Aviseringar
Rensa alla

Jag behöver hjälp


Alltså, BUP är ju till för psykiska problem? [shake]
Byt läkare och psykolog där och försök med nästa.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Det jag klagade på var att trots att jag, upprepade gånger, sökt hjälp sedan jag var TRETTON, inte har fått nån hjälp ännu.

Vad har du sökt för typ av hjälp? Har du inte fått någon hjälp alls!? [surprised]


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

S3ON:

Har du inte fått någon hjälp alls!?

Nix. Jag har gått hos BUP + alla skolhälsovårdare, skolkuratorer och läkare som kommit i min väg. Ingen har erbjudit hjälp, då jag inte har "rätt" vikt.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Så fort jag säger ett ord om matångest så byter min kurator samtalsämne.

ehm, byt kurator? :s
så ska dem inte hålla på.
jävla idioter


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Nix. Jag har gått hos BUP + alla skolhälsovårdare, skolkuratorer och läkare som kommit i min väg. Ingen har erbjudit hjälp, då jag inte har "rätt" vikt.

Förstår inte helt, du har gått hos dom men inte fått hjälp? Själva grejen med att "gå hos dom" är hjälpen i sig -- eller har det mest blivit en engångsgrej varje gång?


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

zackk:

Själva grejen med att "gå hos dom" är hjälpen i sig

Ja, men jag går dit först och främst för andra bekymmer. När jag nämner att jag har det svårt med maten så byter min kurator samtalsämne. Det är inte att få hjälp 🙂

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Crypto:

ehm, byt kurator? :s

Ja, jag borde egentligen göra det, men jag har låtit bli det av två viktiga anledningar. Det ena är att jag inte har tilldelats plats hos BUP för matproblem utan andra bekymmer såsom panikångest, och kuratorn jag träffar har jag en utmärkt personkemi med när man diskuterar andra saker.

För det andra är jag lite för rädd för att byta kurator. För om den kuratorn också skulle totalt ignorera min vädjan om hjälp så skulle jag tappa tilliten för psykiatrin helt och det får inte hända eftersom jag behöver deras hjälp för att komma ur den onda cirkeln av känslor gentemot mat.

Dilemma right? [sad]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Ingen har erbjudit hjälp, då jag inte har "rätt" vikt.

timeisrunningout:

jag är inte underviktig. Jag är, enligt BMI-skalan, normalviktig, precis i mitten.

Exakt vad för typ av hjälp förväntar du dig att få?


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

S3ON:

Exakt vad för typ av hjälp förväntar du dig att få?

Hur många gånger hade du tänkt fråga det? [smile]

timeisrunningout:

Jag söker hjälp som fungerar.

Ordentlig vård och möjligtvis samtal med en kompetent psykolog och/eller dietist som kan lära mig äta igen, som kan få bort alla jobbiga tankar ur huvudet.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Hur många gånger hade du tänkt fråga det?

Tills du svarar antar jag. [cute]


   
SvaraCitera

Jag har en asbra idé! Fast du kommer nog inte gilla den så jag vill inte säga[sad]


   
SvaraCitera

kebu12:

Jag har en asbra idé! Fast du kommer nog inte gilla den så jag vill inte säga

Om du sexar henne, så kanske hennes ångest försvinner! [blush]


   
SvaraCitera

S3ON:

Om du sexar henne, så kanske hennes ångest försvinner! [blush]

Smart där, nu har jag en idé som hon kommer gilla, också[wink]


   
SvaraCitera

S3ON:

Tills du svarar antar jag. [cute]

timeisrunningout:

Ordentlig vård och möjligtvis samtal med en kompetent psykolog och/eller dietist som kan lära mig äta igen, som kan få bort alla jobbiga tankar ur huvudet.

Sådär.


   
SvaraCitera

isola:

Sådär.

Tack!

timeisrunningout:

Ordentlig vård och möjligtvis samtal med en kompetent psykolog och/eller dietist som kan lära mig äta igen, som kan få bort alla jobbiga tankar ur huvudet.

Det är endast du själv som kan bestämma vilka tankar som skall vara i ditt huvud.

Du behöver slappna av!


   
SvaraCitera

S3ON:

Du behöver slappna av!

kebu12:

Ride the big one


   
SvaraCitera