Aviseringar
Rensa alla

Jag är otrevlig


whoop
Ämnesstartare

Jag har ett problem - jag är otrevlig mot min familj. Det började för något år sedan då jag började må ganska dåligt. Jag försökte vara glad hela dagarna i skolan men när jag kom hem orkade jag inte längre och snäste mycket och var allmänt otrevlig. Nu tre år senare har det inte blivit bättre alls. Jag mår fortfarande inte bra men jag mår bara ännu sämre av hur jag beter mig. Det är som att när jag kommer hem eller bara är hemma orkar jag inte hålla masken och låtsas vara glad och positiv. Jag sitter alltid på mitt rum och när jag väl säger något är det något jag klagar på. 

Jag tycker det är skitjobbigt och försöker verkligen att inte vara såhär, men det går som inte att ändra på det. Det är som att det har blivit en vana eller att min familj förväntar sig att jag ska vara på det sättet så det gör det svårare att ändra på mitt beteende. Jag får så dåligt samvete då alla i min familj ställer upp för mig när jag behöver skjuts, mat osv. På kvällen eller när jag sagt hejdå åt dem blir jag jätteledsen och tänker att de komer inte alltid finnas här, hur kan jag bara slösa bort den här tiden? Men sen när jag träffar dem är det ändå alltid något som gör att jag blir otrevlig. Är det någon som känt liknande som har kunnat bättra sig?


   
Citera

Väx upp och ta vara på att du har föräldrar som är där för dig, inte alla som har det. Lös dina problem och be om hjälp och ändra ditt mönster när det gäller att ta ut ditt mående på dina närmaste annars kommer det bara fortsätta i vuxen ålder. 

 


   
SvaraCitera

hitta på något roligt tillsammans?


   
SvaraCitera

Fixa de underliggande problemen först.


   
SvaraCitera

sådan är ungdomen 


   
SvaraCitera