Aviseringar
Rensa alla

Jag blir galen! Hjälp..


Ämnesstartare

Alltså jag vet inte hur jag ska berätta hur ja känner , eller hur min situation är!
Jag går i åttan, och det går jätte bra för mig i skolan, med vänner, kärlek osv.
Men innan typ.. en månad lämnade jag min bästavän, eller aa hon gjorde de typ.. vi skijldes isär i alla fall.

Vi är 6 i gruppen.. alla de här tjejerna älskar mig och så, och jag är typ ''populäääääär'' i klassen.. men men.
Efter att jag lämnade min bästa vän blir det nu ganska jobbigt.. för vi blev 5.
2 och 2 är de.. och så hänger jag med och det är kul att vara med alla..
har jätte många vänner , MEN det känns så jobbigt då jag sitter med vem som helst i klassrummet?
Alltså jag vill sitta med en av de, men det funkar inte? för varje en av de har sin närmaste vän ..
En av de ja hänger med mest tycker inte mycket om ''tjejen som blir hennes närmaste vän'' men hon kan bara inte lämna henne..

Jag vet inte vad ja ska göra , jag har aldrig i hela mitt liv varit i den här situationen..
Känns jobbigt :/

Jag vill veta bara hur jag kan få en av de där, hur kan ja locka typ en av de? de finns en av de 4 som jag tycker om mycket, och hon också, och hon brukar lämna hennes ''närmaste vän'' under rasterna och komma med mig vart än jag går, men i lektionen så sitter de tillsammans och så, Jag vet att de låter barnsligt, men jag är känslig när det gäller sånt!

Vad ska ja göra?... :/
mår typ.. dåligt..[sad]


   
Citera
Ämnesstartare

skulle tycka om att kunna sitta med vem som helst i ett klassrum


   
SvaraCitera

Du är ett barn, så det är okej att det är barnsligt [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hatar att sitta med vem som helst -.
vet inte om ja ska tro på min gamla bästa vän igen..
känner bara att hon är för mobbad.. asså hon e alltid deppig och får mig alltid att må dåligt.. :S


   
SvaraCitera

Kakaoxo:

alltså..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

skulle tycka om att kunna sitta med vem som helst i ett klassrum

De är nt så kul..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

skulle tycka om att kunna sitta med vem som helst i ett klassrum

De är nt så kul..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var vän med den som accepterar dig som du är.

Om det inte finns en sådan bli inte vän med någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barbienele:

Var vän med den som accepterar dig som du är.

Om det inte finns en sådan bli inte vän med någon.

Hon accepterar ju mig.. men kan inte lämna hennes andra vän från ingenstans, trots att hon bråkade med henne 2 gånger för min skull!
men ,, det funkar inte , hon måste liksom.. komma o säga förlåt igen :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zahraa:

Hon accepterar ju mig.. men kan inte lämna hennes andra vän från ingenstans, trots att hon bråkade med henne 2 gånger för min skull!
men ,, det funkar inte , hon måste liksom.. komma o säga förlåt igen :s

Om man har bråkat då är det inte från "ingenstans" ...

Att prata brukar funka, prata med känslor och vett så att alla ni förstår varandra och säg rakt ut vad man vill och kom till en slutsats hur ni ska göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zahraa:

Jag hatar att sitta med vem som helst -.
vet inte om ja ska tro på min gamla bästa vän igen..
känner bara att hon är för mobbad.. asså hon e alltid deppig och får mig alltid att må dåligt.. :S

Du borde ha stöttat din ex bästis istället för att tyckt att hon var mobbad osv .. det är vad vänner är till för .. att få en att må bra! Skulle inte mått bra om mina närmsta vänner skulle skitit i hur jag har mått osv :S


   
SvaraCitera

Skaffa en egen bänk att sitta ensam vid. Bli en loner. Inte en sådan där som alla ser ned på utan en häftig en. Sällskap är överskattat, det insåg jag när jag gick i åttan, det lär du inse snart också, bara du blir lite argare på människor runt dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Webbitch:

Inte en sådan där som alla ser ned på utan en häftig en.

Finns inga sådana.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

skulle tycka om att kunna sitta med vem som helst i ett klassrum

Det är lite jobbigt att "sitta med vem som helst" när man får intryck av att dom egentligen inte vill sitta med dig alls.


   
SvaraCitera