blink

Men staten ska inte ge någon några äpplen alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GraGo:

Men staten ska inte ge någon några äpplen alls.

Men päron ska vi ha! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Precis. Varför är du maskulinism om du är för jämställdhet och feminism då?

Jämställdhet är en sak. Det skrev jag i mitt inledande inlägg vad beträffar lön ex. Men skulle jag vara feminist skulle kvinnan istället ha TRE äpplen så att till slut skulle mannen ha sex äpplen och kvinnan sju äpplen - just bara för att hon är kvinna. Kvinnan ska INTE ha några fördelar just för att hon ÄR KVINNA! Jämlikhet är vad som gäller! Eftersom jag är man så puffar jag naturligtvis för mitt eget kön. Liksom kvinnan puffar för sitt kön.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Därför att feminism inte är ett jämställt namn. Ledsen 

Nä, eftersom att det är kvinnan som är underlägsen mannen och behöver lyftas.
Tror det handlar om att man är rädd för själva begreppet feminism då folk tror att det är en viss slags människor som är det. Pratade med en tjejkompis för ett tag sedan som sa, "alltså feminism är väl bra men jag är ingen superfeminist liksom", "Men du vill ha jämställdhet?", "Ja", Folk tror att man måste sluta sminka sig, raka sig och springa runt och skrika att de hatar män bara för att de talar för feminism så folk aktar sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ghostwriter: Kvinnan ska INTE ha några fördelar just för att hon ÄR KVINNA!

Haha, tycker du att det är ett problem vi har NU ? Så vi ska låta kvinnan vara underlägsen i rädsla att det blir ojämställt åt andra hållet om 1000 år?


   
SvaraCitera
GraGo

S3ON:

Men päron ska vi ha! 

Ingenting ska vi ha, ingenting ska vi heller ge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Nä, eftersom att det är kvinnan som är underlägsen mannen och behöver lyftas.

Korrekt, men fortfarande inte ett jämställt namn. Vad händer när samhället någon gång i framtiden blir helt jämställt mellan könen, försvinner feminismen då? Eller byter de namn? Eller växer de och får övertag över männen, känner de att det är deras tur att styra över männen? 

Det gäller att vara tydliga redan nu! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Korrekt, men fortfarande inte ett jämställt namn.

Nä och fortfarande inget jämställt samhälle.

S3ON: Vad händer när samhället någon gång i framtiden blir helt jämställt mellan könen, försvinner feminismen då? Eller byter de namn? Eller växer de och får övertag över männen, känner de att det är deras tur att styra över männen?

Fingerprints: Haha, tycker du att det är ett problem vi har NU ? Så vi ska låta kvinnan vara underlägsen i rädsla att det blir ojämställt åt andra hållet om 1000 år?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GraGo:

Ingenting ska vi ha, ingenting ska vi heller ge.

Avundsjuka som ligger bakom detta? 🙁 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Nä och fortfarande inget jämställt samhälle.

Nä, precis. Det är enbart ett namnbyte jag strider för. Självklart skall vi fortsätta kämpa för att kvinnor ska ha samma rättigheter som män.

 

 

Fingerprints: tycker du att det är ett problem vi har NU ? Så vi ska låta kvinnan vara underlägsen i rädsla att det blir ojämställt åt andra hållet om 1000 år?

Verkligen inte. Jag vill bara ha ett jämställt namn. 🙁 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

hatar män

ja ut me packet

skare va så skare va 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maskulinist

Fingerprints:

Haha, tycker du att det är ett problem vi har NU ? Så vi ska låta kvinnan vara underlägsen i rädsla att det blir ojämställt åt andra hållet om 1000 år?

Nej, rent praktiskt är det inget problem. Problemet är egentligen ordet feminism. Ett ännu större problem är att vi dessutom har ett politiskt parti som heter Feministiskt Initiativ. Det visar ju att något är helt snedvridet!?? Ska vi även bilda ett parti som heter Maskulinistiskt Initiativ?  Just för att jämlikhet mellan könen ska uppstå? Att sedan inte regering och riksdag väger upp mot 50/50 mellan könen får du och jag ställa våra politiker till svars för.

Vad som har existerat innan vi blev röstberättigade är väl inget som varken du eller jag kan läggas till lags för. Jag tror ingen av oss vill halshugga våra förfäder bara för att dom inte gav kvinnorna rösträtt förrän 1921.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Feminism i sig främjer ett vi och dem tänk. Varför inte bara stå för att människor ska ha samma rättigheter överlag? 

 


   
SvaraCitera