Aviseringar
Rensa alla

Jag behöver verkligen er hjälp, vet inte om hon är intresserad eller inte


Ämnesstartare

Det är så här, jag har börjat blivit intresserad av en tjej i klassen. Och jag vet inte om hon är intresserad tillbaka. Hon har ett antal gånger gett blickar genom hela klassrummet till mig och hållt fast blicken i 3-4 sekunder när jag tittar tillbaka. Hon ger mig också korta blickar då och då varje dag.

Hon brukar också ganska ofta slingra med håret och blir ganska tyst av sig när hon är i min närheten av mig. Vi pratar inte så mycket med varandra mer än att fråga när nästa lektion är osv.

Hon skriver inte så ofta på fb, men hon har väll någon gång skrivit till mig. Jag har dock aldrig börjat skrivit till henne då jag är rädd för vad hon ska tycka om mig, alltså att hon ser mig som en stalker om hon inte är intresserad.

Jag vill heller inte göra bort mig för då kommer det ju inte bli så roligt att gå till skolan resten av skoltiden.

Så vad ska jag göra? Är de här blickarna ett tecken på intresse? Är det värt ett försök?

Behöver all hjälp jag kan få! så skriv på [smile]


   
Citera

men prata med henne bara.
man ska alltid försöka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

men prata med henne bara.man ska alltid försöka.

Tack för snabbt svar! Jag ska försöka prata med henne så mycket som möjligt, det är dock inte alltid så lätt.. [sad]


   
SvaraCitera

Jag sitter i samma situation som dig ungefär, men säger som föregående person. Prata med henne och se var de leder! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snowiiiiiiiiiiee:

Jag sitter i samma situation som dig ungefär, men säger som föregående person. Prata med henne och se var de leder!

Ja det fattar jag nu 🙂 Frågan var om hon var intresserad, det är de jag helst skulle vilja veta.


   
SvaraCitera

Jag är ledsen, men de legitimerade tankeläsarna har försvunnit härifrån.


   
SvaraCitera

Jaa, jag tror faktiskt att hon är intresserad av dig! För jag va i samma situation som du för ungefär en månad sedan men jag tog bara mord och frågade om han va intresserad eller ej!! Om hon tittar på dig 3-4 s så tror jag att hon är intresserad!!!! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bäst!:

Jaa, jag tror faktiskt att hon är intresserad av dig! För jag va i samma situation som du för ungefär en månad sedan men jag tog bara mord och frågade om han va intresserad eller ej!! Om hon tittar på dig 3-4 s så tror jag att hon är intresserad!!!! 🙂

Låter bra! men problemet är att en kille i klassen skojar mycket och är med henne mycket på skolan, som förvisso skojar med alla tjejer och är med alla tjejer men för mig känns det ju som att det är hon han skojar med hela dagarna och ska "ragga" på.

Tror dock bara dem är kompisar men tror du hon skojar extra mycket med honom nu för att göra mig avundsjuk eller nått? Då hon oftast skojar extra mycket när jag är i närheten. Hon ger mig lixom dubbla signaler genom blickarna och allt men för att sedan börja skoja och vara med andra killar istället.

Och hon har vad jag vet aldrig haft en kille om det gör saken lite klarare 🙂


   
SvaraCitera

jag tycker om hon ger dig några singnaler så är hon väll intesserad av dig!! jag tycker du ska typ börja prata med hon och fråga om hon vill göra nånting efter skolan t e x gå på bio eller nått sånt!! då kan du passa på och se om hon är intresserad!!
om hon gör nånting av det här så är hon väldigt itresserad:
1)om hon tittar på dig länge så är hon intresserad!!
2) om hon försöker att vara rolig!!
3) om du ser henne typ villia prata med dig och inte hon vågar så är hon VÄLDIGT intresserad!!!
jag hoppas allting går bra! som det gick för mig! men ett bra tips börja typ smsa med henne!! och om du inser att hon gör nånting av dom altirnativerna så är det bara att fråga om hon är intresserad!!
och ja, jag tror faktiskt att hon vill göra dig svartsjuk när hon brukar vara med andra killar!![smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bäst!:

jag tycker om hon ger dig några singnaler så är hon väll intesserad av dig!! jag tycker du ska typ börja prata med hon och fråga om hon vill göra nånting efter skolan t e x gå på bio eller nått sånt!! då kan du passa på och se om hon är intresserad!!om hon gör nånting av det här så är hon väldigt itresserad:1)om hon tittar på dig länge så är hon intresserad!!2) om hon försöker att vara rolig!!3) om du ser henne typ villia prata med dig och inte hon vågar så är hon VÄLDIGT intresserad!!! jag hoppas allting går bra! som det gick för mig! men ett bra tips börja typ smsa med henne!! och om du inser att hon gör nånting av dom altirnativerna så är det bara att fråga om hon är intresserad!! och ja, jag tror faktiskt att hon vill göra dig svartsjuk när hon brukar vara med andra killar!!

Låter bra, 1 och 3:an stämmer ganska bra. Men hon kan visa dagar titta på mig mycket och vissa dagar inte många gånger alls mer än när man går förbi henne etc.

Har du någon aning om vad det kan bero på? 🙂


   
SvaraCitera

jag tror faktiskt att det kan bero på att hon är inte på bra humör dom dagarna hon inte tittar på dig!! men jag är VÄLDIGT säker på att hon är intresserad av dig för det är så att om hon gör 2 och 3:an så är hon intresserad!! men försök att titta på henne du och om hon möter din blick så le bara och om hon ler tillbaka så är hon skit intresserad!!

eller så kan du fråga om hon vill göra nånting efter skolan?? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bäst!:

jag tror faktiskt att det kan bero på att hon är inte på bra humör dom dagarna hon inte tittar på dig!! men jag är VÄLDIGT säker på att hon är intresserad av dig för det är så att om hon gör 2 och 3:an så är hon intresserad!! men försök att titta på henne du och om hon möter din blick så le bara och om hon ler tillbaka så är hon skit intresserad!!eller så kan du fråga om hon vill göra nånting efter skolan??

Fast hur ser man på henne om hon vill prata men inte vågar egentligen? Jag tror iaf hon vill det men har lixom ingen förklaring :):)


   
SvaraCitera

bäst! ger bäst svar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

bäst! ger bäst svar!

Haha ja hitills ja, har du något bra svar också eller? 🙂


   
SvaraCitera

WinterTime:

Haha ja hitills ja, har du något bra svar också eller? 🙂

Kan säga att regelbundna blickar alltid är ett säkert tecken. Oftast kollar man ju dock bort och kollar ofta men hon verkar ju vilja hålla kvar blicken i flera sekunder. Hon signalerar tydligt till dig.


   
SvaraCitera