Aviseringar
Rensa alla

Jag blir så äckligt ARG!


Ämnesstartare

bunnyboy:

: sluta skada håret med t.ex. plattång.

Alltså, jag plattar aldrig håret vanligtvis, gör det bara nu för att det ser så hemskt ut.


   
SvaraCitera

bunnyboy:

du kanske inte får i dig det du behöver?

men då hade väll hela håret varit slitet, inte halva?

Silikondroppar är super [bigsmile]


   
SvaraCitera

Sover du med ena sidan av huvudet neråt jämt? Mot en skrovlig kudde?
Kanske?[shake]


   
SvaraCitera

Jag tycker att det låter snyggt.


   
SvaraCitera

LifeandDeath:

men då hade väll hela håret varit slitet, inte halva?

vet ej.

jag skulle hur som helst inte använda silikondroppar. köp ett silikonfritt schampo (eller ännu bättre, skippa schampot och tvätta med enbart silikonfritt balsam. massera en stund och det blir rent).
silikon lägger sig som en hinna runt hårstrået och hindrar det från att återfuktas. [n] det känns lent och fint med silikon, men det gör ingen som helst nytta.


   
SvaraCitera

Inte silikon! [cry]


   
SvaraCitera

Skaffa en såndär sidecut som var och varannan tjej syns med nu för tiden.


   
SvaraCitera
Exner

Tamburinmannen:

Skaffa en såndär sidecut som var och varannan tjej syns med nu för tiden.

Nej, finns ingen anledning att förstöra henne.


   
SvaraCitera

testa ha i kokosfett i hela håret. och låt det sitta i flera timmar. tvätta sedan med ett trevligt schampo från apoteket.

mvh lockig.se, bra sida för jobbigt hår


   
SvaraCitera

jättebra, råkade lura en stackars frisörelev med kokosinpackning så hon klippte bara hälften av vad som var "nödvändigt" dagen därpå. Hoppsan.


   
SvaraCitera

Sagitta:

Det vore trevligt. Har hittat en sida för oljeinpackning. Jag är lite rädd för att göra det och gå till skolan med ännu risigare hår så det får bli i helgen i så fall.

Gör inte egen oljeinpackning/ägg/whatever! Du måste ju sedan använda schampo för att få ur skiten som tar evigheter = förstör ditt hår!!!

Köp silkesdroppar (du behöver typ bara tre droppar för hela ditt hår för annars blir det fettigt, så flaskan håller läääääänge!) och det kommer ge exakt det resultat du vill ha - INTE risigt ÖVERHUVUDTAGET och det blir glansigt och fint... mjukt.

UNDERBAR UPPFINNING!!!! Även perfekt att ha när man inte orkar fixa håret då är det bara att lägga i så blir det snyggt... lockigt som platt.

[y]


   
SvaraCitera