Aviseringar
Rensa alla

Jag behöver hjälp.


Ämnesstartare

followthelights:

Det jag behöver är motivation och kunskap.

Du borde inte bry dig om att ens titta på din vikt/bmi.
För ärligt talat, vad hjälper det dig att veta? Bmi till att börja med är en värdlös siffra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

Varför inte det?

Skäms för att en tjockis som jag någonsin skulle kunnat ha ett sånt förhållande till mat...

aristoteles:

Du borde inte bry dig om att ens titta på din vikt/bmi.
För ärligt talat, vad hjälper det dig att veta? Bmi till att börja med är en värdlös siffra.

Jag vet, men jag sa mitt BMI för att man skulle kunna skaffa sig en ungefärlig uppfattning om hur överviktig jag är. Men jag ser ju på mig själv att jag är tjock. och det trivs jag inte med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

followthelights:

Jag vet, men jag sa mitt BMI för att man skulle kunna skaffa sig en ungefärlig uppfattning om hur överviktig jag är. Men jag ser ju på mig själv att jag är tjock. och det trivs jag inte med

Men som sagt bmi kan inte berätta om du är överviktig eller ej.
Det bästa är att fråga någon du verkligen litar på, och be denne vara helt ärlig, att se efter själv är inte alltid lätt. Men visst är meningen att man själv ska vara nöjd, men vissa blir aldrig det, även om de ser perfekt ut redan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Det bästa är att fråga någon du verkligen litar på, och be denne vara helt ärlig, att se efter själv är inte alltid lätt. Men visst är meningen att man själv ska vara nöjd, men vissa blir aldrig det, även om de ser perfekt ut redan.

Men jag vet redan, jag har ögon att se med och sen vet jag att jag väger för mycket i förhållande till min längd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

followthelights:

Men jag vet redan,

Ögon talar inte alltid sanning. Men men jag ska inte säga att du har fel heller, jag har inte en aning om hur du ser ut.


   
SvaraCitera

followthelights:

bli hälsosam, äta lagom och nyttigt..

Hitta en träningsform du trivs med också! Hitta något som du tycker är roligt för att lättare motivera dig att röra på dig.

Det är ganska svårt att börja, men när man väl kommer in i att bli hälsosam - börjar man tänka klarare och få in vanor i ens liv.

Tips -

1. Ät frukost som en kung, det du stoppar i dig till frukost försvinner ändå under dagen.

2. Ät lunch som en prins, för att fylla på kroppen med energi och orka resten av dagen.

3. Ät middag som en fattig och helst innan 20:00 då det stopp med mat för dagen.

4. Träna minst 2 gånger (helst 3ggr i ditt fall) i veckan i ca 1-3 timmar per gång. Tänk att du ska röra på hela kroppen för att bli av med energi. Glöm inte att äta nån frukt efter och dricka mkt vatten under hela dagen innan du tränar.

5. Skippa skräpmat och ät lagad mat på färska råvaror. Det är både billigare och hälsosammare. Skippa godis, ät frukt och annat med naturligt socker (i rimliga mängder såklart). Köp inte färdiglagade rätter, inte heller konserverad och/eller light- mat och produkter som innehåller förtjockningsmedel, konserveringsmedel, smarkförsärkare, mindre fett/socker eftersom det stoppas in andra ersättningsämnen. Dessa ämnen stör din omsättning i mat och din förbränning av energi i kroppen. Släng allt margarin och använd antingen olivolja eller matolja vid matlagning.

6. Sluta koncentrera dig på vikten/utseendet, utan nu är det mer viktigt om vad du äter, när du äter, hur mkt du äter och tänka på att du måste träna och röra på dig. Det handlar om att få in vanan i ditt liv - sedan kan man fundera vidare på med advancerad nivå.

7. Du ska inte utesluta saker, men du ska istället t.ex. tänka hur mkt du äter av någonting. Oftast är ögat mer hungrig och sen ska man lära sig att skilja på vad som är riktig hunger och vad som egentligem bara är sug efter mat.

Sålänge du börjar steget att bli hälosammare så följer ju vikten därefter ändå. Finns inga genvägar, det finns bara bra mat, mängdne mat och träning för att behålla sin vikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prova GI-metoden! Har funkat jättebra för min mamma och andra i min bekantskapskrets[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jourhavande:

länk borttagen

Den där äter hutlöst lite. Nä.


   
SvaraCitera

apanluktardiesel:

HAHA du är ju en megatjockis

jävligt moget


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera