Aviseringar
Rensa alla

JAG BLIR GALEN!!!


Ämnesstartare

Okej, jag tänker bara säga d. Jag är så SJUKT fkn kär i min samhällskunskapslärare. När jag ser en bild på han eller hör hans röst blir jag helt lycklig och ser jag honom i skolan rusar det i hela kroppen. Jag är 14 (04) och fyller 15 13/7 och han är 25 fyller 26 17/9. Så det är typ 10 år emellan.  Vet att man inte får vara tsm med lärare enligt lag men om han inte hade varit min lärare hade jag fortfarande kunnat vara tsm med en 10 år äldre kille. Jag menar jag slutar grundskolan snart betyder d att jag kan dejta honom enligt lag?? Han är liksom PERFEKT på alla vis. Han är sjukt snygg och han och jag är väldigt lika i sättet. Han delar mina åsikter med viktiga frågor och som sagt han är helt enkelt perfekt. Vet inte vad jag ska göra, jag kommer bli sinnessjuk av att se han varje dag och inte kunna berätta för honom. Eller kan man d?? WAHH snälla hjälp mig förstå!


   
Citera
Ämnesetiketter

nej nej nej


   
SvaraCitera

nej du kan inte bli ihop med honom när du börjar gymnasium och sen skulle han nog inte vilja bli ihop med en  14 åring om det inte är så att det är något galet i huvudet på honom


   
SvaraCitera

Tindra2004:
Okej, jag tänker bara säga d. Jag är så SJUKT fkn kär i min samhällskunskapslärare. När jag ser en bild på han eller hör hans röst blir jag helt lycklig och ser jag honom i skolan rusar det i hela kroppen. Jag är 14 (04) och fyller 15 13/7 och han är 25 fyller 26 17/9. Så det är typ 10 år emellan.  Vet att man inte får vara tsm med lärare enligt lag men om han inte hade varit min lärare hade jag fortfarande kunnat vara tsm med en 10 år äldre kille. Jag menar jag slutar grundskolan snart betyder d att jag kan dejta honom enligt lag?? Han är liksom PERFEKT på alla vis. Han är sjukt snygg och han och jag är väldigt lika i sättet. Han delar mina åsikter med viktiga frågor och som sagt han är helt enkelt perfekt. Vet inte vad jag ska göra, jag kommer bli sinnessjuk av att se han varje dag och inte kunna berätta för honom. Eller kan man d?? WAHH snälla hjälp mig förstå!

Livet är kort. Fråga på.


   
SvaraCitera

Ignorera dina känslor


   
SvaraCitera
Maxxie

Du är 14, han är redan en vuxen och kanske har han en sambo eller en person han är kär i och kommer bli ihop med. En person som också är vuxen. Han har redan ett "riktigt" liv, du har inte börjat ditt ännu. Att bli ihop med en 10 år äldre person är enligt mig inte problemet; problemet är när en av dem fortfarande är en ung tonåring (och 14 är ju en ung ålder). Dessutom är jag inte säker på att han kan bli intresserad av en 14-åring. Det är inte normalt tycker jag att en 25-årig man kan bli intresserad av en 14-åring, för de har en olik synpunkt på världen och livet, och en vuxen kräver inte samma saker i ett kärleksförhållande än en 14-åring. Vad mer är är han din lärare. Alltså... glöm bara honom bort.


   
SvaraCitera

Wait, vadå emot lagen..? Vilken lag?


   
SvaraCitera

Typisk tonårstjej från en bok typ, lol. 

Det är bara att acceptera situationen och gå vdare i livet, vet att jag låter som en förälder eller något.


   
SvaraCitera

Tickstart:
Wait, vadå emot lagen..? Vilken lag?

Sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning. Om det nu ingår sexuella handlingar antar jag, osäker vad som sägs annars. 


   
SvaraCitera

Ni kan vara vänner


   
SvaraCitera

Berätta för honom, livet är för kort. Det värsta som kan hända är att han inte gillar dig tillbaka och så får du fortsätta vara hans elev vilket kan bli lite stelt, men han kommer säkert ha förståelse. Man kan inte välja vem man ska bli kär i. Så jag säger go for it! 


   
SvaraCitera

Alltså förlåt men jag tror iaf inte i dagsläget att han är intresserad av dig. Någon som är i hans ålder är inte intresserad av småflickor. Jag är själv 22år och jag är inte intresserad av ens 17åringar, eller ja det är väl på gränsen. Jag inser att jag vill ha mognare tjejer och knappast en tjej som precis gått ut grundskolan. Men när du gått ut grundskolan kan du alltid fråga honom men var beredd på att han mycket väl kan vara helt ointresserad av dig.


   
SvaraCitera
Zsasz

nicknick:

Sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning. Om det nu ingår sexuella handlingar antar jag, osäker vad som sägs annars. 

Det gäller bara om personen fortfarande är i beroendeställning till dem, trådskaparen pratade om efter hon slutat skolan där han jobbar och börjar gymnasiet.

Med det sagt, till trådskaparen;
Det är många som blir kära i lärare i skolan, det är en tonårsförälskelse, inget mer än så, du är faktiskt inte kär i personen i fråga då du knappt känner honom, kärlek tar tid, en "crush" är inte kärlek. Att han känns perfekt för att det är svårt att se felen när man är förälskad i någon, jag kan säga redan nu att det kommer till 99.99999% inte bli något av dina känslor för honom, men jag vet att det inte direkt tar bort känslorna, om du verkligen vill ha avslut på det så prata med honom, säg vad du känner men var beredd på att han med mycket hög sannolik kommer förklara att det inte finns något mellan er och att inget kommer hända, men du kommer i så fall iallafal veta det och inte behöver fundera på "tänk om jag"-scenarion.


   
SvaraCitera

Zsasz:

Det gäller bara om personen fortfarande är i beroendeställning till dem, trådskaparen pratade om efter hon slutat skolan där han jobbar och börjar gymnasiet.

Jadå. Jag svarade på det som Tickstart skrivit. 🙂 


   
SvaraCitera

Vänta 10 år och om du fortfarande vill ha honom och ni båda är tillgängliga är det bara go for it Tumme upp

Men tills dess, fokusera på din framtid 


   
SvaraCitera