Aviseringar
Rensa alla

JAG ÄR SÅ ARG NU


Ämnesstartare

JÄVLARS SATANS PISSSKIT

Fick nyss veta att min mamma varit inne i min lägenhet UTAN ATT FRÅGA OM LOV

Hon vet mycket väl om hur jävla lite jag vill ha folk letandes bland mina saker trots att jag inte döljer något
På tiden jag bodde hemma lät jag ju för böveln inte ens henne städa mitt rum, knappt gå innanför.
MITT HEM ÄR FÖR FAN MIN FRISTAD 

Och nu "Jag var inne i din lägenhet för att leta efter stugnyckeln"
JA OKEJ JAG GLÖMDE GE TILLBAKA NYCKELN MEN FRÅGA FÖR FAN OM LOV FÖRST, SÅ HADE DU FÅTT ETT SVAR ATT DEN FÖRBANNAD STUGNYCKELN INTE ENS LIGGER I MIN LÄGENHET, men känns som hon svikit mitt förtroende på något vis. Jag visste inte ens om att hon hade en nyckel hem till mig?????? måste ha glömt extranyckeln där när jag smått bodde hos henne.

Jag går ju inte hem till henne och rotar efter mina gamla saker utan lov, trots att det är mina grejer jag letar efter.

Hur hade ni reagerat? Jag sa inget, för visste att hon skulle dampa och skylla på att jag glömt lämna tillbaka stugnyckeln (vilket hon har flera av) 

Har jag ens rätt att bli arg?????


   
Citera

Du har rätt att bli arg man går inte in hos ngn även om man känner den om man inte fått lov att gå in hos den! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 Du har all rätt att bli arg. Det hade nog alla blivit i det läget. Jag hade blivit vansinnig. Man går inte in i andras hem utan lov. Så är det bara. 


   
SvaraCitera

Skulle också ha blivit arg.

Kräv tillbaka extranyckeln hon har så hon inte kan göra om det.


   
SvaraCitera

framtidsmord: Kräv tillbaka extranyckeln hon har så hon inte kan göra om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har all rätt att vara arg. Jag hade varit skitförbannad.
+

framtidsmord: Kräv tillbaka extranyckeln hon har så hon inte kan göra om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade också blivit arg. Tycker som de andra, tillbaka nyckeln från henneTumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidsmord: Kräv tillbaka extranyckeln hon har så hon inte kan göra om det.

Ska göra detta. Jag visste inte ens om att jag hade extranyckel hemma hos henne, känns som hon förstört det förtroendet helt. Mamma och jag har så konstig relation bara, vi kan älska varandra och hata varandra så fullständigt men vill inte bråka med henne om det. Samtidigt känns det som jag sviker mig själv som inte skällde ut henne. 


   
SvaraCitera

FruLiten: Har jag ens rätt att bli arg?

Ja definitivt, pga ovanstående anlednignar. Men jag vet inte hur långt det är nyttigt att dra det. T.ex ang.: 

FruLiten: känns som hon svikit mitt förtroende på något vis

Tror du att hon gjorde det för att göra dig illa? Att en del av henne gillade att gå in där och rota runt just på grund av att hon visste att du ogillade det? I så fall är det en jättebra idé att bli bat shit crazy förbannad. Hade jag också blivit.
Om hon inte gjorde det kan det nog vara destruktivt att bli för arg. Om ilskan skenar kanske man bör känna efter om det inte är fler saker som ligger och pyr. 


   
SvaraCitera

FruLiten: Mamma och jag har så konstig relation bara, vi kan älska varandra och hata varandra så fullständigt men vill inte bråka med henne om det. Samtidigt känns det som jag sviker mig själv som inte skällde ut henne.

Jag förstår vad du menar.
Du kan ju göra ett mellanting - nu i efterhand, när du lugnat dig, säga åt henne lugnt och stilla att hon aldrig får gå in i din lägenhet utan att fråga om lov.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade: Tror du att hon gjorde det för att göra dig illa? Att en del av henne gillade att gå in där och rota runt just på grund av att hon visste att du ogillade det? I så fall är det en jättebra idé att bli bat shit crazy förbannad. Hade jag också blivit.
Om hon inte gjorde det kan det nog vara destruktivt att bli för arg. Om ilskan skenar kanske man bör känna efter om det inte är fler saker som ligger och pyr.

Tror absolut inte att hon vill mig illa. Men samtidigt är hon min mor och vet hur jag fungerar. Jag har ett rätt konstigt sätt när det gäller bostad, jag gillar inte att ta hem folk till mig själv, för gillar inte helt enkelt inte att ha folk hemma hos mig. Jag gillade inte ens att vara sambo.
När jag var yngre rotade hon genom hela mitt rum för att hon trodde att jag dolde något utan att hitta något, men det är bara sådan jag är. Trots att hon inte gjorde det för att göra mig arg, borde hon förstått att det skulle göra mig arg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Då jag bodde i samma stad som mamma och ville ha min extranyckel i säkert förvar så lät jag henne ha den. Min ena bror använda nyckeln när han ville hem till mig fast jag inte var hemma. Inte alltid man ville ha dem hos mig men då sa jag det till dem. 

Även om jag kan förstå att man vill ha en trygg borg så känns det, i mina ögon, konstigt att man blir arg. Särskilt om man inte har något att dölja. 

Meeeeeen: om folk rotar igenom överallt så skulle även jag reagera. Brorsan rotade i mina grejer när jag bodde hemma och det gillade jag inte alls. Tror även att han gjorde det i min lägenhet en gång och då fick han skäll :))))


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Självklart har du rätt att bli arg, man kan inte bara gå in i folks hus hursomhelst. 

Du hade väl inget att dölja, eller? Oskyldig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jobbigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco: Då jag bodde i samma stad som mamma och ville ha min extranyckel i säkert förvar så lät jag henne ha den. Min ena bror använda nyckeln när han ville hem till mig fast jag inte var hemma. Inte alltid man ville ha dem hos mig men då sa jag det till dem.

Jag vill också ha min extranyckel i säkert förvar, det vill säga hemma hos mig själv där jag tycker att den är trygg. Skulle jag slarva bort mina nycklar har min hyresvärd extra.
Om min bror inte haft en egen "fristad" hade jag låtit honom vara hos mig, men eftersom han har ett bra och ordnat liv förstår jag inte varför han skulle ränna hemma hos mig utan att jag visste om det. Samma gäller resterande familj.

Sen hade det kanske varit en annan sak om hon gått in och satt sig på soffan och kollat på tv en stund, men nu har hon letat bland mina saker. Samt att eftersom mitt hem är MITT har jag dagbok och liknande framme när jag vet att ingen ska komma, och allt sådant har legat framme, och tror inte min mamma skulle backa för att snoka. "Jag vill dig bara väl så därför läste jag din dagbok" skulle inte förvåna mig ett skit.

Människor runt omkring mig har förbrukat mitt förtroende att öppna upp mitt hem. Jag har till exempel fått min dagbok läst av en gammal pojkvän, jag har haft en tjejkompis som haft sex i min säng utan att jag vetat om det för att hon haft nyckel. Min mamma har läst genom mina smsa och rotat genom mitt hem förut. 


   
SvaraCitera