Aviseringar
Rensa alla

Jag är störd i huvudet


Ämnesstartare

Så fort tjejer visar ett genuint intresse för mig så blir de ointressanta i mina ögon. Då hittar jag genast en massa fel på dem och tänker att de kanske inte var så värst bra, trots allt. Varför blir det alltid så här? Känner någon igen sig? Finns det något jag kan göra för att motverka det här och inte sabba för mig själv, jämt och ständigt? Hjälp. 🙁


   
Citera
Ämnesetiketter

var precis sådan förut

i mitt fall tror jag att det berodde på att jag var rädd för att släppa andra människor nära


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

i mitt fall tror jag att det berodde på att jag var rädd för att släppa andra människor nära

Mjo, det kan ligga någonting i det. Har själv funderat på den saken.


   
SvaraCitera

Brukar leta fel på mig själv i stället och be personen söka upp nå'n "bättre". [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mow Skwoz:

Brukar leta fel på mig själv i stället och be personen söka upp nå'n "bättre". [party]

Sån är jag i början, innan jag är säker på om de gillar mig eller inte. Även det är ju ett utmärkt sätt att sabba för sig själv på.


   
SvaraCitera

haha känner igen det där, har hänt mej ett antal gånger[party]
vetifan varför, jag känner mej blind


   
SvaraCitera

ja störd är precis vad du är sluta genast upp, du förstr inte hur bra du har det


   
SvaraCitera

Jag är tvärtom, blir mer intresserad ju mer intresse den andra visar. Om jag finner den attraktiv och den inte är dum i huvudet alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ryck upp dig ffs...


   
SvaraCitera

Jag har alltid varit precis likadan och jag tror, precis som ni skrev tidigare, att det handlar om att man är rädd att släppa folk inpå livet.. För min del handlar det om att jag har väldigt svårt att lita på folk.

Men jag bestämde mig helt enkelt bara för att försöka, ge en av killarna en chans.. Jag tänkte att jag iaf kunde träffa honom ett par gånger innan jag vände ryggen åt honom.. bara för att se hur det kändes. Han hade inte mycket som jag gillade och jag va otroligt kluven i början och säker på att allt va helt fel. Men jag hittade nya bra saker hos honom efter varje träff, jag hittade saker jag gillade. Det gick faktiskt bra och jag lärde känna honom, det blev så mycket lättare plötsligt. Det hade inte behövt bli nåt, det handlade bara om att våga satsa och bevisa för mig själv att jag hade fel. Man har ju faktiskt inte något att förlora.


   
SvaraCitera

hikikomori:

Hjälp. 🙁

Du verkar ha fått bra tips, använd dem till din fördel [smile]


   
SvaraCitera

hikikomori:

Då hittar jag genast en massa fel på dem och tänker att de kanske inte var så värst br

Du är rädd.

Fungerar likadant, välkommen till klubben.


   
SvaraCitera