Aviseringar
Rensa alla

Jag blir manisk!


Ämnesstartare

Hej!

Ibland känner jag att jag blir helt manisk, alltså får mani på saker och ting..

Jag blir otroligt rastlös och har massa energi som jag måste göra av med.. Jag babblar och pratar massor, jättefort och kan liksom hoppa från ett ämne till ett annat.

Jag har vissa intressen som jag är lite insnöad på, tex träning, och om jag då missar en träning så blir jag jättebesviken.

Allt detta är ju tecken på hur man beter sig om man är i en manisk period när man är bipolär eller manodepressiv.. Grejen är då att jag typ aldrig känner mig nedstämd eller deprimerad, jag är mest bara manisk.. [confused]

Är det här normalt det? Eller är det nåt jag borde kolla upp?


   
Citera

Du kan ha bipolär I (finns I och II), för att få den diagnosen räcker det med att man har maniska perioder (dessa är ofta över en vecka eller längre) men depression är inte något som den diagnosen innefattar även om det är vanligt förekommande hos personer med bpI


   
SvaraCitera

hmm ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:

Du kan ha bipolär I (finns I och II), för att få den diagnosen räcker det med att man har maniska perioder (dessa är ofta över en vecka eller längre) men depression är inte något som den diagnosen innefattar även om det är vanligt förekommande hos personer med bpI

Okej.. Men det finns ju fler symtom som dock inte stämmer in.. Jag har ju liksom inte koncentrationssvårigheter, litet sömnbehov, orealistisk tilltro till min förmåga, och framförallt så förnekar jag ju inte att något är fel.. [confused]

Macktorsken:

hmm ja

Tack för ditt givande svar 🙂


   
SvaraCitera

Starlights:

Tack för ditt givande svar 🙂

Tackar. HOppas du har det bra med diina manier. [smile][smile][smile]


   
SvaraCitera

Starlights:

ag har ju liksom inte koncentrationssvårigheter, litet sömnbehov, orealistisk tilltro till min förmåga

Då är det inte mani det handlar om. Vet ej vad det är dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är bara allmänt jobbig då typ.. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Jobbigt är bra


   
SvaraCitera

du är inte bipolär och du har inte symtom på psykisk sjukdom.


   
SvaraCitera

ja det är jättenormalt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja men jag märker ju hur folk i min omgivning blir irriterade på mig när jag beter mig sådär. Och sen efteråt kommer jag ju alltid på att jag har varit sådär "manisk" och bara pratat, pratat, pratat, och är sådär jobbigt rastlös och energisk..


   
SvaraCitera

vet känslan dock har jag ADHD...


   
SvaraCitera