Aviseringar
Rensa alla

Jag är över tjugo år


Ämnesstartare

Och jag kan inte prata i tel, jag har ångest, vet inte vad jag ska säga.

Ska söka jobb, vill någon ringa åt mig?


   
Citera

Var vill du ringa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Var vill du ringa?

Omsorgen i Växjö. Till i stort sätt alla.


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

Omsorgen i Växjö. Till i stort sätt alla.

Du vill jobba inom vården alltså. Men hur fick du ditt förra jobb inom hemtjänsten då? Eller var det inte du som sommarjobbade inom den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du vill jobba inom vården alltså. Men hur fick du ditt förra jobb inom hemtjänsten då? Eller var det inte du som sommarjobbade inom den?

Tur :--s


   
SvaraCitera

Tips från coachen:

Ring inte!!! Åk runt och träffa personerna face2face istället.
Då ökar chansen att få jobb avsevärt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Ring inte!!! Åk runt och träffa personerna face2face istället.
Då ökar chansen att få jobb avsevärt.

Man kan inte åka runt till olika äldredomshem, det anses nog väldigt påstridigt och respektlöst. Funkar säkert i affärer elr dylikt.


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

Tur :--s

Men du ringde väl då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men du ringde väl då?

Nej, de ringde mig efter att jag hade ansökt via mail.


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

Man kan inte åka runt till olika äldredomshem, det anses nog väldigt påstridigt och respektlöst. Funkar säkert i affärer elr dylikt.

Nej, det anses inte som påstridigt. Det är bara att prata med chefen på plats? Hur konstigt är det? Var inte så jävla feg! Visa att du vill ha jobbet och träffa chefen direkt och gör ett bra intryck.

BLODÅDRA:

att jag hade ansökt via mail.

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Nej, det anses inte som påstridigt. Det är bara att prata med chefen på plats? Hur konstigt är det? Var inte så jävla feg! Visa att du vill ha jobbet och träffa chefen direkt och gör ett bra intryck.

Det fungerar inte så inom vården, som sagt. För det första är oftast inte enhetscheferna på plats och för det andra är det inte bara att stampa in på ett äldreboende, oanmäld, när man inte vet vad deras rutiner och bestämmelser är.

För övrigt var det att ringa som tråden handlade om, men nu tröttnade jag helt och ska ta en cigarett och tycka synd om mig själv istället.


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

Nej, de ringde mig efter att jag hade ansökt via mail.

Aha. Jag är nog mer den påstridiga typen, men skulle bli förkrossad av ett nej. Fast jag tenderar att babbla när jag blir nervös, så de får ingen syl i vädret till att säga nej då [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Aha. Jag är nog mer den påstridiga typen, men skulle bli förkrossad av ett nej. Fast jag tenderar att babbla när jag blir nervös, så de får ingen syl i vädret till att säga nej då

Jag är så dålig på att prata. Ge mig lite prat?


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

Jag är så dålig på att prata. Ge mig lite prat?

*ger prat!!!!*


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

Det fungerar inte så inom vården, som sagt.

Nähä, så människorna och cheferna inom vården fungerar annorlunda när det gäller första intrycket än människor i andra "brancher"?

Ett mail säger givetvis mycket mer om vem du är osv?

BLODÅDRA:

när man inte vet vad deras rutiner

Enhetschefen går alltså runt och delar ut piller på piller-rundan?

Tro mig, oavsett hur rutinerna ser ut så kommer en chef i behov av personal bli mer positivt inställd av en IRL-träff istället för att sitta och besvara en massa mail från okända randoms som inkommer varje dag.

BLODÅDRA:

För övrigt var det att ringa som tråden handlade om

Ja, och eftersom du inte ens vågar det så kommer du på en massa dåliga anledningar till det absolut bästa sättet. En IRL-träff med chefen.

Men lycka till. Du har ändå fått ett tips från coachen.


   
SvaraCitera