Aviseringar
Rensa alla

Jag är trött på att leva så här


Ämnesstartare

Ensam, deprimerad, inga vänner förutom ett par tre människor jag umgås med i skolan ibland. Jag har en syster som jag umgås ganska mycket med, men jag har ändå aldrig känt mig mer ensam än nu. Och säg inte "det är bara att skaffa vänner". De flesta får det att låta så enkelt. Jag har nästan inget självförtroende alls och jag har i stort sett blivit utfryst i hela mitt liv.

Kan ni inte berätta om ni har varit ensamma/deprimerade och hur ni tog er ur det? Vad var anledningen till det (om ni vet?) och hur mådde ni, vad tänkte ni för tankar under den tiden? Vad gör ni i nuläget, hur mår ni?<3


   
Citera

skitliv:

Kan ni inte berätta om ni har varit ensamma/deprimerade och hur ni tog er ur det

Har aldrig varit fysiskt ensam eller deprimerad, men jag har inte mått särskilt bra under några år. Det enda som hjälpte var alkohol.

skitliv:

vad tänkte ni för tankar under den tiden? Vad gör ni i nuläget, hur mår ni

Jag tänker inte så mycket när jag mår dåligt, det blir bara värre. Bättre att koncentrera sig på något helt annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skitliv:

Kan ni inte berätta om ni har varit ensamma/deprimerade och hur ni tog er ur det?

jag har också vart ensam men sen fick ja bättre med vänner och då va livet lite roligare att leva.. anledningen till att jag fick det så var att jag hade börjat prata mer med folk som jag halvkände typ.. det kan vara svårt men det är en bra idé att börja med om man har det som dig.. typ klasskamrater lr
sånna personer du träffar men inte alls pratar med

Gryphon:

vad tänkte ni för tankar under den tiden? Vad gör ni i nuläget, hur mår ni

man tänker inte mkt utan man tycker bara synd om sig själv och fortsätter leva som man gör.. vissa folk isolerar sig men det är ingen bra idé. just idag så mår jag bra! jag har folk jag kan umgås med [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Försök att göra något roligt. Det inte inte bra att gräva ner sig i sina problem. Du har ju några vänner, umgås med dem och hitta på sånt ni gillar att göra. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vincenco:

typ klasskamrater lr
sånna personer du träffar men inte alls pratar med

som i skolan då..problemet är att jag gillar inte dom. det är ju dom som fryser ut mig.[sad]

Vincenco:

vissa folk isolerar sig men det är ingen bra idé

nej inge bra, men nästan det enda man känner för att göra. iaf när man är i min situation. jag kan inte bara umgås med en massa människor..

Sara Nilsson:

Du har ju några vänner

nej, mer såna jag hänger med bara för att inte drunkna för mkt i ensamheten. dom är inga vänner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skitliv:

nej, mer såna jag hänger med bara för att inte drunkna för mkt i ensamheten. dom är inga vänner.

Ursäkta? Inte konstigt att du blir utfryst med den inställningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Nilsson:

Ursäkta? Inte konstigt att du blir utfryst med den inställningen.

du kanske inte har hört om människor som umgås med andra bara för att de liksom inte har nåt annat att göra. du kanske aldrig har varit så ensam. tur för dig i såna fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns egentligen inget annat att göra än att ge sig fan på att snacka med folk tror jag... [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skitliv:

du kanske inte har hört om människor som umgås med andra bara för att de liksom inte har nåt annat att göra. du kanske aldrig har varit så ensam. tur för dig i såna fall.

I sådant fall är jag mycket nyfiken på vad felet är just dem du umgås med. Jag menar, det finns ingen som har vänner av andra skäl. Dina relationer blir vad du gör dem till. Det handlar om din inställning till "vänner" och absolut inte att du inte har några.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Det finns egentligen inget annat att göra än att ge sig fan på att snacka med folk tror jag...

Du har väl rätt

Sara Nilsson:

I sådant fall är jag mycket nyfiken på vad felet är just dem du umgås med. Jag menar, det finns ingen som har vänner av andra skäl. Dina relationer blir vad du gör dem till. Det handlar om din inställning till "vänner" och absolut inte att du inte har några.

Vad betyder vänner för dig? Jag tycker att det är en stor skilland mellan vänner och kompisar.
Tjejerna jag umgås med ljuger, har dåliga attityder till det mesta, så det blir inte direkt så att jag mår bra av att vara med dom. Men vi går i samma klass och det har blivit så att vi hänger på raster och mellan lektioner. Att prata med människor är inte samma sak som att de är ens vänner. De betyder inte ens att man VILL ha dom som vänner och umgås på fritiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skitliv:

Du har väl rätt

Liksom vad är värst? Vara helt ensam eller prata med folk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skitliv:

Vad betyder vänner för dig? Jag tycker att det är en stor skilland mellan vänner och kompisar.

Vänner är människor i min omgivning.

skitliv:

Tjejerna jag umgås med ljuger, har dåliga attityder till det mesta, så det blir inte direkt så att jag mår bra av att vara med dom. Men vi går i samma klass och det har blivit så att vi hänger på raster och mellan lektioner. Att prata med människor är inte samma sak som att de är ens vänner. De betyder inte ens att man VILL ha dom som vänner och umgås på fritiden.

Det var ju inte bra. Men inse att du aldrig hittar människor som på en gång har "bra attityder", dvs likadana som dina. De som kommer närmast det du vill kalla vänner är förmodligen de du fått dina erfarenheter tillsammans med. Svårt att tro kanske, men så är det. Jag tycker till exempel att du har dålig attityd. Och det beror helt enkelt på att vi upplevt helt olika saker. Kanske tycker tjejerna i din klass samma sak om dig som du om dem. Stör du dig på något de gör, så förklara för dem varför och hur de kan resonera för att vara bättre - du verkar ju veta det. Vill du inte ha dem som vänner så vill du inte ha någon.

skitliv:

Att prata med människor är inte samma sak som att de är ens vänner.

Skillnaden skulle vara?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Nilsson:

Jag tycker till exempel att du har dålig attityd

Det tycker jag också. och jag inser att jag skulle må mycket bättre om jag hade en positiv attytyd, men det är svårt när man i hela sitt liv har haft fett dåligt självförtroende. Då är det svårt att tänka bra om någonting överhuvudtaget.
Jag stör mig på dom som personer, och jag tror inte ens att jag vill prata med dom om såna saker. Jag vill inte gå in på en djupare vänskap med någon av dom.
Vad menar du med att jag inte vill ha någon annan? För det vill jag faktiskt. Man passar inte ihop med alla människor.

Jag är medveten om att man inte kan få chansen att lära känna människor man tycker man passar ihop med på en gång, man måste liksom umgås med andra först och knyta kontakter på andra håll. Men det är svårt som sagt, att vara med några som är så olika en själv. Jag känner mig väldigt annorlunda.

Sara Nilsson:

Skillnaden skulle vara?

Vänner är såna man kan prata med om sitt liv, sina känslor. Andra kan man ju prata med bara för att fråga vad klockan är. Typ ett exempel, men du förstår vad jag menar. Det är ju ganska uppenbart att man inte behöver vara vän med dom man snackar med?

fistforfight:

Liksom vad är värst? Vara helt ensam eller prata med folk?

Jag är hellre ensam än att prata med människor som jag inte har nåt gemensamt med. Jag är hellre ensam och försöker ta reda på vem jag själv är än att umgås med dom som fryser ut mig och skrattar åt mig hela tiden,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag sitter fortfarande hemma och väntar på "livet", hittills har det inte gått särskilt bra men det gäller att ligga i!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skitliv:

Jag är hellre ensam än att prata med människor som jag inte har nåt gemensamt med.

Kan du ju inte var helt säker på att du inte har förrens du snackar med dem ju...


   
SvaraCitera