Aviseringar
Rensa alla

jag är väl skyddad?


Ämnesstartare

jag blev plötsligt lite nojig och önskar mig att ni säger att allt är ok. helst om det faktiskt är ok[party]

såhär är det alltså: jag tog akutp-piller för tre veckor sen, fick nån vecka senare nån slags mens, som bara var i typ två dagar eller nått.
Sedan skulle jag börja med cerazette som jag då började med fredag morgon. för att vara skyddad direkt ska man visst börja på första mensdagen. men jag började ju somsagt på fredagmorgon, fast mensen började nog litegrann på torsdagen. och det var en sån där liten mens där med.
och om jag då rent hypotetiskt kanske hade sex i måndags, då var jag väl skyddad? eller?
för inget ägg skulle väl komma på den roliga idén att vilja kläckas när jag ätit så mycket roligt för att förhindra äggkläckning?[y]


   
Citera

Heltkonstig:

för inget ägg skulle väl komma på den roliga idén att vilja kläckas när jag ätit så mycket roligt för att förhindra äggkläckning?[y]

Är du en höna?


   
SvaraCitera

Hade du sex måndagen efter du började med p-piller eller efter? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erkowich:

Är du en höna?

kanske!

hallonsodan:

Hade du sex måndagen efter du började med p-piller eller efter? [confused]

började med p-piller på fredag morgon, sex nästföljande måndagkväll


   
SvaraCitera

Heltkonstig:

började med p-piller på fredag morgon, sex nästföljande måndagkväll

Då skall du vara skyddad!


   
SvaraCitera

Finns alltid en liten risk, med alla preventivmedel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack[y]
bara så att allt är helt ordentligt utrett, jag började med piller på fredagen, sen gick det en lördag och en söndag och på måndagen hade jag sex. allt är fortfarande kalas?
ja jag vill vara helt säker på att vi förstår varann haha


   
SvaraCitera

tar 7 dagar innan du är skyddad av p-pillerna, så på så sätt var du inte skyddad. men om du hade mens precis innan så bör det väl inte vara så stor risk


   
SvaraCitera

Heltkonstig:

såhär är det alltså: jag tog akutp-piller för tre veckor sen, fick nån vecka senare nån slags mens, som bara var i typ två dagar eller nått.

har för mig att det står i bruksanvisningen till akut p-pillrena att mensen kan bli typ så? läste du inte bruksanvisningen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fick pillret på ungdomsmottagningen, och jo jag fick veta att mensen kunde bli konstig så det är inget jag går och klurar över [smile]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera