Aviseringar
Rensa alla

Jag blir ALDRIG mätt!


Josefiniis:
Hejsan!Glad jag är 15 år och jag blir aldrig mätt. Jag känner inte den där mätt känslan, i går åt jag en hel pizza, kände inte att jag var hungrig men kände fortfarande att det var ett sug i magen. Jag äter inte jätte mycket kött, fisk osv när vi väl äter de. Kan det bero på de? att jag måste få i mig tillräckligt med  proteiner?

Tacksam för svar!Glad

Ät flera mål om dagen antar att du har högämnesomsättning. Började för mig när jag var kanske 13 då kände jag inte heller att jag var mätt men sket i den känslan o åt liksom inte skräp mat utan kanske havregrynsgröt? Jag är 15 i november och efter att ha 'tränat' magen att bli mätt eller hur man nu ska säga så har det blitt mycket bättre! 


   
SvaraCitera

var sådan innan


   
SvaraCitera

hade heller inte det i den åldern, jag åt som en häst pga växte


   
SvaraCitera

jag växte på bredden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lisa20088:

Ät flera mål om dagen antar att du har högämnesomsättning. Började för mig när jag var kanske 13 då kände jag inte heller att jag var mätt men sket i den känslan o åt liksom inte skräp mat utan kanske havregrynsgröt? Jag är 15 i november och efter att ha 'tränat' magen att bli mätt eller hur man nu ska säga så har det blitt mycket bättre! 

Är högämnesomsättning farligt?


   
SvaraCitera

Josefiniis:

Är högämnesomsättning farligt?

Nej det tror jag inte... Sök på det kan inte så mycket om det men skulle svara nej..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lisa20088:

Nej det tror jag inte... Sök på det kan inte så mycket om det men skulle svara nej..

sökte på de... man behandlas på något sätt typ.. 🙂


   
SvaraCitera

Josefiniis:

sökte på de... man behandlas på något sätt typ.. 🙂

nej, det är inte farligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

nej, det är inte farligt

Äter man medecin för de? asså blir man frisk?


   
SvaraCitera

Josefiniis:

sökte på de... man behandlas på något sätt typ.. 🙂

... Har aldrig haft problem med det... Mer än att jag har behövt äta som tusan..  


   
SvaraCitera

Josefiniis:

Äter man medecin för de? asså blir man frisk?

Nej... Asså är inte så extremt påläst om det men... Jag o många mer jag känner som har det har inga problem med det? Mer än att vi är ganska smala.


   
SvaraCitera

Josefiniis:

Äter man medecin för de? asså blir man frisk?

det är ingen sjukdom, man kan inte bli "frisk".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

det är ingen sjukdom, man kan inte bli "frisk".

Men läste att man kunde operera bort något i halsen..


   
SvaraCitera

Josefiniis:

Men läste att man kunde operera bort något i halsen..

var läste du det?


   
SvaraCitera

Du känner väl själv vad som är normalt mycket att äta och inte. Lär dig att gå efter ögonmått istället för magkänslan. 🙂


   
SvaraCitera