Aviseringar
Rensa alla

Jag behöver hjälp att byta skola!


Ämnesstartare

Hej! Bor du i Stockholm/går i skola i stockholm? då kan du hjälpa mig välja/föreslå gymnasie att byta till.

Jag började på ett gymnasium jag inte alls är nöjd med. Alla i klassen är 200 poängs festarfjortisar som jag inte har nåt gemensamt med, och det är dålig sammanhållning i klassen, alla backstabbar varandra och snackar skit. Jag går natur natur.

Här är en beskrivning av mig:
Jag brinner för musik, kan spela piano, gitarr och sjunga lite. Jag lyssnar på allt möjligt, klassiskt, art rock, rock, melodic death metal, hardcore, nu metal, underground hip hop, och ofta är jag petig och föredrar underground musik mot mainstreamartister.

Jag är bra på svenska och engelska, mina lärare säger att de skulle ge mig MVG+ om de kunde i engelska för att jag skriver som om jag var född i England (jag skryter inte jag vill bara att ni ska förstå hur jag är) och jag får liknande omdömen i svenskan. Jag kan rita dugligt. Jag ogillar matte men får VG-MVG på proven utan att vara sig plugga eller räkna ordentligt på lektionerna.

Jag gick ut 9an med 280 poäng.

Jag är INTE tävlingsinriktad och jag gillar att vara social, men inte att kriga för status. Mina bästa vänner är esteter, musiker, och datornördar. Jag är inte så jätteförtjust i att festa.

Jag vill gå natur med musikinriktning med mycket fokus på musiken.

Vilken skola skulle passa mig?


   
Citera

St Görans gymnasium kanske, får den känslan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

St Görans gymnasium

Gick in och kollade men de hade inte natur 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men tack ändå!

(finns det nån "ändra inlägg"-knapp?)


   
SvaraCitera

Sök in till musikgymnasium


   
SvaraCitera

killen001:

Gick in och kollade men de hade inte natur 🙁

Är du sjuk, det är väl för fan det enda de har [tard]

killen001:

(finns det nån "ändra inlägg"-knapp?)

Tyck på krysset


   
SvaraCitera

Katedralskolan i uppsala har en bra naturlinje, när jag började på skolan fanns musikklasser där... Kan inte svära på att musik-biten fortfarande gäller, dock.

(nej, det är inte i sthlm, förlåt.)


   
SvaraCitera

killen001:

(finns det nån "ändra inlägg"-knapp?)

halvsynliga korset i botten av inlägget...
|
|
|
|
|
|
| Där typ om jag gissar rätt ;D
|
|
v


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

standby:

01: (finns det nån "ändra inlägg"-knapp?)
halvsynliga korset i botten av inlägget...
|
|
|
|
|
|
| Där typ om jag gissar rätt ;D
|
|
v

Sött[blush]


   
SvaraCitera

Sovande:

Sött

[rolleyes][cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Är du sjuk, det är väl för fan det enda de har [tard]

Haha jag hoppas att jag inte är sjuk iaf! gymnasium.se påstår att de ger dessa linjer:
Barn- och fritidsprogrammet (BF)
Estetiska programmet (ES)
Hotell- och restaurangprogrammet (HR)
Hantverksprogrammet (HV)
Omvårdnadsprogrammet (OP)
Samhällsvetenskapsprogrammet (SP)

standby:

halvsynliga korset i botten av inlägget...
|
|
|
|
|
|
| Där typ om jag gissar rätt ;D
|
|
v

tihi, tack så mkt! 😛 fast den låter mig inte trycka där 🙁 kanske måste vara medlem ett tag för att få ändra!


   
SvaraCitera

killen001:

Haha jag hoppas att jag inte är sjuk iaf! gymnasium.se påstår att de ger dessa linjer:

Men men, jag hade en kompis som gick där, och han sa att han gick natur, det kanske var st eriks då [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Sök in till musikgymnasium

Enligt wikipedia så har de över 100p kör, men är detta obligatoriskt? jag hatar att sjunga i kör typ 😛 jag är mer intresserad av instrumentalt arbete, piano, gitarr


   
SvaraCitera

killen001:

tihi, tack så mkt! 😛 fast den låter mig inte trycka där 🙁

Jo, det måste gå att trycka på korset iallafall, annars är det något som är fel (man kan prova i annan webbläsare och sånt). Man måste nämligen trycka där för att kunna anmäla inlägg, och för att kunna länka, också.


   
SvaraCitera
Tyrael

Ending Jon:

Tyck på krysset

Plus annars.


   
SvaraCitera