Aviseringar
Rensa alla

Jag börjar hata feminister eftersom dom hatar mig (en kille)


Ämnesstartare

Jo så jag hitta ett youtube klipp jag länkar det här:
https://m.youtube.com/watch?v=byQhV-_1GXs

och hon snackar om. Ögon bok och någon grupp som tycker att tjejer behandlas sämre i samhället och jag håller delvis med om det men tex i skolan blir tjejer bättre behandlade än killar för att dom är söta och inte lika stökiga och då undrar jag till alla feminister vad fuck har män gjort er? ” än är djur” fuck you Gudrun Schyman och femenistisk intiativ vad har män gjort? Män är anledningen till att ni finns tänk lite och håller med om att män inte ska våldta tjejer osv håller med till det 100% att vissa klagar på invandrare fattar jag inte det är feministerna som måste ut ur landet hjärndöda är feminister! 

Jag hatar feminister.
Mvh Linus


   
Citera
shuna

Det kanske inte är så klyftigt att du låter hela din syn på feminister bildas av något åldrat klipp med någon udda tant som kallar sig feminist?

LinusZZZ: vad har män gjort?

Typ 95+% av alla våldsdåd och sexualbrott i  världen. Blink


   
SvaraCitera

LinusZZZ: då undrar jag till alla feminister vad fuck har män gjort er?

våldtagit, drogat, misshandlat, lagstiftat bort grundläggande rättigheter, kontrollerat kvinnors sexualitet i alla tider, mördat, hotat etc etc

det stämmer bra att tjejer får fördelar i skolan pga att de är mindre stökiga, tjejer uppfostras ofta till att vara mer hänsynsfulla och lugna medan killar kommer undan med att vara stökiga. detta innebär dock inte att hela samhället är till tjejers fördel. klart det finns tjejer som det går jättebra för och killar som det går jättedåligt för, det innebär inte att det inte finns en strukturell orättvisa i hur könen behandlas.


   
SvaraCitera

Lugn. Hon i klippet är nog en av de mest radikala feministerna och representerar inte alla feminister, utan bara sig själv och tidningen i fråga. Många, säkert de flesta, feminister håller inte med henne. De flesta vill nog bara upplysa problem de upplever och ser i samhället, de förespråkar inte att män är djur eller något sådant. Feminism är en bred ideologi och rörelse med många olika inriktningar och åsikter. Vissa feminister är mer radikala, andra är inte. Tyvärr märks ju alltid de radikala av mest, dock. Bara för att man är feminist behöver man inte vara elak eller hjärndöd. Visst står vissa feminister för sämre saker, exempelvis hon i videon, men bara för det behöver man inte hata alla som kallar sig feminist. Såklart är det okej att inte vara feminist eller att inte hålla med feminism eller vissa inriktningar; det är förståeligt att man tycker så. Men hat är ett väldigt starkt ord.


   
SvaraCitera
OyottA

LinusZZZ:
Jo så jag hitta ett youtube klipp jag länkar det här:
https://m.youtube.com/watch?v=byQhV-_1GXs

och hon snackar om. Ögon bok och någon grupp som tycker att tjejer behandlas sämre i samhället och jag håller delvis med om det men tex i skolan blir tjejer bättre behandlade än killar för att dom är söta och inte lika stökiga och då undrar jag till alla feminister vad fuck har män gjort er? ” än är djur” fuck you Gudrun Schyman och femenistisk intiativ vad har män gjort? Män är anledningen till att ni finns tänk lite och håller med om att män inte ska våldta tjejer osv håller med till det 100% att vissa klagar på invandrare fattar jag inte det är feministerna som måste ut ur landet hjärndöda är feminister! 

Jag hatar feminister.
Mvh Linus

Jag kan hålla med dig till viss del men på samma sätt sol det är fel av feminister att säga att män är djur/idioter är det fel att kalla feminister idioter för att en av dom är en idiot


   
SvaraCitera

Så länge som man inte stöter på en feminist som hatar män bara för att de är män så tycker jag det är okej att vara feminist, bara de inte drar alla män över en kant för det är orättvist. Det finns både bra och dåliga män, precis som det finns bra och dåliga kvinnor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LinusZZZ: tjejer bättre behandlade än killar för att dom är söta

:3 mm

I allmänhet så ska du inte oroa dig, få tjejer är feminister, och ganska få av dem är i sin tur knäppa. De är oftast bara naiva.
Kort sagt, lägg inte din energi på saker som inte hjälper dig eller någon annan framåt i livet och som bara gör dig upprörd.


   
SvaraCitera
sies
 sies

Det finns olika typer av feminister. Tyvärr är de som hörs de som är idioter som får alla andra att se dåliga ut. 

Men ja, generellt så hatar feminister dig som kille. Men de som står för faktiskt jämlikhet ska du hålla nära. 


   
SvaraCitera

feminism är en cancer i länder den i inte längre behövs t.ex sverige och USA.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wineing:

våldtagit, drogat, misshandlat, lagstiftat bort grundläggande rättigheter, kontrollerat kvinnors sexualitet i alla tider, mördat, hotat etc etc

det stämmer bra att tjejer får fördelar i skolan pga att de är mindre stökiga, tjejer uppfostras ofta till att vara mer hänsynsfulla och lugna medan killar kommer undan med att vara stökiga. detta innebär dock inte att hela samhället är till tjejers fördel. klart det finns tjejer som det går jättebra för och killar som det går jättedåligt för, det innebär inte att det inte finns en strukturell orättvisa i hur könen behandlas.

Ja men undrar varför hon pekar ut alla män 


   
SvaraCitera

LinusZZZ:

Ja men undrar varför hon pekar ut alla män 

om du känner dig träffad av vad en feminist sa är du ju homo. third wave och fourth wave feminism har åter och återigenn visat att dem inte har fungerande hjärnor.


   
SvaraCitera

dem pekar ut män för vilka annars har dem att skylla på? 


   
SvaraCitera
major

LinusZZZ:
Ja men undrar varför hon pekar ut alla män

då får du väl fråga henne. varför pekar du ut alla feminister?

glowing:
dem pekar ut män för att män bör hållas ansvariga för sina handlingar

fixed that for you.


   
SvaraCitera

major:
då får du väl fråga henne. varför pekar du ut alla feminister?

fixed that for you.

kvinnor bör också hållas ansvariga för sina handlingar


   
SvaraCitera

LinusZZZ:

Ja men undrar varför hon pekar ut alla män 

finns ingen feminist som menar alla individuella män. är feminist, hatar inte mina närstående av hankön


   
SvaraCitera