Aviseringar
Rensa alla

Jag behöver råd


Ämnesstartare

time:

Men alltså, nu förstår jag inte. Tyckte du menade att du ville gå till skolsköterskan först? Hur som helst, som blivande_japan skrev:
  
Det är jätteviktigt att du går och träffar en läkare så fort som möjligt även om du känner dig blyg eller osäker. Det är deras jobb, det är det de är till för! 

Då gör jag det!


   
SvaraCitera

Mrsbowie:

Jag har funderat på det och jag vill först ha lite förinformation. 

Lunginflammation --------> Läkare

Gogogogogogo (be om sjuts dit/ring ambulans, INGET spring)

Good luck! 


   
SvaraCitera

Mrsbowie:

Jag avviker från att träna hela tiden ( jag tränar aldrigkrz
   

läste ba att du orienterat igår


   
SvaraCitera

Ring 1177 och prata med dom. Det är råd om vård dygnet runt. Dom är skitbra. 


   
SvaraCitera

Skulle jag få betalt för varje gång jag tipsar om 1177 skulle jag bergis vara miljonär nu. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Lunginflammation --------> Läkare

Gogogogogogo (be om sjuts dit/ring ambulans, INGET spring)

Good luck! 

Vår vårdcentral är stängd nu. Jag går imorgon då jag har mentorstid. Jag kommer inte springa!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:
Ring 1177 och prata med dom. Det är råd om vård dygnet runt. Dom är skitbra. 

Jag är inte så bra på att uttrycka mig via telefon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:

De sätter en grej (typ en pinne med en bommulstuss) vid halsgommen sen tar de ut den  och gör en grej så att dom kan se vilka bakterier det handlar om... resultatet får du nästa dag

Ska jag fråga om att träffa en sjuksköterska eller?


   
SvaraCitera

Mrsbowie:

Ska jag fråga om att träffa en sjuksköterska eller?

Gå till receptionen och berätta om halsen så fixar de resten.  Eller så kan du kolla upp din kommuns vårdcentrals nummer och ringa dem och säg att du har ont i halsen och vill träffa en läkare 


   
SvaraCitera

Mrsbowie:

Vår vårdcentral är stängd nu. Jag går imorgon då jag har mentorstid. Jag kommer inte springa!

Finns det ingen akutmottagning i närheten? Kör ambulansen dig till vårdcentralen eller? Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Finns det ingen akutmottagning i närheten? Kör ambulansen dig till vårdcentralen eller? Galen

Nej, min vårdcentral ligger jättenära mig men jag tänkte gå då den öppnar imorgon.

Bööööörg:

Gå till receptionen och berätta om halsen så fixar de resten.  Eller så kan du kolla upp din kommuns vårdcentrals nummer och ringa dem och säg att du har ont i halsen och vill träffa en läkare 

Vi får se hur det blir! Jag uppdaterar imorgon.


   
SvaraCitera

Mrsbowie: Nej, min vårdcentral ligger jättenära mig men jag tänkte gå då den öppnar imorgon.

Ditt val. Jag hade nog åkt till akutmottagningen i ditt fall.  


   
SvaraCitera

Var en här i byn som tränade medans han var förkyld för ett par år sedan, kände inte honom men folk snackar, han vaknade aldrig mer igen efter att ha gått och lagt sig för kvällen. 

Skriver inte detta för att skrämma upp dig. 


   
SvaraCitera

Mrsbowie:

Jag är inte så bra på att uttrycka mig via telefon.

Läs upp det du skrev i första inlägget?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Läs upp det du skrev i första inlägget?

Det jag menar är att jag skulle helst vilja se den personen jag talar med.


   
SvaraCitera