Aviseringar
Rensa alla

Jag behöver hjälllpppp [MOD: Internetuppkoppling funkar inte]


24/7
 24/7
Ämnesstartare

Ok det är såhär: vi har internet i vårat hus liksom och så har vi en trådlös router(? tror jag) som vi kopplar in och så loggar vi in med vår studentinloggning sen för att få internet. Men nu lyser lampan som är för internet orange och det ska den inte göra och internet funkar inte och VAD SKA JAG GÖRA? Ledsen


   
Citera

har du startat om routern? Söt


   
SvaraCitera
Åtta

Det första du kan testa är att helt enkelt starta om din router. Det brukar finnas en strömknapp. Om inte, ryck ut strömmen i ett par sekunder.

Fungerar inte det, testa att logga in på routerns administrationspanel. Exakt hur du kommer åt den beror på vad du har för router. Googlar du på routerns modell finns det garanterat instruktioner. När du väl är inne kan du testa att be om en ny IP (exakt hur beror igen på vad du har för router, men igen, google). 

Skulle inte heller det fungera kan du testa att fabriksåterställa routern. Det finns oftast en liten, liten knapp inne i ett hål någonstans på routerns baksida. Håll in knappen i 30 sekunder så ska den sedan starta om sig och vara återställd till fabriksinställningar.

Skulle också det skita sig, ring din ISP.


   
SvaraCitera
24/7
 24/7
Ämnesstartare

Tydligen så funkar inte internet för min bästisgranne Muhammed heller. 🙁 Han sa att han skulle ringa någon och se vad felet var. HEJA MUHAMMED. 


   
SvaraCitera