Aviseringar
Rensa alla

Jag är svinrädd för vatten


Ämnesstartare

Detta är en fobi som jag har haft sen jag var 5,6 år. 
Jag älskar vatten, jag kan simma runt och ha kul i flera timmar on my own, bara det är i en bassäng eller pool. Havet och sjöar är jag livrädd för, särskilt havet. 
Om jag är i ett hav själv så känns det som om att någon ska attackera mig under ytan, jag är ohört rädd för sjögräs. Gud, jag hör själv hur töntigt det låter. Jag är 15 bast och rädd för sjögräs och hav där man inte ser botten.
Men det är så sjukt jobbigt, helt seriöst. När vi är på semester kan jag inte bada själv. Den måste vara någon annan i vattnet. Det kan vara en okänd bara det inte är jag som är längst ut i havet. Kom nu även på att jag aldrig vågar bada i pool:ar där en del av poolen är i skuggan. Usch, denna fobi vill jag genast ha bort. Jag får helt seriöst panik och kan börja gråta.. för ett litet sjögräs. 
Snart är det sommar, åh vad jag längtar -.-


   
Citera

Det är sunt. Man vet aldrig när en vithaj eller krokodil kommer.


   
SvaraCitera

who isn't?


   
SvaraCitera
Kudhos

Det är en vanlig fobi


   
SvaraCitera

Då är du ju inte rädd för vatten. Men som sagt så är det en vanlig rädsla. Men prata med någon professionell om detta. 


   
SvaraCitera

Det ända sättet att bli av med sina rädslor är att utsätta sig för dem. Jag är snart 15 och är livrädd för att åka hiss. Men varje gång jag åker så känns det lite bättre....


   
SvaraCitera

Har världens fobi för sjögräs men jag är inte rädd för vatten för det.. xD


   
SvaraCitera

Då ska du absolut inte bada i Källa i Öland..
Oftas är der sjögräs, alger och tång cirka 4-6 meter ut i vattnet sedan finns det en litet område man kan bada i :p

+ så är det ju hav.


   
SvaraCitera

Har samma problem. Är jätterädd för att någon haj ska äta upp mig när Jag inte ser bottnen inframförsllt hav men även sjö


   
SvaraCitera