Aviseringar
Rensa alla

Jag behöver extremsnabb hjälp.


Ämnesstartare

Min mamma åker till Chile idag och där ska hon stanna i 3 veckor.
(mina föräldrar är skilda så det blir tomt i mammas lägenhet nu)
- Perfekt! tänker jag för då kan jag har någon fest där.
Men hon förstod nog vad jag tänkte så nu måste jag lämna över min nyckel till min 23 åriga storasyster (som har egen lägenhet) tiden hon är borta , och då ska jag bo hos min pappa under tiden.
Men problemet är att jag har redan sagt till alla mina vänner att jag ska fest imorgon.
Och har någon något jävlit smart tips på hur jag ska komma in i lägenheten utan nyckel? eller hur jag ska undvika att ge henne nyckeln?
min fråga är:

Hur ska jag lösa detta? Hur ska jag komma in i min lägenhet imorgon om jag måste lämna min nyckel till min storasyster?

/Klara 16 år


   
Citera
Ämnesstartare

eller så accepterar du bara att du inte kan ha någon fest.


   
SvaraCitera

Muta din syster att ge dig nyckeln.
Ge din syster en annan nyckel.
Chilla och spela tv-spel istället för att festa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Muta din syster att ge dig nyckeln.
Ge din syster en annan nyckel.
Chilla och spela tv-spel istället för att festa.

Om hon tänker testa nyckeln då..

iosib:

eller så accepterar du bara att du inte kan ha någon fest.

Har du aldrig vart ungdom eller? eller så kanske du är det just nu men är för trött på livet för att ha det roligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

erini:

Har du aldrig vart ungdom eller? eller så kanske du är det just nu men är för trött på livet för att ha det roligt

jag erbjöd bara den enklaste lösningen.

men, alltså, ifall du frågar din syster snällt så borde hon ju låta dig använda lägenheten en kväll eller så.


   
SvaraCitera

erini:

Om hon tänker testa nyckeln då..

Varför skulle hon göra det? Dessutom kommer det vara hilarious att prata om när ni är äldre, om hon gör det.

erini:

ha det roligt

Miceparade:

Chilla och spela tv-spel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitt tips är att ej vara en bortskämd slyna som inte visar hänsyn till sin mor och istället acceptera att din mor ej vill ha fest i sitt hem medan hon är borta. Om du vill ha fest när du vill får du vänta tills du flyttar hemifrån. Om du vill gå på fest får du göra det i någon annans hem.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

bortskämd slyna

För helvete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

För helvete.

[mad][mad][mad][mad]


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

[mad][mad][mad][mad]

Take it outside.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

bortskämd slyna

Lite att ta i va? du vet såpass lite om mitt liv så tycker inte du ska gå in på hurdan jag är som person


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

erini:

Lite att ta i va? du vet såpass lite om mitt liv så tycker inte du ska gå in på hurdan jag är som person

Det var jag som skrev det, och jag menar inte att du är en sådan, men om du väljer fel beteende så blir du en 🙂


   
SvaraCitera

erini:

Lite att ta i va? du vet såpass lite om mitt liv så tycker inte du ska gå in på hurdan jag är som person

Sämst [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kopiera nyckeln?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skärp dig, det är din mors hem och alltså hon som bestämmer. [no-no]


   
SvaraCitera