Aviseringar
Rensa alla

Jag börjar ge upp mina tankar om direkt demokrati


Ämnesstartare

Ni andra människor är ju uppenbarligen alldeles för dumma i huvudet för ert eget bästa. Att ge er mer makt skulle ju vara direkt farligt för samhället. [shake]


   
Citera
Ämnesstartare

Käft! Din sionist [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[party]


   
SvaraCitera

nice [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra att du äntligen förstått det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Bra att du äntligen förstått det.

Dold text: Jag är inte seriöst

[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Direktdemokratins främsta svagheter är ju snarare att den är väldigt långsam, men att den samtidigt är väldigt känslig för folkets nycker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

Dold text:

Det är inte jag. Just det här är den främsta anledningen till att jag är emot direkt demokrati.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att direkt demokrati är en bra lösning om alla är med på det. [smile]


   
SvaraCitera

Majoriteten av det svenska folket är knäppisar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns ingen lösning, för någonting


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan ni sluta särskriva ordet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det problemet finns ju även i representativ demokrati, om än inte i samma utsträckning.

passaro:

Kan ni sluta särskriva ordet?

Båda sätten att skriva det på är rätt. Men "direkt demokrati" är vanligare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

z i n:

Båda sätten att skriva det på är rätt. Men "direkt demokrati" är vanligare.

Det ser ju fan efterblivet ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Direktdemokratins främsta svagheter är ju snarare att den är väldigt långsam, men att den samtidigt är väldigt känslig för folkets nycker.

Beror på, är det på liten skala (t.ex. arbetsgrupper på max 200 pers) blir det ju inte så långsamt. Men folkets nycket komemr ju alltid finnas, men det gäller ju även parlamentarism och diktatur. [rolleyes]

Nachac:

Det är inte jag. Just det här är den främsta anledningen till att jag är emot direkt demokrati.

Man kommer ju förutom den direkt demokratin ha ett helt annat samhälle än dagens så folks mentalitet kommer ju vara helt annorlunda från dagens samhälle.

Nuppineula:

Jag tycker att direkt demokrati är en bra lösning om alla är med på det. [smile]

[love]

passaro:

Kan ni sluta särskriva ordet?

Direkt demokrati ska väl särskrivas?

är väl bara direktdemokrat eller direktdemokratiskt land och liknande som inte ska? [crazy]

Direkt demokrati har alltid särskrivits i alla mina skolböcker och sånt iaf. :S


   
SvaraCitera