Aviseringar
Rensa alla

Jag är tillbaka


Ämnesstartare

Bööööörg:

man kan vara outbildad fast man kan läsa och har möjlighet att gå i skola. försök inte att lära mig om vad det innebär att bo i fattiga områden i 3dje världen om du inte själv har vuxit upp där

Det är det ingen som påstått, om du läser igen.
Men lol, det krävs verkligen inte att man har vuxit upp i en kartong i Somalia för att veta att folk utan resurser inte har någon chans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det är det ingen som påstått, om du läser igen.
Men lol, det krävs verkligen inte att man har vuxit upp i en kartong i Somalia för att veta att folk utan resurser inte har någon chans.

ok "lol"

1. alla bor inte i en kartong i somalien
2. fast man är fattig kan man ha "någon chans"
3. fast man är fattig kan man ha gått i grundskola och lärt sig att läsa och skriva
4. fast man är fattig kan man ha tillgång till dator
5. man kan ha nytta av internet utan att att gå en internetbaserad utbildning
6. alla har förstås inte dessa möjligheter, men det hälper väldigt många. 

Kenya is riding a social media wave - it has the second largest number of Twitter users in Africa.
And while it is already popular in the cities, the social media network is expanding beyond, now helping to make connections much further afield.

In some towns, like Lanet, where police official Francis Kariuki uses the social media tool to alert the 28,000 locals about goings-on, it is quickly becoming a lifeline.
Al Jazeera's Catherine Soi reports from Lanet in western Kenya.

förstår inte alls varför du vill förneka att internet ger fattiga människor fler möjligheter.  fler möjligheter --> mer upplyst ---> bättre för miljön

Även indianer i sydamerika har använt sig av internet för att nå omvärlden och således kunnat få hjälp i kampen mot olika bolag (olja osv)


   
SvaraCitera

heja internet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:

ok "lol"

1. alla bor inte i en kartong i somalien
2. fast man är fattig kan man ha "någon chans"
3. fast man är fattig kan man ha gått i grundskola och lärt sig att läsa och skriva
4. fast man är fattig kan man ha tillgång till dator
5. man kan ha nytta av internet utan att att gå en internetbaserad utbildning
6. alla har förstås inte dessa möjligheter, men det hälper väldigt många. 

Kenya is riding a social media wave - it has the second largest number of Twitter users in Africa.
And while it is already popular in the cities, the social media network is expanding beyond, now helping to make connections much further afield.

In some towns, like Lanet, where police official Francis Kariuki uses the social media tool to alert the 28,000 locals about goings-on, it is quickly becoming a lifeline.
Al Jazeera's Catherine Soi reports from Lanet in western Kenya.

förstår inte alls varför du vill förneka att internet hjälper fattiga människor att lära sig saker. ju mer upplysta folk blir desto bättre för miljön

Läs tråden igen, plz. För att kunna ta del av en internetbaserad utblidning måste du kunna läsa, vilket alla inte har fått möjlighet att lära sig - speciellt inte flickor.
Växer man upp i misär utan möjlighet till utbilding har man en väldigt väldigt liten chans att ta sig ur den situationen utan ordentlig hjälp.

Det är ingen som sagt att internet inte gör nytta för dessa människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förväntar mig ett ordentligt motargument eller ett "okej jag erkänner jag hade fel och du har rätt"

inte en jävla one-liner som vanligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Läs tråden igen, plz. För att kunna ta del av en internetbaserad utblidning måste du kunna läsa, vilket alla inte har fått möjlighet att lära sig - speciellt inte flickor.
Växer man upp i misär utan möjlighet till utbilding har man en väldigt väldigt liten chans att ta sig ur den situationen utan ordentlig hjälp.

Det är ingen som sagt att internet inte gör nytta för dessa människor.

ja jag har läst tråden? har inga åsikter om vad amsi skrev men du har skrivit att internet inte kan hjälpa att rädda världen? Ofc internet är ingen magisk grej som poff kan rädda världen men den kan helt klart användas som ett väldigt effektivt verktyg. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:

ja jag har läst tråden? har inga åsikter om vad amsi skrev men du har skrivit att internet inte kan hjälpa att rädda världen? Ofc internet är ingen magisk grej som poff kan rädda världen men den kan helt klart användas som ett väldigt effektivt verktyg. 

vad har amsi med detta att göra?
jag tänker ur ett miljöperspektiv och där  har jag svårt att se hur mer internetapparater kan vara till nytta.
återigen så har ingen sagt att internet inte kan vara folk till gagn, bara att det krävs förkunskaper för att kunna använda sig av internet om det ska användas som ett utbildningsmaterial.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: vad har amsi med detta att göra?

du skrev läs tråden igen trodde du menade det amsi skrivit? finns inte så mycket annat att läsa direkt då det enda som skrivits är att du inte fattar hur det skulle kunna funka. 

isola: jag tänker ur ett miljöperspektiv och där  har jag svårt att se hur mer internetapparater kan vara till nytta.

t.ex såhär?

Bööööörg: Även indianer i sydamerika har använt sig av internet för att nå omvärlden och således kunnat få hjälp i kampen mot olika bolag (olja osv)

isola: återigen så har ingen sagt att internet inte kan vara folk till gagn, bara att det krävs förkunskaper för att kunna använda sig av internet om det ska användas som ett utbildningsmaterial.

tror du att alla fattiga är analfabeter? visst en stor del av dem är det i vissa länder, men förkunskaperna finns också bland en väldigt stor del av dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: de måste fortfarande tillverkas. sedan kan man ju inte trycka ut livsmedel.

Jo det kan man ....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

vad har amsi med detta att göra?
jag tänker ur ett miljöperspektiv och där  har jag svårt att se hur mer internetapparater kan vara till nytta.
återigen så har ingen sagt att internet inte kan vara folk till gagn, bara att det krävs förkunskaper för att kunna använda sig av internet om det ska användas som ett utbildningsmaterial.

vad menar du? tror du inte att fattiga människor kan inhämta och utbyta kunskap? tror du att all inlärning måste ske didaktiskt? om det är så, vad är problemet? ser inte ett enda argument. typ fattiga människor är fattiga? no shit. internet är ett mer dynamiskt, interaktivt och icke-hierarkiskt sätt att tillägna sig kunskaper. enbart bra.

internetapparater blir billigare hela tiden. resursåtgången där är ett ickeproblem jämfört med vad alternativen kostar. 

du menar, i korta drag, att internet inte kan förbättra vårt slöseri och jämna ut orättvisor eftersom det inte kostar 0 resurser och inte kan åtgärda utbildningsbrist i en handvändning? tycker du att 1 och 1000000 är lika mkt för att båda är tal?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gtfo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vem e du


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv: du menar, i korta drag, att internet inte kan förbättra vårt slöseri och jämna ut orättvisor eftersom det inte kostar 0 resurser och inte kan åtgärda utbildningsbrist i en handvändning? tycker du att 1 och 1000000 är lika mkt för att båda är tal?

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:

vad menar du? tror du inte att fattiga människor kan inhämta och utbyta kunskap? tror du att all inlärning måste ske didaktiskt? om det är så, vad är problemet? ser inte ett enda argument. typ fattiga människor är fattiga? no shit. internet är ett mer dynamiskt, interaktivt och icke-hierarkiskt sätt att tillägna sig kunskaper. enbart bra.

internetapparater blir billigare hela tiden. resursåtgången där är ett ickeproblem jämfört med vad alternativen kostar. 

du menar, i korta drag, att internet inte kan förbättra vårt slöseri och jämna ut orättvisor eftersom det inte kostar 0 resurser och inte kan åtgärda utbildningsbrist i en handvändning? tycker du att 1 och 1000000 är lika mkt för att båda är tal?

Det kräver grundkunskaper inte alla har.

Och hur bra är det för miljön?

Varför skulle det?


   
SvaraCitera

mpt:hv:
gtfo

taskigt


   
SvaraCitera