Aviseringar
Rensa alla

Jag är sverigedemokrat - frågor?


Ämnesstartare

Joachim:
Hur ser du på att SD Kungsbacka röstade ja till att ta emot sk "ensamkommande flyktingbarn"? Borde inte dessa massinvandringsförespråkare uteslutas med tanke på att SD verkar vara så förtjusta i uteslutningar.

SD är ju för en viss nivå av invandring, någonstans ska ju dessa ta vägen. Är det så att Kungsbacka inte har samma problem med integration och segregation som andra kommuner är väl det ett väldigt bra alternativ. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sägmig Mentality:
hur ser SD på FRA och övervakning av internet?

SD är för FRA men mot IPRED. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
SD är ju för en viss nivå av invandring, någonstans ska ju dessa ta vägen. Är det så att Kungsbacka inte har samma problem med integration och segregation som andra kommuner är väl det ett väldigt bra alternativ. 

Nu rörde det sig om 100 st och som vi alla vet så följer anhöriginvandring på asylinvandring. Kungsbacka kommun har redan 4747 utrikesfödda personer enligt statistik från 2010. Hittade ingen nyare, men det är rimligt att anta att siffran har ökat väsentligt sedan dess. Ni utesluter personer som anses för nationalistiska, men fjäskar samtidigt för svenskhatande medier som Expo och Aftonbladet och tar in multikultiförespråkare i partiet. Tycker du det är rimligt att ett parti som påstår sig vara emot massinvandring har massinvandringsförespråkare i partiet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jimmie Åkesson hyllar våldsbejakande vänsterextremister när det är någon annan än han själv som råkar ut för dem.

https://www.realisten.se/2014/05/04/jimmie-akesson-hyllar-vansterextrema-yrkesdemonstranter/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Joachim: Tycker du det är rimligt att ett parti som påstår sig vara emot massinvandring har massinvandringsförespråkare i partiet?

Att vilja ta emot 100 personer till en kommun gör en inte till "massinvandringsförespråkare". Jag tycker att det är rimligt att det finns lokala sverigedemokrater som är villiga att ta emot ett fåtal invandrare till sin kommun, med tanke på att partiet förespråkar viss invandring. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Joachim: Jimmie Åkesson hyllar våldsbejakande vänsterextremister när det är någon annan än han själv som råkar ut för dem.

https://www.realisten.se/2014/05/04/jimmie-akesson-hyllar-vansterextrema-yrkesdemonstranter/

Nej. Citatet artikeln bygger på, som förövrigt kommer från nazistiska realister, är:

"– Det är bra om man sluter upp mot ett nazistiskt parti, det borde alla demokratiska krafter göra. Det är bra om det finns ett engagemang i politiken. Det borde det göra fler gånger än bara när extremister, som nazister, dyker upp."

Han nämner inget som helst stöd för vänsterextrema grupper utan beskriver bara att det är positivt att man demonstrerar på nazister, en uppfattning jag delar till 100%. 


   
SvaraCitera

Fyfan vad vidrig du är Niklas. Skäms över att rösta på samma parti som dig.


   
SvaraCitera

Fan vad du är PK Niklas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:
Fan vad du är PK Niklas.

Ja, dem säger det.  Det är det som är konsekvensen av SDs nolltolerans, uteslutningar och anti-rasism. Politiskt korrekta invandringskritiker som jag ansluter sig till partiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slår vad om att Niklas skulle fortsätta stödja SD även om de blev för fri invandring.


   
SvaraCitera

NiklasW: Ja, dem säger det. Det är det som är konsekvensen av SDs nolltolerans, uteslutningar och anti-rasism. Politiskt korrekta invandringskritiker som jag ansluter sig till partiet.

Du tycker det är okej att förstöra SvPs demonstrationer men inte SD's ? Det är okej att förstöra för dom bara för att du inte sympatiserar med dom? Du är lika jävla IQ-befriad som vänstern.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Du tycker det är okej att förstöra SvPs demonstrationer men inte SD's ? Det är okej att förstöra för dom bara för att du inte sympatiserar med dom? Du är lika jävla IQ-befriad som vänstern.

Jag tycker alltid det är okej att demonstrera för det man tror på och att det är extra bra när vanligt folk tar avstånd från extremism, vare sig det handlar om vänsterextremism eller högerextremism, vilket då var fallet här. Jag själv är dock ändå av uppfattningen att nedtystande aldrig är vägen att gå utan att samtal, argumentation och debatt alltid gynnar demokratin. 

Jag tycker det är bra att vanligt folk står upp mot extremism. Jag tycker inte att man ska tysta ned åsikter, vare sig de är invandringskritiska, liberala, nazistiska eller vänsterextremistiska.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Agahnim:
Slår vad om att Niklas skulle fortsätta stödja SD även om de blev för fri invandring.

Som tur är kommer vi nog aldrig få reda på det svaret. 


   
SvaraCitera

Zodd:
Det är ironiskt hur ni SD:are säger er förespråka demokrati och samtidigt att man inte borde få ha vissa åsikter och värderingar.

Att ha en värdering som går emot mänskliga lagar eller som förtrycker en folkgrupp är fel.


   
SvaraCitera

NiklasW:
Att vilja ta emot 100 personer till en kommun gör en inte till "massinvandringsförespråkare". Jag tycker att det är rimligt att det finns lokala sverigedemokrater som är villiga att ta emot ett fåtal invandrare till sin kommun, med tanke på att partiet förespråkar viss invandring. 

Det är väg viktigt, annars uppstår det väl segregation i samhället?


   
SvaraCitera